Frustrerend! Veel te snel na eisprong ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daan1985, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan1985

Daan1985 Lid

16 apr 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Wij zijn nu al enkele maanden bezig voor een tweede kindje maar ik wordt zo onzeker van mijn cyclus. Zoals jullie kunnen zien, verschilt de duur van mijn cyclus steeds maar is het vaak een vrij korte cyclus. De afgelopen twee rondes had in steeds op dag 16 een positieve ovulatietest (digitale cb) en vorige ronde dus al na 9 dagen ongesteld en nu gisteren een beetje bloed bij het afvegen, wat vandaag waarschijnlijk gaat doorzetten naar weer een menstruatie. Dus nu zelfs al 8 dagen na de positieve ovutest ongesteld! Dat is toch veel te snel?
    Ik baal er echt enorm van want op deze manier gaat het natuurlijk niet werken...... zijn er nog meer meiden die hier ervaring mee hebben? Of mensen die me gerust kunnen stellen?

Liefs mij

2. Gans25

Gans25 Nieuw lid

15 nov 2016
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben eigenlijk een meelezer, maar ik herken me in je verhaal en dacht ik reageer even. Mijn cyclussen zijn wel wat regelmatiger (tussen 28 en 31 dagen), maar word ook vaak na een dag of 8 a 9 na mn eisprong weer ongesteld. Echt heel frustrerend, je hoopt vaak eerst op een innestelingsbloeding.. maar helaas, het zet dan toch door. Wij zijn ook al een aantal maanden bezig voor een tweede. Van ons eerste kindje was ik direct zwanger, geen idee hoelang mijn luteale fase toen was.

Bij mij werkt tarwekiemolie iig niet, daarvan werd ik zelfs nog eerder ongesteld en ook de Etos zwanger worden pillen hebben een averechts effect. Verder merk ik dat ik weinig klachten heb als ik ongesteld word, bijna geen buikpijn, zere borsten o.i.d, ik voel het echt niet aankomen. Dit is heel anders dan voor mijn zwangerschap, toen had ik echt vaak veel last. Misschien moet ik mn progesteron maar eens laten prikken. Heb wel iedere maand een goede temperatuurstijging na mn eisprong.

Ik baal er ook flink van, maar heb helaas weinig tips. Je leest trouwens ook wel op het forum dat er meer meiden dit probleem hebben en wel gewoon zwanger raken, het is dus niet onmogelijk. Hoe was jouw luteale fase voor je zwangerschap?

3. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Hier ook een korte luteale fase. In 2014 ben ik met een LF van 9 dagen zwanger geraakt. Nu gebruik ik utrogestan (progesteron) om deze fase te verlengen. Mijn LF is nu zonder utro 7 à 8 dagen.

Je LF moet eigenlijk minimaal 9-10 dagen zijn

4. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Je hebt trouwens 1 a 2 dagen na een positieve ovulatietest de daadwerkelijke ovulatie. Dus dan kom je op 6-7 dagen uit

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik had toen wij voor een 2e gingen een lf van 5 a 6 dagen. Veel te kort en uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen. Allerlei metingen gehad en uiteindelijk ben ik met een lf van 6 dagen zwanger geworden. Uitzondering natuurlijk maar gelukkig zonder allerlei behandelingen....
    Ben je allang gestopt met ac, andersom het nog kunnen dat je cyclus weer op orde moet komen nog

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zie dat je een 5 maanden geleden met de pil gestopt bent. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het heel wat maanden kan duren eer je cyclus een beetje normaal is. De eerste 7 maanden varieerde mijn cyclus van 23 dagen tot 36 dagen. Daarna werd hij pas stabiel op 30 dagen.

Je LF is aan de korte kant. Sinds je dit al meerdere cycli hebt, is het misschien een stap richting de huisarts waard. Een korte LF kan met utrogestan opgelost worden.

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik heb een lf van 7 dgn.
    Voor mijn zwangerschap ook al.
    Ik kreeg geen utrogestan mee. Daar geloofden de artsen niet in. Dmv clomid moest ik een betere eisprong krijgen en daardoor zou de lf langer worden.
    Eerste ronde lf van 8 dgn, 2de ronde zwanger.
    Na de bevalling weer een lf van 7 dgn.
    Ik slik nu al 2 cyclussen vitex agnus. 1e cyclus lf van 8 dgn, 2de cyclus lf van 9 dgn. Ben benieuwd wat het deze ronde brengt. En of het toeval is of door de vitex mijn hormonen meer in balans komen?
    Tarwekiemolie hielp bij mij niet.

8. Daan1985

Daan1985 Lid

16 apr 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Nou..... het bloedverlies is niet doorgezet en het is gebleven bij wat roze/bruinige afscheiding. Nog steeds een heel klein beetje maar ook alleen bij het afvegen eigenlijk op de wc.
    Vandaag zou eigenlijk volgens mijn vorige cyclus mijn nod zijn. Dus nu dacht ik net, ik zal eens een testje doen....... zie het resultaat. Dit stond er na 5 minuten. Ik kan het bijna niet geloven! Vind de streep best duidelijk terwijl ik 17 april een positieve ovulatietest in handen had...... ik ga nu meteen een kv2v5 halen! Ik hoop echt dat het bloedverlies niet alsnog doorzet......
    Wat vinden jullie ervan?

Bijgevoegde bestanden:

9. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Nou, die is wel duidelijk hoor! Gefeliciteerd!

10. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Heel duidelijk!

11. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Een mooie duidelijke streep. Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina