Frustraties over borstvoeding: opgeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bolkje, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hee lees net de naam! Gave naam zeg!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Fijn dat de bult minder is! Ja die enorme hoeveelheid melk moest je borst gewoon uit. Gelukkig heeft de spray geholpen.

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    super zeg!

4. nu nog niet, maar de lk heeft wel aangeboden om me ook daarin te gaan begeleiden, als ik er klaar voor ben :)

Heb net weer gekolfd (ga het vanaf nu weer netjes 6 keer per dag doen) en heb wéér een goede productie gehad (90cc in 20 minuten). en dat zonder dat ik hoefde te masseren of warm te maken. Ik ben zó blij :D

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Kijk dat zijn nog eens goede berichten! Zat de gouden tip er misschien toch tussen ;)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    He fijn!

7. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Hey bolkje, heb even alles zitten doorlezen. Veel herkenbare situaties. Hier gaat de bv ook niet zoals zou moeten. Vera kan de 'hap' niet maken en raakt daardoor zo gefrustreerd dat het aanleggen steeds een hele stressvolle situatie is. Daarbij heb ik nu tepelkloven omdat ze soms wel heeft gedronken bij mij maar dan verkeerd aangelegd. Ik kolf nu dus eigenlijk alles en ook mijn kolfproductie is de meeste keren niet echt veel. Zo'n 50-60 cc per keer terwijl ze nu toch al 70 drinkt per keer. Alleen 's nachts en 's ochtends heb ik meer zodat ik tot nu toe alles met moedermelk heb kunnen redden. Maar het alleen maar bezig zijn met voeden en kolven en aanleggen en daarbij vreselijk pijnlijke borsten breekt me erg op. Ik kan Vera niet eens lekker tegen me aanhouden omdat mn borsten zo'n pijn doen. Toch wil ik ook nog niet opgeven omdat het tot nu toe steeds wel net lukt. Moeilijke keuze.

Fijn dat jij al meer kolft nu, dat is idd motiverender. Ik had vanochtend 150cc in 20 minuten, dan ben ik zo blij haha. Normaal 50 cc in ruim 20 minuten. Ik vind het kolven ook echt niet leuk om te doen. Voel me echt zo'n melkkoe. Doe het nu maar steeds in de slaapkamer en leg Vera dan bij me en doe een muziekje of de tv aan :)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Lilotje: Vera lekker bij je houden is inderdaad goed, dan schiet de melk makkelijk toe! Als je haar er niet bij kunt hebben, zorg dat dan je een foto of een filmpje van haar bekijkt,d at scheelt ook al is mijn ervaring.
    Wat je ook zou je ook kunnen proberen is even warm te douchen, onder de douche borsten al wat te masseren (eventueel Vera in een wipstoeltje in de badkamer erbij, zodat je wat moois hebt om naar te kijken:)) en dan gelijk als je onder de douche vandaan komt afkolven. Dan stroomt het vaak makkelijker.
    Als je het idee hebt dat de toeschietreflex niet goed is, zou je ook die neusspray kunnen proberen die Bolkje nu ook heeft.

Hebben jullie beiden er wel eens aan gedacht dat het tongriempje van jullie baby misschien te kort is? Daardoor kan het aanhappen ook moeilijker gaan. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, dus misschien dat andere dames daar meer over kunnen vertellen. Anders staat daar wel iets over op borstvoeding.com.

Succes dames, het lijkt me vreselijk pittig om fulltime te moeten kolven.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik bedoelde meer ivm de onsteking.
    Maar als je met kolven de plek ook weg krijgt,prima!

Eerst maar even bijkomen....

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bolkje, meid wat een goed nieuws. Ik had behoorlijk met je te doen. Neem rustig je tijd om te beslissen wat je gaat doen! En geniet van je prachtige mannetje(zag de foto op je blog;)) wat een schatje.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat Tupp al zegt: een te kort tongriempje, en een te kort lipbandje kan voor flink pijnlijke tepelkloven zorgen!
    Jammer genoeg wordt er niet altijd naar gekeken als een kindje geboren is en hebben ook niet alle verloskundigen, kraamverzorgsters en huisartsen er echt oog voor.
    Maar laat er naar kijken!

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb bij mijn beide zoontjes de tongriem laten klieven toen ze heel jong waren. Mijn eerste zoontje heeft me 3 borstonstekingen bezorgd voor ik erachter kwam dat het daardoor kwam. De jongste heb ik met een week oud gewoon laten klieven. Iedereen zat te twijfelen of hij wel echt te kort was, en toen heb ik gezegd dat ze het gewoon moesten doen bij de kno. Een wereld van verschil!

13. Is dat niet zielig dan? Ik vind dat echt een eng idee dat ze in mijn mannetje gaan snijden :)

Hoe merk je of het tongriempje te kort is?? Zou trouwens best goed kunnen, want mijn man heeft ook een korte tongriem…

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op borstvoeding.com staan foto's. Verder vervormt de tong een beetje naar een hartje. Bij een lipbandje zie je een echt een bandje tussen lip en tandvlees.
    Maar beste is een expert zoeken.

Het is een beetje zielig, maar de meeste kindjes merken er niet veel van. Beiden pijn hebben bij drinken is zieliger.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Inderdaad wat femkes zegt, de tong wordt een beetje hartvormig als ze hem uit wilen steken. Als jouw man het ook heeft is dat echt wel een risico indicatie, die van mij heeft het ook en dus twee van mijn drie kinderen.

Het knippen is even sneu maar direct daarna aanleggen en dan zijn ze het al weer vergeten :D

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is echt een heel kleine ingreep meestal. Vaak kunnen ze meteen na het klieven al aan de borst (en vaak voelt mama meteen verschil)!

17. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu bolkje?

18. Toby is vandaag voor het eerst aan de borst geweest :D Eigenlijk heel toevallig. Ik wilde net gaan kolven en had dus net de neusspray gebruikt,… maar toen begon Tobias opeens te huilen en mijn man was net even weg, dus ik kon eigenlijk niet echt een kant op en ik vond het zonde om dan die oxytocine weer uit te laten werken, dus ik dacht: ik probeer het gewoon :) En toen lukte het (aan 1 borst, althans… Andere lukte nog niet, maar die heb ik dan afgekolfd)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hee mooi!
    Je zult trouwens de eerste moeder niet zijn die die neusspray als hulp bij het aanleggen gebruikt hoor!

20. Blijkbaar heb ik gewoon een vrij langzame toeschietreflex van mezelf… Maar ik heb nu duidelijk klokgeluidjes gehoord tijdens het drinken en na een kwartier liet ie vanzelf los en had ik een beetje zo'n lippenstift-vormige tepel, dus volgens mij ging het echt wel goed dit keer. :)

Alleen had ik dus niet verwacht dat het goed zou gaan, dus ik zat echt in een vrij oncomfortabele houding…. Maargoed, had het er graag voor over.

Enne…. dit keer deed het helemaal geen pijn :D

Deel Deze Pagina