Leefstijl aanpassingen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samm26, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samm26

Samm26 Actief lid

29 feb 2016
    136
    24
    18
    Zo met een kinderwens hebben we allemaal wel onze aanpassingen denk ik. Maar zijn er mensen die echt compleet het roer hebben omgeslagen, om het op deze manier zelf te proberen in plaats van de vruchtbaarheidsbehandelingen die worden aangeboden. En zo ja, hoe dan?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Bedoel je dan dat er in zekere mate vruchtbaarheidsproblemen aangetoond worden, maar dat je ipv behandelingen je levensstijl aanpast?

Hier geen vruchtbaarheidsproblemen, maar direct bij stoppen met anticonceptie wat aanpassingen gedaan: gestopt met roken, alcohol enkel tussen menstruatie en ovulatie, extra uurtje sport (yoga) per week en overall zo gezond mogelijk proberen te eten/leven.

3. Samm26

Samm26 Actief lid

29 feb 2016
    136
    24
    18
    Dat bedoelde ik inderdaad. Dat er problemen zijn geconstateerd en je besloten hebt het eerst zelf nog te proberen.
    Heb je ook nog op je voeding gelet bijvoorbeeld?

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier was door de HA een vermoeden van PCOS gesteld. Ik heb dit nog niet laten bevestigen bij de gyn maar wel zelf aan de slag gegaan. Ik heb geen overgewicht dus daar kon ik niks mee.
    Eerst met voedingsadviezen (tijdje ketogeen dieet gedaan, daarna dmv khdarm en kcal gewoon normaal de boel gestabiliseerd)
    Opletten met weekmakers, pannen met teflonlagen
    Meer biologisch eten, opletten met bepaalde vetten en bewerkte khd
    Minder duursport/cardio, meer focus op korte intensieve krachttraining en HITT

Hiermee heb ik nu een stabiele cyclus. Over een paar weken gaat de gyn kijken of mijn eicelen ook goed rijpen, of dat ik een "kralenketting" oid heb.

5. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Ik had bij mijn eerste twee kinderen bijna geen eigen eisprong en heb toen clomid gebruikt en ben snel zwanger geraakt. Toen ik zwanger probeerde te raken van mijn derde had ik wel een cyclus maar een iets te korte luteale fase. ik ben toen heel erg opv oeding en dergelijke gaan letten en had toen wel in principe een goede cyclus maar toch lukt het niet om zwanger te worden . uiteindelijk in ronde 10 op aanraden van de gynaecoloog weer met clomid begonnen en toen meteen zwanger. Ik zou dus eigenlijk vooral het advies van degynaecoloog volgen, Als je tenminste zo snel mogelijk zwanger wil worden. Als je geen haast hebt kun je uiteraard eerst zelf uitproberen

6. Samm26

Samm26 Actief lid

29 feb 2016
    136
    24
    18
    Wat goed! Had geen idee dat de vorm van sport ook meespeelde. Interessant!
    Hopen dat je zo snel zwanger wordt !!

7. Samm26

Samm26 Actief lid

29 feb 2016
    136
    24
    18
    Hmm. Ja ik ben zelf wel van voeding kan verschil maken.
    Ja we proberen het nu denk ik ongeveer 14 maanden. Ik zou heel graag natuurlijk zwanger willen worden. Dit is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk, maar wil het wel een kans geven. Vandaar deze topics, zoekend naar tips.

8. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @Samm26 Er is onderzoek gedaan waaruit aanwijzingen zijn dat langdurige cardio invloed heeft op de insulinegevoeligheid en daarmee de pcos ja. Door langdurige cardio maak je stresshormonen aan. Uiteindelijk is het natuurlijk koffiedik kijken wat de meeste invloed heeft gehad, maar de wetenschap heeft iig aanwijzingen dus die wilde ik graag volgen.

9. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij zijn vorig jaar april geminderd met zout eten, zo maak ik alle sausen voor gerechten zelf (geen aanmaak poedertjes meer van honig ed)
    Roken deden we al niet, maar alcohol beperk ik tot de eerste helft van de cyclus

10. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zeker mijn levensstijl aangepast. Dieet aangepast, minder koffie gedurende de hele cyclus, minder wijn en na mijn ovulatie ook oppassen met sushi e.d..

11. Samm26

Samm26 Actief lid

29 feb 2016
    136
    24
    18
    Thanks!

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Jaaaa, hier het roer echt helemaal om. Zo'n lang verhaal, haha.
    Maar ook supplementen aan het slikken, en stress-vermindering en met voeding bezig.
    Ga nu zelf een natuurlijke kuur door voor mijn darmparasiet.
    Heb wel 19 juni afspraak bij gyn maar weet niet of ik daarna wel de medische molen in ga. Misschien alleen een echo voor check.

Deel Deze Pagina