Nikita, wat goed dat je productie zo op gang komt! Het gaat misschien niet helemaal zorgeloos, maar meid wat ben jij een doorzetter. En wat heerlijk dat Noa alle melk binnenhoudt en dus zo goed groeit. Bij Deane had ik ook dat hij maar een paar minuten kon drinken, daarna ging hij halfslapend sabbelen. Dat leverde een paar pijnlijke kloven op dus dat moest ik ook niet meer toelaten van de lk. Het verschil is wel dat hij met die paar minuten wel genoeg binnenkreeg, in elk geval om een uurtje of 2 vooruit te kunnen... Hopelijk krijgt Noa het happen-zuigen-slikken gauw helemaal onder de knie en kunnen jullie gaan genieten van de BV. Dikke knuf voor jullie, je verdient alle aanmoediging.
Beetje hetzelfde verhaal nog steeds hier. Ik heb nu wel besloten één kolfbeurt eraf te halen overdag (van acht a negen naar zeven keer) en mijn dagopbrengst blijft gelukkig hetzelfde. Mijn zoontje zat op een gegeven moment wel erg vaak voor de tv als ik moest kolven omdat hij anders overal en nergens komt, zijn vingertjes tussen kastjes komen etc. etc. Dus 's avonds 1x, 's nachts 2x en 's ochtendsvroeg 1x kolf ik in totaal vier keer en overdag nu drie keer waarvan één a twee keer tijdens zijn slaapjes. Zo lijdt hij er niet teveel onder. Verder krijg ik mijn productie gewoon niet over die drempel heen (met acht a negen keer kolven). Vanmiddag gaan we boodschappen doen en neem ik domperidon mee. Als dat niet werkt neem ik genoegen met mijn productie zoals deze is. Het is met het kolven best goed vol te houden. Hoewel ik tien keer liever live had gevoed. Maar dat navoeden en nakolven na live voeden is bijna niet te realiseren met mijn zoontje. Ik leg dan eerst aan, duurt best een tijd voordat dat allemaal lukt, dan navoeden en als zij na een half uurtje rustig wordt en in slaap valt nog eens kolven. En ook 's nacht moet ik proberen om toch een paar uurtjes rust te pakken want alleen kolven en voeden met de fles vind ik evengoed een stuk zwaarder dan gewoon live voeden. Dus zo rommelen we steeds voort. Als de domperidon aanslaat en ik krijg mijn productie op een vrij volwaardig niveau ga ik zeker nog mijn uiterste best doen om haar toch live aan de borst te krijgen. Dat is nog steeds hetgeen ik het liefst wil. En ik leg haar nog steeds wel aan af en toe, maar echt alleen in ontspannen staat en gaat het niet? Dan stop ik op dat moment met de voeding en geef ik haar gekolfde melk.
@Nikita: sjonge, word al moe als ik het lees Respect hoor! Hopen dat het toch allemaal wat gaat lukken nog, met je productie. Iig fijn dat Noa toch moedermelk kan krijgen zo,
Heel goed overwogen Nikita.... zo zou ik dat ook aangepakt hebben denk ik. Zeker met een ouder kindje erbij, moet je soms concessies doen. Petje af!
Meiden, ik zat er de afgelopen dagen helemaal doorheen met de bv. Productie liep gigantisch terug en ik raakte er behoorlijk gestresst van. Besloot ook om te stoppen, ik was er gewoon klaar mee. Zoveel energie erin en zo weinig resultaat. Productie is zodanog gekelderd dat ik zo zou kunnen stoppen zonder stuwing oid. Vandaag mijzelf weer bij elkaar geraapt en besloten er toch weer volledig voor te gaan. Het is onze laatste en daarmee dus ook mijn laatste kans. Vanmiddag haal ik de pump in style van Medela en gaan we er weer met frisse moed tegenaan. Had verwacht dat mijn man me voor gek zou verklaren maar hij vond het superstoer van me. Terwijl hij ook helemaal achter me stond toen ik de afgelopen dagen vertelde dat ik nu echt ging stoppen met die 'stomme borstvoeding'. Heerlijk zo'n man die gewoon achter je staat.
Er gaat een lichtje bij me branden: enkele dagen terug liep mijn toch al niet zo denderende productie terug maar nu zie ik in een topic hierboven dat je menstruatie ermee te maken kan hebben. Nu heb ik enkele dagen terug mijn eisprong heel duidelijk gevoeld. Dat zal er dan ook wel mee te maken hebben zeker?
Moet zeggen dat ik je verhaal dus niet gevolgd heb ! Was nu alleen nieuwsgierig ! Maar heel veel succes in ieder geval! Ga ervoor!
Wauw, ik heb er haast geen woorden voor. Ik vind het echt super knap van je!!! Geweldig, dat er ook vrouwen zijn die het uiterste best doen, ook al zit het enorm tegen. Ik hoop echt zo dat al je moeite wordt beloond! Over die eisprong... Ja, dat kan er heel doe mee te maken hebben. Toen ik voor het eerst ongesteld was kreeg mijn zoontje er maar liefst een hele week geen druppel uit... Pff, dat was ook echt afzien.
Hormoonveranderingen (eisprong, menstruatie, nieuwe zwangerschap) kunnen allemaal zorgen voor een tijdelijke dip idd. Wel fijn dat je zoveel steun hebt aan je man. Ik hoop dat je je productie snel weer opgekrikt hebt.
Ik gooi de handdoek in de ring. Ik heb nu een zoontje die driftbuitjes krijgt wanneer de tv niet aangaat wanneer ik aan het kolven of met Noa zelf bezig ben. Daarbij keldert mijn productie met een noodvaart naar beneden wanneer ik niet minstens 8 maar eigenlijk 9/10 keer op een dag kolf. En ik had een heel mooi schema gemaakt om te kolven wanneer mijn zoontje slaapt (met name 's nachts en 's middags maar laat Noa de laatste week nou net tijdens Jari's slaapje haar huiluurtje hebben. Verder gaat op deze manier bijna alle tijd in Noa zitten en schiet mijn zoontje er op alle fronten bij in. Ik kan alleen nog maar huilen om de situatie, slinger mezelf de hele dag heen en weer. Ik wil mijn zoontje niet als inzet gebruiken omdat ik perse bv wil geven. Hoewel ik er gevoelsmatig niet 100% achter sta heb ik de kogel door de kerk gejaagd: Ik ga niet meer tien keer per dag kolven om mijn productie (nu 10cc per beurt!) te laten stijgen. Bah, wat een ellende, deze eeuwige twijfels... Van mij mag dit topic op slot.
@Nikita: he, wat balen zeg... Maar snap je helemaal hoor! Zorg maar lekker dat jullie rust en regelmaat krijgen, dat is ook wat waard! Kun je straks tenminste ongedwongen genieten!
Ja ik snap het ook, je hebt er nu al zo enorm veel energie, tijd en aandacht in gestoken... Borstvoeding is goed, maar niet ten koste van alles. Als jullie er alle 3 onder te lijden hebben kun je beter zeggen we stoppen ermee. En 10cc per kolfbeurt schiet ook niet echt op...