Normaal of toch gyn morgen bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphne91, 24 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dag dames,

Er is iets waar ik me toch een beetje zorgen over maak.
    Al een aantal dagen heb ik last van wat lijkt enorm veel afscheiding. Zo erg dat ik nu maar een inlegkruisje draag omdat ik een aantal keren per dag mijn ondergoed kon verschonen.

Het is nogal dun, geurloos weliswaar maar ik zie na het plassen wel witte vlokken in de wc liggen.

Normaal zou ik echt denken, ach, het is afscheiding, is meer toegenomen. Zal wel normaal zijn. Maar vorige zs was ik al het vruchtwater met 26,2 verloren en heb hier niks van gemerkt! Met 25 weken had ik nog voldoende vruchtwater. Dat gezegd hebbende heb ik ook wat harde buiken (niet met regelmaat) en voel ik de kleine sinds een dag of 3 a 4 niet meer zo vaak. Nog maar een enkel schopje per dag.

Rationeel gezien kan dit, allemaal. Vruchtwater kan zijn toegenomen, baby kan gedraaid zijn en toch maak ik me lichtelijk zorgen. Volgende controle is 'pas' op 3 augustus. Als het wel vruchtwater is heeft de kleine geen schijn van kans meer dan. Toch, als ik op mijn hand blaas 'stroomt' er niks. Maar dat was dus vorige zs ook niet zo.

Is dit volkomen normaal? :)

2. Mama20142016

3 jan 2016
    8
    0
    1
    NULL
    Zuid Limburg
    Je klinkt bezorgd.
    Veel afscheiding kan, maar ik zou zeker even de verloskamers of dienstdoende gyn bellen. Zeker met je voorgeschiedenis.
    Is niet fijn als je zo de nacht in moet.
    In het ziekenhuis hebben ze 24uur iemand bereikbaar!
    Succes!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Morgen even bellen, en vragen of ze na willen kijken of het vruchtwater is in je inlegkruisje (deze even meenemen). Zeker gezien je voorgeschiedenis moet je nu geen risico nemen. Ik had zelfs vandaag al gebeld!

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dank voor jullie reacties. Vriend is hier heel nuchter in en ik probeer me toch al dagen rustig te houden. Het gaat redelijk. Ik ben zelf bang dat ik te overbezorgd ben en dan zit ik nu, 22.18 me dit toch af te vragen. Dat is dus de reden dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken, meer omdat ik denk: dit hoort er vast bij.

Ik bel morgen voor de zekerheid wel. De kleine begint gelukkig net een aantal keren te schoppen (wat er voor zorgt dat ik me toch wat minder druk maak). Maar het knaagt wel.

5. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bellen.
    Al is het alleen maar om je bezorgdheid weg te nemen.

En als je denkt dat je er vannacht niet van zou kunnen slapen, nu alsnog bellen. Alleen al voor de bevestiging.

Sterkte de komende nacht en anders direct om 8/9 uur bellen.

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Met jouw voorgeschiedenis echt bellen hoor. Better safe then sorry. Ongeacht tijdstip of dag! Stel je verliest nu wel vruchtwater moeten ze zo snel mogelijk je bm mond dicht zetten.
    Ik wil je niet onnodig bang maken, maar met jouw voorgeschiedenis is het niet gek om zorgen te hebben. Sterkte!

7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bel gewoon de verloskamers. Ze hebben echt liever dat je 10 keer te veel belt, dan 1 keer te weinig. Ik snap dat je bang bent dat je overdrijft, maar je gaat liever vanavond slapen met spijt dat je wel gebeld hebt, dan met spijt dat je niet gebeld hebt.

Ik denk op zich dat het gewoon afscheiding is, maar zou zelf toch om een check en ctg vragen.

8. Ik zou ook bellen om te overleggen.. zeker met je voorgeschiedenis.
    Sterkte

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met jouw voorgeschiedenis had ik al bij een gyn op tafel gelegen. Ik zou geen enkel risico nemen.

10. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dag dames!

Dank voor jullie berichtjes en dat jullie toch ook gebeld zouden hebben, het voelt toch als een soort drempel (al weet ik dat het nergens op slaat ;) )

Toch heen geweest, jullie hebben gelijk, better safe than sorry, wat anderen er ook van denken. Inderdaad, als het wel zo was geweest hadden ze nog wat kunnen doen.

Het was dus toch veel afscheiding! Kleine beweegt gelukkig goed en voldoende vruchtwater, pff. Weer opgelucht gelukkig! Gyn waar ik onder controle sta had dienst, dus dat was ook fijn.

@ Hilly, dat lag ik dus ook letterlijk tijdens je bericht haha ;)

11. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Gewoon de gyn bellen... Vooral met jou voorgeschiedenis.... beter 1x te vaak dan te weinig bellen.

12. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Gelukkig was alles in orde!!

13. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat het goed was

14. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Fijn dat je het hebt laten controleren.

15. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Gelukkig lady! Fijn dat je bent gegaan! Wat je zelf zegt de vorige keer was je te laat.

Mijn vriendin hard contracties met 24w5d en ze werd naar huis gestuurd van rusten. Je hebt geen ontsluiting hoor. In de nacht kwam ze terug met ontsluiting en konden ze de bevalling niet meer tegenhouden. Echt bij twijfel altijd volhardend zijn. Je hebt al verlies meegemaakt. Het mag nu wel een keer goed gaan en als zijj je serieus nemen, kunnen soms onnodige zaken worden voorkomen.

16. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik was niet te laat, we wisten al dat het niet goed ging met ons mannetje - ernstige groeiachterstand. Op een gegeven moment had ik enorme pijn, dit ging voorbij binnen een paar seconden en toen wist ik dat hij niet meer leefde. Echter, in het ziekenhuis kwamen we erachter dat er geen vruchtwater meer was.

Wat erg voor je vriendin! Ze hadden op z'n minst een CTG kunnen doen zou je zeggen?

17. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dank jullie dames, toch een veel beter gevoel, niet het 'wat als' gevoel.

18. melissiie

melissiie Actief lid

31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Hey, ben je ook getest op blaasontsteking? Ik had op een gegeven moment ook vlokjes (vlokken) in de urine en dat bleek een fikse blaasontsteking te zijn. Voor de rest geen symptomen. Bij de huisarts kun je het heel makkelijk laten testen, beter een keer te veel dan te weinig. :)

19. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Goed van je dat je gebeld hebt! En wat fijn dat alles gewoon goed gaat. Dat is hartstikke lekker! Hebben ze je nog even extra duidelijk gemaakt dat je niet hoeft te twijfelen de volgende keer?

20. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Haha ja dat hebben ze zeker :) Ik ben gewoon momenteel erg onzeker en wil niet voor ieder wissewasje aan de bel trekken. Ik heb gelukkig niet het idee dat zij dat ook zo ervaren, dit was immers de eerste keer dat ik wilde laten kijken of alles goed was.

Deel Deze Pagina