Frustraties over borstvoeding: opgeven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bolkje, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pricilla

    pricilla Actief lid

    21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je zo hebt door gezet! En als ik het zo lees hoef je je niet zo onzeker te voelen. Een tevreden baby, voldoende natte luiers, je borsten voelen na een live voeding leger dan na het kolven. Vertrouwen hebben in jezelf en je kleine. Je doet het harstikke goed!
     
  2. Dvd87

    Dvd87 Actief lid

    27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kan me voorstellen dat het super eng is, maar meid jou zoontje is nu echt niet uitgehongerd hoor. Daar is wel iets meer voor nodig denk ik. Hij zal echt wel gaan huilen als hij niet genoeg hebt.

    Je gaat hem morgen gewoon lekker laten wegen en dan zul je vast weer zekerheid krijgen dat het goed gaat.

    Als je een tevreden mannetje ziet, die plast en poept dan gaat het echt wel goed. Borstvoeding.com is een hele goede site, maar die site maakt newborn-mama's ook heel onzeker. Vertrouw of jezelf en je kleine ventje.
     
  3. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat goed zeg!
    Ik snap je gevoel zo goed! Dat je soms onzeker bent van de hoeveelheid voeding die je geeft,maar als je kleine er zo lekker op weg tukt!
    Ik leerde van de kraamzorg om elke kant een kwartier te voeden. Op een gegeven moment pakte mn zoon de tweede borst niet meer. Heb toen een poos steeds 1 kant gegeven. Mn zoon gaf op een gegeven moment zelf weer aan dat ook de tweede borst gegeven moet worden.
    Als ik jou was zou ik proberen om even zonder flesjes te doen....
     
  4. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Je doet het echt hartstikke goed hoor! Aan de borst is veel harder werken dan de fles, dus logisch dat hij moe is.
    Misschien komt hij met alleen borst ook wel iets vaker, maar dat regelt zich wel. Lekker aan toegeven. Plan misschien je visite rondom de voedingen of bel als je nog aan het voeden bent, da het wat later wordt. Neem de tijd voor de voedingen. Eht wordt alleen maar makkelijker!

    Als hij voldoende plasluiers heeft en je borsten voelen leeg aan, dan zit het echt wel goed. En het kan zijn dat hij de ene keer meer drinkt dan de andere keer. Ook dat is normaal. Hij kan best gaan clusteren 's avonds/ overdag en dan denk je dat je niet genoeg hebt, maar ook dat regelt zich wel je borsten maken direct weer melk aan als ze leeg zijn.
     
  5. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Enne,door visite liet ik me echt niet stoppen hoor...
    Niet dat ik zo open en bloot ging voeden hoor!
    Als ik wist dat er iemand op visite zou komen en mn kleine kreeg honger,dan stak ik mn voordeursleutel aan de buitenkant in de deur...
    Maar woon op een dorp waar bijv achterom bij elkaar binnenlopen ook niet vreemd is.
    Visite zoals ooms,tantes,kennissen kwamen vaak s avonds als mn man er ook was. Overdag mn ouders ( maar die lopen zelf binnen hebben sleutel) of vriendinnen.
    Ik ben na vijf maanden over gegaan op de fles en het is in ons geval absoluut niet makkelijker geworden.....hij heeft veel last van tandjes die door zijn en er aan komen en drinkt dag en nacht kleine slokjes... lees: met een baby van meer als zes maanden drie keer in de nacht in de weer.
    Pin je niet teveel vast op de 'mooie' verhalen, dat de fles zo handig is enzo. Dat is niet altijd zo, als de borstvoeding op gang is,kun je daar veel profijt van hebben
     
  6. Vandaag bij het CB geweest. Mannetje zit netjes op de lijn, hij groeit goed :D Dat geeft me weer extra energie om door te gaan.

    's Nachts lukt het alleen nog niet zo. Ik heb heel veel moeite om 's nachts wakker te worden en dan is het erg verleidelijk om aan mijn man te vragen of hij het flesje kv wil klaarmaken, want dan ben je toch wel een stuk sneller klaar :) Maar ik weet dat het beter is voor mijn productie om 's nachts ook gewoon zelf te voeden, dus ik moet me daar toch proberen overheen te zetten...
     
  7. Esvre

    Esvre Actief lid

    28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lukt het om liggend te voeden? Mij lukte dat eerst niet hoor, dus dan zat ik overeind echt verschrikkelijk brak te zijn. Dat was ik zo snel beu dat ik overdag ben gaan oefenen met liggend voeden, dat lukte en toen vond ik 's nachts voeden stukken minder vervelend. Ik was wel wakker maar lekker knus met mn dochter! Heerlijk! Denk er nog wel eens met verlangen aan terug (al is slapen ook wel heerlijk natuurlijk :D)

    Fijn dat hij goed groeit!
     
  8. Ik ga het eens proberen… Lijkt me inderdaad wel relaxter, als dat zou kunnen…. :)
     
  9. Eefie2

    Eefie2 Bekend lid

    17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ja hier ook liggend voeden, ik word niet eens meer echt wakker haha
     
  10. pricilla

    pricilla Actief lid

    21 nov 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voed snachts ook liggend/slapend
     
  11. Ik ga het vannacht echt eens proberen, want Tobias heeft sinds vanmorgen 10 uur al geen kunstvoeding meer bij gehad en hij doet het eigenlijk prima…. Dus eigenlijk wil ik nu gewoon doorzetten en proberen hem geen flesjes meer te geven.

    Het enige dat me nu nog een beetje zorgen baart is dat hij iets minder lijkt te plassen dan gewoonlijk. Even in de gaten houden, dus!
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Oehhh wat spannend! Succes vannacht :)
    Weer een mijlpaal!
     
  13. Eefie2

    Eefie2 Bekend lid

    17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hoe is het gegaan?
     
  14. Bizar goed!! Echt ontzettend boven verwachting :D Zo goed zelfs dat ie nu nog ligt te slapen na zijn voeding van half 6… begin me haast zorgen te maken :)

    Hij had om half 1 een voeding gehad, daarna kwam hij rond half 6 dus weer en nu is het even afwachten wanneer hij weer wil drinken.

    Bovendien: hij huilt echt veel minder dan toen we kv en bv combineerden…. :)
     
  15. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Wat fijn dat het goed gaat!
     
  16. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Wow, goed zeg!
    Lekker van genieten!
     
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Super goed. Wat heerlijk dat her begint te lopen zoals het hoort. Knap dat je zo hebt doorgezet en ik hoop dat je er vertrouwen in kunt krijgen. Het is gewoon best lastig om het los te laten als het een tijd moeilijk is gegaan. Succes en vooral, geniet er ook van.
     
  18. Eefie2

    Eefie2 Bekend lid

    17 jul 2012
    804
    0
    0
    Nou dat is toch wel een reuzenbevestiging dat je de juiste keuzes maakt he!!!! Super dat het mannetje zo tevreden is!
     
  19. Vandaag komt ie wel wat meer, merk ik…. Maar dat is alleen maar goed, denk ik, want dan regelt het zich allemaal vanzelf wel. :)

    vanmorgen vlak nadat ik mijn laatste berichtje tikte heb ik hem verschoond en bleek dat ie wel weinig had geplast en dat de urine ook wat donkerder en geuriger was. Heb even contact gehad met de lk en die zei dat ik het wel goed in de gaten moest houden, maar dat één minder volle plasluier niet direct alarmerend is….. maar dat het wel een goed idee is om hem wat vaker wakker te maken, omdat hij sowieso al niet zo snel zelf verzoekt om eten…. Met de fles moesten we hem ook vaak wakker maken voor zijn voeding, dus dat moeten we nu met de borst dan waarschijnlijk ook doen in het begin…
     
  20. Vanmiddag ook weer een halfvolle plasluier, dus dan ga ik me direct weer zorgen maken. :( En dat komt mijn productie weer niet ten goede… Bluh! :(
     

Deel Deze Pagina