ik ben zelf ook bekend met lange cycli. zelf ben ik sinds dat ik 15 ben ontzettend onregelmatig, en ook lange cycli. voor mijn 1e zwangerschap (en 2e) heb ik cycli van 60 dagen gehad, dan weer 45, dan weer over de 60, inderdaad heel frustrerend, nu zit ik na de bevalling van cycli van 40-32-28 en nu dag 32.....geen peil op te trekken! het duurde ook wat langer voordat ik zwanger raakte, temperaturen hielp wel omdat je dan je dan je piek op kan sporen!
Ik lees inderdaad veel over temperatueren. Misschien over een tijdje ook maar aan beginnen (of kan je dat starten op elk momen van je cyclus?).
ik zou beginnen op de eerste dag van je nieuwe cyclus (dus eerste dag van je menstruatie) als je nu gaat temperaturen kan je het nog niet echt verglijken. na je eisprong piek blijft de teperatuur wat hoger dan de periode voor de eisprong. als je zwanger bent blijft deze temperatuur. als je niet zwanger bent daalt hij 1 á dagen voor je menstruatie tot normaal. het is handig om dan te weten wat je normale temperatuur is voordat je een conclusie kan trekken. het best is om sochtends voordat je uit bed komt even temperatuurt en dan even opschrijven. zodra je een piek heb betekend het dat je je eisprong heb, en dan is het klussen geblazen. het is wel heel lastig hoor als je onregelmatig ben omdat je niet precies weet wanneer je je ei heb. maar dan krijg je het in ieder geval een beetje in beeld wanneer ongeveer in je cyclus je je ei heb.
Ik hoop voor je dat je menstruatie snel regelmatig wordt! Het is inderdaad zenuwslopend. Ik heb dit bij mijn eerste nooit gehad, dus ik hoop maar dat het door het ontpillen komt. Inmiddels zit ik op dag 14, maar nog geen ei te bekennen (ovutesten) dus ik verwacht deze maand weer een lange cyclus.
Mijn cyclus zonder pil is tussen de 2-3 maanden. sinds ik de efamol pmp slik heb ik een cyclus van 30 dagen. misschien de moeite waard om het te proberen? Wel 18euro per pot, en je doet er een maand mee
Ik heb ook zo'n lange cyclus (zie handtekening). Ben sinds januari '12 gestopt. Langste cyclus was 95 dagen (!!). Ik zit nu op dag 33 dus ik verwacht niet dat er de komende dagen iets zal komen... Wij zijn nog niet bezig met een kleine (vanwege een revalidatieproces waar ik nog inzit) maar het is wel zeer frustrerend! Ik hoop dat het nog door het ontpillen komt (dat zegt mijn verstand) maar ben soms ook wel eens bang dat er meer aan de hand is. Ik wacht het maar (on)geduldig af!!
@ joyce0606 --> bedankt voor je tips en info! Ik wacht nog deze en eventueel volgende cyclus af en dan ga ik denk ik ook eens tempen. Maar eerst maar eens kijken hoe het de komende tijd zal gaan. @ de rest --> balen dat jullie ook van de lange onregelmatige cyclussen hebben. Ik ben ook gestart met ovulatietesten.....4 weken geleden! Na een week had ik het wel gezien haha koste me zoveel geld (ookal had ik erg goedkope van sensitest). Nu dus maar even verstand op 0 en PROBEREN er niet te veel mee bezig te zijn. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan Vriendlief merkte gister en vandaag wel op dat ik erg chagie was (hij had gelijk....) en ik heb opeens een puistenaanval, niet normaal....hopelijk dus begin van een maandelijks feestje...
Klopt ik heb alleen gezegd dat ik langer bezig ben maar er zit bij mij meer achter met mijn moeder en zes miskramen dus dat speelde ook mee. Ik kan niks meer aan haar vragen want zij is twee jaar geleden overleden. Dus ik gaa naar haar gynceloog die haar toen heeft behandeld
zoooo vandaag dag 34.....nog niets te bekennen als ik mijn eisprong had op: 11 juni: ben ik nu op mijn NOD 12 juni: 1 dag voor NOD 13 juni: 2 dagen voor NOD 14 juni: 3 dagen voor NOD 15 juni: 4 dagen voor NOD dus nog erg onduidelijk wanneer ik hem had! ik ben nu wel misselijk en heb last van mijn onderrug....dus denk toch dat er een menstruatie aan zit te komen....helaas!...
Ja precies daar ben ik het ook mee eens inderdaad. Ze zeggen niets voor niets eerst een jaar zelf proberen en daarna evt. HA inschakelen. Het was ook geen aanval hoor Maar bedoelde ermee te zeggen dat het dus niet altijd tussen de oren kan zitten.
@Typje: neeee begrijp ik ook wel! Leuk trouwens dat je een zoontje hebt die Milan heet! Ik weet dat de naam tegenwoordig wat vaker voorkomt, maar mijn broer van 30 heet ook Milan (en was toen één van de eersten). Mooie naam!
Hahah ja dat was leuk we wisten dat het een jongetje werd met 15,6 wkn. En toen zei mijn man terugreis in de auto: Hey schat wat vindt jij van de naam MILAN. Ehm jah leuk schat. Oke Dus dat was snel geregeld hihihi hoor het hier erg veel de naam Milan trouwens. Mocht er ooit een 2e komen en het zou een jongentje worden, zou het best moeilijk worden met een naam verzinnen pfff....zit er af en toe wel stiekum over na te denken, maar et valt echt niet mee. Voor een meisje trouwens precies net zo tjonge...
Ja, hier ook hoogstwaarschijnlijk een jongetje, terwijl ik vooral over meisjesnamen had nagedacht! Voor een jongetje vind ik nog veel moeilijker, hoor! Maar we hebben voorlopig een 'working title'