Gestopt met borstvoeding maar nog steeds melk

Discussion in 'Borstvoeding' started by Beertje09, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Ik ben sinds 2 weken volledig gestopt met borstvoeding, nu heb ik gemerkt dat mijn linkerborst gewoon leeg is, maar rechts blijft maar melk aanmaken of een of andere manier, hij is hard en er zitten harde klieren in zeg maar, doet niet heel veel pijn maar wel als ik eraan zit, of erop druk.

Wanneer gaat dit over? Moet ik ermee naar de huisarts of is dit normaal?

2. 4days

4days Niet meer actief

Op zich is het normaal. Het is net als een verstopt melkkanaaltje, dan wordt die plek ook hard en pijnlijk. Alleen komt het nu bij jou dan omdat je gestopt bent, en niet door een verstopt melkkanaaltje. Je moet alleen goed opletten of het niet rood wordt en je temperatuur goed in de gaten houden. Want als je koorts of ergere pijn krijgt kun je een borstontsteking hebben. (en die krijg je nu ook sneller, doordat de melk nergens heen kan)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe ben je gestopt? Netjes afgebouwd en of plots ineens met alles gestopt?

Verder kan het sowieso dat het een tijd (maanden) duren dat je melk blijft produceren. Maar nu is het gewoon een verstopping lijkt me.

Ik zou nu als ik jou was gaan zorgen dat die harde plekken en de pijn weg gaan, dus masseren, warme doeken en kolven zodat de verstopping van het melk kanaaltje weg gaat en daarmee dus de harde plekken en de pijn. Anders kan je dus idd een borstontsteking krijgen. Daarom is het ook verstandig om rustig aan af te bouwen.

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik ben netjes gaan afbouwen, de linkerborst maakt geen melk meer aan en daar heb ik totaal geen last van, maar de rechterborst daar komt gewoon nog melk uit, en daar zitten dus allemaal van die harde klieren in, als ik erop druk dan komt er melk uit de tepel. Best pijnlijk eigenlijk.

Kolven, moet ik weer gaan kolven, maar is het dan niet zo dat er dan weer vraag is zeg maar, want dat wil ik juist niet wil er gewoon helemaal vanaf.

Dus ik moet onder de douche warme straal erover heen en dan masseren? Dan ga ik dat maar eens doen, want het is niet leuk zo. Linkerborst is een cup C, en de rechter is DD ofzo hahaha..

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Een keer volledig afkolven verhoogt de productie niet, dus ik zou even een keer goed afkolven nadat je je borst goed warm hebt gemaakt.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat ik bedacht, je bent natuurlijk nog geen 2 weken helemaal gestopt of wel? Je had op 25 juni een topic over hoe je moest stoppen (kwam ik net tegen toen ik een topic zocht om te kijken hoe het afgelopen was daar), das dus net 1.5 week geleden? Rustig afbouwen daaronder versta ik per per voeding afbouwen en dan een paar dagen wachten om de volgende af te bouwen ;)! (Ik bedoel ik heb er bijna 4 weken over gedaan om 3 voedingen af te bouwen ;), maar vooruit!

Maar oke, ik zou dus zorgen dat de plekken weg gaan door het idd warm te maken (warme douche/warme doeken) en dan goed kolven dat alles weg is. Dit een keer kolven heeft zoals appeltje al zegt geen invloed productie verhogende invloed.

En als je dan die harde plekken weg hebt, dan blijf je je borst in de gaten houden en probeer je het voor te zijn dat het weer terug komt. Dus komt er weer veel druk oid dan even de druk eraf kolven. Zo kunnen je borsten er aan wennen dat er geen melkvraag meer is.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    OMG stalker:$

@ Appeltje, ik heb gisteren eerst mijn borst goed warm gemaakt, en deze begon wat te lekken ben toen gaan kolven, er kwam zo'n 100 cc uit, sinds gisteren heb ik geen last meer, en ook geen harde plekken, ik hoop zo dat het zo blijft..

Thanks!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke beertje, ik schrijf er duidelijk bij waarom ik je topic tegen kwam! Voortaan hoef jij van mij geen normaal antwoord meer te verwachten! Aju en succes hoop dat je nog lang een mega pijnlijke bost mag hebben! Heb nog getwijfeld of ik uberhaupt wel antwoord zou geven hier en vanaf nu dus echt geen normale meer van mij richting jou!

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat was een beste opbrengst Beertje. Gelukkig zijn de harde plekken weer weg en blijven die hopelijk ook weg.

Maar wat een heftige reactie richting Hanneke. Juist vanuit interesse volgt ze je verhaal. Niet aardig hoor, want als er iemand hier meelevend is op het forum is het Hanneke wel.

10. 4days

4days Niet meer actief

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hoi Hanneke alias stalker, lekker he die honing aan mijn reet :p
    Blijf me vooral volgen en lees al mijn topic's, vind jou echt komisch.

O ja voordat ik het vergeet ik wens jou ook heel veel ellende toe ;)

Have a nice day, en nu opzouten van dit topic.

(de rest, thanks voor het antwoorden, ik voel nu veel meer verlichting sinds ik gekolft heb).

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Denk maar niet dat ik jou interessant genoeg vind om te topics te gaan volgen! Maar blijkbaar moet echt werkelijk alles om jou draaien hier zoals iemand anders ook al ergens opmerkte!

Je zou ook eens kunnen zeggen bedankt voor de tips.

Hoop overigens voor je kind en man/vriend dat je in het normale leven iets normaler kan reageren op mensen en hun. Maarja zo achterlijk en kinderachtig doen tegen mensen op een forum is natuurlijk makkelijk he ;)!

Kortom mij zie je hier niet meer in dit topic of ook maar een ander topic van jou! Overigens niet omdat jij het weereens vriendelijk verzoekt! Maar gewoon omdat ik geen zin heb ik dat gemekker van jou! Stik er maar lekker in!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow en appeltje, dankje meid ;)!
    Maar om dit soort reacties te krijgen dan ben ik niet meer meelevend hoor ;) en hou de eer aan mezelf!

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik heb dit topic even terug gelezen en Beertje....het is nergens voor nodig om zo te reageren op Hanneke. In haar bericht legt zij uit waarom ze je ander topic heeft gelezen. Daarnaast geeft ook zij tips om jou te helpen.

Jammer van jou reactie.

Vanaf nu graag op een normale manier schrijven. zou jammer zijn als deze dicht moet.

kwebbel Moderator

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    #15 Beertje09, Jul 8, 2009
    Last edited by a moderator: Jul 8, 2009
    @ Kwebbeltje, eigenlijk mag deze best dicht hoor ;)

Share This Page