Frustraties over borstvoeding: opgeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bolkje, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik snap dat jullie me willen helpen en motiveren om door te gaan….
    Maar ik blijf nu wel bij mijn besluit. Ik ben er wel verdrietig om, maar tegelijkertijd ook soort van opgelucht. Ik voel me nu niet meer zo gestrest en ik hoef niet meer constant op twee gedachten te hinken.

    Ik zou graag willen zeggen dat ik alles heb gedaan om de bv op gang te helpen, maar ik weet dat er vast nog wel een aantal mogelijkheden zijn die ik niet heb geprobeerd…. Echter, ik ben tot mijn eigen grens gegaan en zelfs een stukje eroverheen…. Als ik aan de luiers van ons mannetje merk dat hij te weinig binnenkrijgt, houdt het voor mij echt op.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Bolkje: Als dit de keuze is die voor jou goed voelt, is dat prima. Geniet lekker van je kereltje!
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    #203 Zoe123, 23 nov 2013
    Laatst bewerkt: 23 nov 2013
    Prima,als dat jouw keuze is. In de opstartsfase (waar je nu net in zat) hoort onzekerheid er soms bij. Vertrouwen durven hebben. Ik vind het jammer,voor jou. Omdat 1 dag wat mindere luiers geen enkele betekenis heeft. En geen reden voor paniek.Omdat je weet wat je kan.doen om de halfnatte luier weer een volle te laten.worden. En in jouw verhaal eigenlijk nooit is gebleken.dat je te weinig melk hebt.
    Maar vooral omdat je nog geen 2 dagen geleden er helemaal klaar voor was!

    Maar als je die onzekerheid juist nu niet kan loslaten,dan werkt borstvoeding idd niet

    Maar wellicht is de "cc's" zekerheid van de fles toch meer wat voor jou.
    Ga lekker van je mannetje genieten!
     
  4. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Die eerste 6 weken zijn echt zwaar loodzwaar. En dan heb je nog clusteren van de baby waar je in het slechtste geval de hele avond met je baby aan de borst zit. Maar echt, als het eenmaal loopt is het zo handig, makkelijk en fijn.

    Zoals hierboven geschreven, geef het die 6 weken de tijd, geef geen kv meer erbij want dan kan je je productie niet op vraag en aanbod brengen.

    Succes! En klagen mag.. Het is ook erg onzeker.

    Edit. Oh ik loop achter de feiten aan. Sorry
     
  5. Corry

    Corry Bekend lid

    14 aug 2012
    622
    0
    0
    wat jammer bolkje.... Maar vooral achter je eigen keuzes blijven staan. en natuurlijk willen wij jou moed inpraten ;)
    Maar zoals jij al aangeeft wordt jij onzeker omdat je niet 'ziet' hoeveel je kindje drinkt, en dit heeft niks te maken met het niet kunnen geven van borstvoeding. Mijn eigen moeder (ja je leest het goed, ik had nog nooit borstvoeding gehad tot een aantal maanden geleden ;) ) heeft hier ook moeite mee en heeft nooit borstvoeding proberen te geven ook door die reden, en twijfelde in het begin zelfs heel erg aan mij. je wil niet weten hoe vaak ik te horen kreeg, ja dat is het fijne van flesvoeding dan weet je precies hoeveel je ventje gedronken heeft... Mij hielpen zulke uitspraken juist om te bewijzen dat borstvoeding ook gewoon goed gaat, ondanks dat mijn borsten nog steeds geen maatstreepjes hebben.
    Iedereen is anders! en dat is maar goed ook. En als dit jou keuze is dan hoop ik dat je er nooit spijt van zult gaan krijgen. En zorg dat je achter je keuze blijft staan!

    En het allerbelangrijkste! Geniet heel erg veel van je kindje want het gaat zo snel!!!
     
  6. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Je hebt nu je keuze gemaakt, prima! Lekker genieten van je mannetje!
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jammer, jammer, jammer!
    Je bent pas drie weken bezig, je geeft jezelf en je kind veel te weinig tijd.
    Die eerst zes weken is het vaak gewoon enorm geklooi. Ik heb bij allebei mijn kinderen tien weken lopen modderen, en ja, daar werd ik soms knettergek van, en moedeloos en hopeloos. Maar je moet gewoon doorgaan, je moet gewoon doen alsof flessen en poeder niet bestaan. Tien tot twaalf keer op een dag aanleggen is op deze leeftijd heel normaal.
    Als je merkt dat je kind niet genoeg natte luiers maakt, leg dan gewoon vaker aan i.p.v. het bijltje er bij neer te gooien.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Dirksmama: Ik vind jouw reactie jammer. Ik snap dat hij goed bedoeld is. We zijn allebei pro-bv en hebben ervaren dat het (na een moeilijke start) heel prettig en makkelijk is. Ik denk (vanuit mijn plek) dan ook dat je dit niet veroordelend bedoeld maar dat je dit juist zegt omdat je Bolkje en andere moeders deze ervaring ook gunt.
    Maar: ik denk dat zo'n reactie heel anders overkomt op iemand die onze ervaring niet heeft. Iemand die midden in de kraamtijd zit met rondvliegende hormonen, hartstikke moe is, vreselijk onzeker is geworden, keihard heeft gewerkt maar het alles bij elkaar genomen gewoon niet meer ziet zitten. Ik denk dat vanuit die positie teksten als "jammer jammer jammer" en "Je moet (???) gewoon doorgaan." eerder aanvallend overkomen dan opbouwend en motiverend. En dat ze niet bijdragen aan een positiever beeld van borstvoeding en borstvoedende moeders in het algemeen.

    Ik geloof oprecht dat je bedoelingen goed zijn. Maar ik denk dat het effect van deze teksten eerder averechts is. Geef informatie en biedt steun, advies en aanmoediging als daarom gevraagd wordt. Maar respecteer ook de keuze van een moeder als ze beslist dat het genoeg is geweest.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hmmm, Tupp...snap je reactie, en ik herinner me de gierende hormonen ook.
    Bij mij hielp het juist wel in die periode om even een 'trap onder de kont' te krijgen.

    En ik vind het, juist omdat TO er al zoveel energie in gestopt heeft, gewoon echt ontzettend jammer dat ze er al met drie weken mee stopt. Dat is echt zo kort, door eventueel op halve kracht even door te gaan, en haar kind de kans te gunnen door te zetten valt er nog zo veel te winnen!
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe gaat het nu met jou en Tobias, Bolkje?
     
  11. Het gaat best wel goed eigenlijk :)

    Ik ben gestopt met bv geven, maar moet nog wel kolven om af te bouwen… Maar dat afbouwen gaat eigenlijk best wel snel.

    Vind het nog steeds jammer en heb er wel van geleerd voor mocht er ooit een tweede kindje komen… Dan ga ik echt op zoek naar een kz die zelf heel erg achter bv staat, of ik vraag of mijn man tijdens de kraamweek vrij wil nemen, zodat hij me kan helpen met dingen, zodat ik me in de kraamweek en de weken daarna echt op de bv kan focussen… want dat had wel heel erg geholpen denk ik achteraf
     
  12. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Fijn dat het goed gaat Bolkje!
    En goede ideeen voor de volgende keer!
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Fijn om te lezen dat het goed gaat. En dat je het bij een volgend kindje weer een kans geeft. Ik hoop dat je er toch met een tevreden gevoel op kunt terugkijken. (In ieder geval op je eigen inzet. De begeleiding is volgens mij echt slecht geweest, maar daar kun je nu eenmaal niks maar aan veranderen.)
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn om te horen dat het goed gaat Bolkje.
    Het heeft je moeite gekost, maar nu je nog kolft heeft je kind toch maar mooi al vier weken jouw antistoffen! En dat is iets wat ze jullie niet meer af kunnen nemen!
     
  15. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!

    Jammer dat je begeleiding slecht is geweest, maar je hebt je zoontje in ieder geval een mooie start gegeven op jouw melk!
     

Deel Deze Pagina