Zelfinseminatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lionne, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik heb met mijn hubby gepraat en we willen voor een tweede gaan.
    Gewoon seks is voor mij geen feestje. Daarvoor wil ik naar de huisarts, maar in de tussentijd willen we wel proberen zwanger te worden.

Dit willen we via zelfinseminatie doen.

Maar... Ik heb hier best wat vragen over.

*hoe kom ik aan de spulletjes hiervoor.
    * hoe bereken ik mijn ovulatie. (Voor het spiraaltje had ik een onregelmatige cyclus)
    * zijn er nog tips/dingen die we moeten weten?

2. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Lionne, je kan ovulatietestjes gebruiken, die kan je bvb. in Kruidvat kopen of online via Sensitest. Zo kan je je meest vruchtbare dagen vaststellen.

Bij de apotheek kan je ook een spuitje halen waarmee je het zaad van je partner kan opzuigen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zou het spuitje dan zo diep mogelijk inbrengen en de inhoud daarna zo krachtig mogelijk inspuiten en 10 minuutjes blijven liggen, eventueel met de benen omhoog.

Indien je daar toch allemaal geen zin in zou hebben en professionele hulp wilt, zou ik even naar de gynaecoloog gaan. Zij/hij kan via echo en bloedonderzoek ook je vruchtbare dagen vaststellen en kan dan via professionele inseminatie het zaad van je partner inbrengen rechtstreeks in de baarmoeder.

Succes!

3. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Hoi, ik ben zelf zwanger geworden van mijn eerste door zelfinseminatie. Ik was meteen zwanger. Ik wist wanneer mijn ei was, en we hebben de dag ervoor, de dag zelf en de dag erna geinsemineerd. (ja het was een wonder dat het lukte, I know ;))
    Spullen hebben we bij de apotheek gehaald. Een potje voor het op te vangen (gewoon urine potje) een spuitje en we hadden ook nog een catheterbuisje om aan het spuitje te maken maar hebben we uiteindelijk niet gebruikt. Inderdaad daarna ff blijven liggen (eventueel zelf nog even plezier hebben, helpt ook schijnbaar :p) Wel zsm na de ejaculatie insemineren, en het warmhouden (lichaamtemperatuur) tot de inseminatie. Als je nog iets wil weten let me know!

4. Renske76

Renske76 Bekend lid

27 dec 2013
    794
    10
    18
    NULL
    NULL
    Spulletjes:
    injectiespuitje (zonder naald! ;)) van 2 of 5 ml (of naar eigen voorkeur)
    Urinepotje met deksel
    Beide bij de apotheek verkrijgbaar.

Ovulatie berekenen, combinatie van:
    Ovulatietesten: in principe op de dag van de knaller en de dag erna.
    Temperaturen: in de eerste helft van je cyclus is je lichaamstemperatuur ca 0,5 graden lager dan in de tweede helft (na je ei). Temperaturen heeft alleen zin als check, dat je ei inderdaad geweest is. Op het moment dat je temp omhoog is, heeft z.i. over het algemeen geen zin meer (eitje leeft slechts ongeveer 4 uur na ovulatie).

Tips:
    Ejaculaat ongeveer 15/20 min op lichaamstemperatuur laten vervloeien, voordat je het inbrengt.
    Bij het inbrengen het spuitje min of meer richting anus laten wijzen en dus niet loodrecht inbrengen.
    Een (vrouwelijk) orgasme zou de zaadjes nog een zetje mee kunnen geven, maar ik weet niet of dit ook werkelijk is aangetoond in onderzoek.

Succes!

Deel Deze Pagina