Even een stomme vraag misschien Maar mag je activia van Danone eten als je bv geeft? Of komt dat in de melk?
Volgens mij mag je dat gewoon eten hoor ! Zitten alleen wat extra 'vage' bacterien in (net als yakult etc ), verder is het eigenlijk gewoon yoghurt toch?
Waarom zou het niet mogen?! In principe mag je bij BV gewoon alles eten en drinken (muv alcohol natuurlijk).
Ja geen probleem hoor. Met veel caffeine moet je oppassen, en alcohol moet je mee oppassen. Cholesterol verlagende boters en drankjes e.d. mag je niet nemen tijdens zwangerschap en borstvoeding. Salie(thee) zou ik ook niet nemen want dat verlaagt de productie. Dus dat die Activia maar lekker mag smaken.
Er is net weer een nieuw onderzoek geweest ( heb je haar weer) waarin gesteld wordt dat er bij ouderen, zwangeren, babies en jonge kinderen ( en dus denk ik daar de bv-geven mama´s ook bij) nog geen zicht is op de bacterie groei in de darmen door de toegevoegde bacterien. M.a.w. ze weten niet hoe de uitwerking op lange termijn is van deze *eetbare* probiotica, en zijn er dus voorzichtig mee. In hoeverre activia, yakult e.d. overgaan is de mamamelk, weet ik niet.
@Jingels: heb je dat onderzoek voor me ? Van nature zitten er trouwens alwel pre en probiotica in moedermelk.
Ja , Nemo weet ik. Maar dat zijn van nature , in moedermelk voorkomende probiotica die niet *bewerkt* zijn. Die horen natuurlijk thuis in BV. Maar dingen als Yakult, zijn geisoleerde bacterien, die steeds weer opgekweekt zijn. Ik kan me voorstellen, dat er dan geen controle op is door het lichaam. BV past natuurlijk aan de omstandigheden aan, in hoeverre *gekweekte* bacterien dat doen, is natuurlijk maar de vraag. Naam van het onderzoek heb ik niet voor je, het stond in een medisch tijdschrift en volgens mij heeft de Nederlandse gezondheidsraad er ook één en ander over gemeld. Er is in ieder geval wel onderzoek gedaan naar dergelijke gezondheidsdrankjes. En conclusie was dat uitkomst op lange termijn bij de *kwetsbare* groepen in de samenleving te onzeker is om een positief oordeel tegeven.
Ik bedoel niet te zeggen dat als het van nature in bv voorkomt dat het dan geen kwaad kan om het zelf te nemen. Ik wou gewoon even aangeven dat het er al in zit. Komt dus even verkeerd over.
Ohw hehe. Nouja ik wist het niet, maar ik kon me dus wel voorstellen dat het invloed heeft op de darmpjes van de baby... Vandaar dat ik het ook vroeg... Anders wordt het toch maar gedroogd fruit, hahaha!
@ cossy.... ik nam altijd een lepeltje roosvice laxo in me yoghurt... werkt net zo fijn En zeker weten niet schadelijk wat kleintjes mogen het vanaf 6 maanden hebben
En smaakte het? Of niet op? (ik bedoel de activia he ! Hoewel de champagne kan misschien maar das aan jou!) Als ze het vanaf 6 mnd zelf mogen hebben lijkt het me dat als jij het eet dus ook geen kwaad kunnen.
Daar heb je elkaar voor hé! Ik vind dat trouwens beter eerlijk gezegd dan activia... omdat inderdaad ik het niet zo op die toegevoegde dingen heb...
Nee, ik ook niet. En ook niet van al die chemische rotzooi. Maarja als je moet kiezen, dat of niet naar de wc kunnen...
Wat goed helpt is een theelepeltje lijnzaadolie, puur natuur, te koop bij reformzaak, apotheek kan het voor je bestellen.