Iemand een lekker recept voor een veganistische (mee)eter?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeltje24, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Zaterdag a.s. krijgen wij een familielid te eten. Echter is hij veganist, hij eet dus geen vlees, vis en ei.
    Nu kan ik het mezelf makkelijk maken door gewoon een patatje te halen (zonder mayo dan he) maar ik wil graag toch zelf iets maken en een beetje een goede indruk achter laten ;)
    Weet iemand een lekker recept waar wij onze gast mee kunnen verblijden maar waar manlief en dochterlief (en ik)ook van zullen smikkelen?

Ben benieuwd!

Liefs Angeltje

2. danip

danip Niet meer actief

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Misschien een lekker groentesoepje maken, met een lekker stokbroodje?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou daar kun je wat mee! hahaha. geen vis vlees of ei.

macaronie met spinazie en cherrytomaatjes? eet hij wel vegetraisch dinegn zoals tofu enzo?

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Mag een frietje wel dan?
    Dat wordt toch gebakken in vet?

Kaas mag bijvoorbeeld ook niet als je veganist bent.

Alles wat van een dier afkomt wordt niet gegeten/gedronken

6. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    kijk even in het fit fore live boek in de bibliotheek dat zijn recepten voor veganisten . een aanrader zijn de Champignons uit te oven als vervanging van vlees.

recept hier voor :

flinke grote champignons nemen
    brood ( bruin of wit maakt niet uit ) fijn gekruimeld
    peper en zout
    teentje knoflook of na smaak meer / flink en goed fijn hakken
    citroen sap

haal de steeltjes uit de champignons en hak die fijn, doe die in een pannetje ( beetje olie ) en bak die samen met de knoflook even gaar totdat het net verkleurd of gaat geuren. brood erbij / peper en zout . en aan smoren maar zodra het brood kleverig wordt is het klaar vaak binnen 1 minuut.

leg de Champignons klaar op een over plaat en verwarm onder tussen de oven voor op 190 graden. vul de champignons met de vulling ( lekker vol proppen ) bedek ze met bijvoorbeeld wat bak folie. moet wel gesloten blijven dus leg aan elk kan een mes of vork zodat de folie niet op waaierd. ( je kan ook een bak schaal nemen waar je de folie over heen legt wat je uit komt als het maar bedekt is ) 20 minuten in de oven / op een schaal nog een druppeltje citroen erover heen ( niet meer echt paar druppeltjes )

en jammie echt heerlijk.. even uitproberen de eerste keer maar het is snel klaar en je kan elke champignon gebruiken die je wilt.

xx

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #7 Devilschase, 9 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
    Veganisten eten ook geen gelatine (snoep, pudding etc) omdat dat van dierenbotten wordt gemaakt, geen kaas, geen melk, geen honing, dragen geen wol, geen leer, geen zijde etc en eten geeneens M&M's omdat de kleur ervan gemaakt wordt door schildluizen. Geen chips, geen koekjes etc

ze maken geeneens gebruik van groene stroom omdat dat wordt opgewekt door watercentrales en dat gaat ten koste van welzijnsleven van dieren.

Ik zou gewoon komkommer doen met tomaten. Wel onbespoten komkommer en onbespoten tomaten, biologisch dus, want veganisten willen geen bespoten groenten omdat dat het milieu aantast en dus het welzijn van dieren.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ook alles wat het leven van dieren kan schaden, zo eten ze ook geen bespoten groenten, alleen biologisch en gebruiken geen groene stroom.

9. blijemama

blijemama Lid

17 jan 2010
    34
    0
    0
    Is er ook nog iets dat ze wél mogen eten/gebruiken? :D

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, water

denk ik

11. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik heb eens een recept gehad van salade met gegrild fruit en daarbij had ik dip met olijfolie en kruiden en foccacia . ik weet het recept niet meer, maar je kan natuurlijk gewoon iets in elkaar mikken. was hier een succes.

12. Islah

Islah Niet meer actief

@ TS; een patatje zal diegene toch waarschijnlijk niet eten (van buiten dan) aangezien dat vaak in dezelfde olie wordt gefrituurd als vleesdingen. En dat ze alleen biologisch willen eten klopt niet, althans dat is niet de definitie van veganisme. Hoewel er zat veganisten zullen zijn die liever biologisch eten.

Tja, de meeste vegetarische maaltijden voldoen ook wel aan de veganistische, behalve dan als er ei in zit en melk sowieso al niet vaak, anders kan je dat vervangen door sojamelk/sojaroom...
    Wat ik lekker vind en simpel: broccoli roerbakken in flink wat knoflook en gember en dan cashewnoten erbij roosteren. Serveren met mihoen of rijst. Maar ja da's meer iets voor doordeweekse dagen zeg maar.

13. 4days

4days Niet meer actief

Oh jeetje. wat lastig zeg! Mijn vriend is vegetariër (dus geen vlees, vis en gevogelte) en dat vind ik al vreselijk! Altijd maar koken zonder vlees of vis erin... Bij aardappelen kan ik wel vlees maken voor mij en mijn zoontje. maar lasagna en spaghetti zijn dus standaard zonder gehakt... (grrr)

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    zou groente ook pijn voelen als je het in stukjes snijdt?

15. 4days

4days Niet meer actief

16. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Bedankt Bolly voor het recept! Het leest erg smakelijk! :DDenk dat ik dat ter vervanging van vlees ga maken!
    Pfff ik vind het wel lastig hoor. Wat ik heb begrepen eet hij geen vis, vlees en gevogelte (dus ook geen ei). Verder weet ik dat hij wel eens een patatje eet zonder mayo..wat dus gewoon van de snackbar komt. Ik denk dus dat hij niet te ver erin meegaat. Eet ook niet altijd biologische produkten en gaat gewoon mee uit eten als er een familiediner is. Hij bestelt dan wel iets vegetarisch maar ik hoor hem verder eigenlijk nooit verder vragen over waar en hoe het bereid is/wordt.
    Ik begin me af te vragen of je jezelf dan wel een veganist mag noemen...denk dat vegetarier beter bij hem past! Maar goed...het blijft lastig om iets lekkers op tafel te zetten voor iemand die geen vlees eet en iemand die altijd vlees eet /wil.(manlief). Maar die past zich voor deze ene keer (zegt ie) wel aan, haha.

17. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    is ook echt lastig, maar dat boek wat ik zij is dan echt een aanrader ik kom uit een familie van veganisten, en die hebben dat boek allemaal.

misschien kan je het wel vinden via google dat er wat recepten op internet staan.

wat je ook kan maken is bijv pompoen soep ( pompoen wordt altijd biologisch gekweekt )vult goed en zit geen melk in, als je dat recept wilt hebben moet je het maar even zeggen pb dan geef ik hem door ,is ook super makkelijk.. lekker dik snee brood bij en daar moet hij het maar mee doen ihihihi .

je kan ook gewoon aardappeltje maken met groentjes en dan een vega burger erbij. in elke zit melk maar de meeste zijn met soja gemaakt.

succes nog he

xx

18. Islah

Islah Niet meer actief

Wat vind je daar vreselijk aan dan? Ik wou dat mijn man ook fulltime vegetarisch zou willen eten, helaas is het zo'n 3x per week hier.
    Je kan lasagne ook gewoon met bruine linzen doen hoor, net zoals moussaka, is heerlijk!

19. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Gevulde paprika met rijst en tomaatjes met een lekker sausje. In de supermarkt hebben ze hele schappen met vleesvervangers, miss zit daar iets lekkers bij.

20. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0

Lol:D

Deel Deze Pagina