Koekiemonster

Discussion in 'Voeding' started by B en N, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ja die heb ik hier in huis wonen.

Ons eigen kleine koekiemonster vind het heerlijk om te knabbelen en heeft het liefste de hele dag door een soepstengel of rijstewafeltje.
    Maar ik vroeg me af hoeveel ze hiervan eigenlijk mag, nu krijgt ze maximaal een halve soepstengel en 1 klein rijstewafel van Bambix per dag.

Is dit teveel?
    Of mag ze best wat meer?

Ik geef haar ook regelmatig een broodkorst maar dit vind ze duidelijk minder lekker.

2. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik geef mijn zoontje (en dat deed ik ook op die leeftijd) best wel veel crackers (volkoren), rijstewafels, soepstengels, roggebrood e.d. Vind ie heerlijk. Ik heb eigenlijk niet echt een aantal, als ie zijn maaltijden goed eet, vind ik het prima als ie tussendoor "snoept", zolang het maar bij gezonde snacks blijft

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

haha, hier ook een koekiemonster in huis. ik probeer zo min mogelijk 'slechte' dingen te geven, dus wel 1 keer per dag een koekje, maar anders rijstewafel, soepstengel, fruit of een stukje brood. en niet te veel anders eet hij zijn eten niet op. ik merk ook dat als hij maar geen snacks ziet het beter gaat. dus als ik even wat eet dan moet hij ook wat. dus ik moet dat of stiekem doen of niet... afleiding door met hem te spelen helpt ook wel.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik probeerde het continu knabbelen wel wat te vermijden. Dus eigenlijk alleen koekje/lekkers als het thee-tijd was. Dat was dan vaak een rijstewafel, een soepstengel. Maar ook wel een nijntje koekje of een liga.

Een rijstewafel+soepstengel vind ik weg mooi voor naast het "gezonde" menu..

Ik denk dat je in ieder geval teveel geeft, als ze haar gewone eten niet meer wil.

Voor de tandjes is het beter om een aantal zoet-aanvallen per dag te hebben (6-7) zodat ze tussentijds en 's nachts kunnen herstellen.

Natuurlijk krijgt hij wel eens een hapje tussendoor. Want als ik snel iets eet tussendoor, dan is de kleine er snel bij (zeker nu bij 1,5). Zijn eerste woordjes zijn dan ook hebben en hap ;)

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Haar eten op eten is geen enkel probleem gelukkig en ik denk zelfs als ik haar 4 keer per dag bijwijze van een fruit hap zou geven dat ze het ook op zou eten, maar 8 stuks fruit per dag lijkt me wat te veel van het goede ;).

Daarbij vind ze eten volgens mij ook gewoon leuk, vooral als het koekje over haar voortandjes gaat en je zo een knarsend geluidje krijgt. Dat zit ze helemaal trots naar me te kijken.

Ik probeer het nu inderdaad alleen te doen rond thee tijd en soms als ik aan het koken ben (ook een beetje als zoethoudertje :oops: ). Vaak drinkt ze dan een kopje thee met mij mee ;)

Zo'n heerlijk moment samen met je kleine kopje thee drinken (ze drinkt ook echt alleen uit een normale beker, antilek oid wil ze niets van weten) en een koekje te eten :).

Maar ik hou het voorlopig nog even op max 2 "koekjes" om de dag (rijstewafel + halve soepstengel bijv) zo krijgt ze ongeveer 6 a 7 koekjes per week, moet wel kunnen toch?

Ik ga van het weekend eens kijken of ze stukjes komkommer misschien ook lekker vind om op te knabbelen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ja, zoiets doe ik al maanden. Elke middag rond theetijd krijgt ze een bekertje roosvicee (thee wil ze nog steeds niet) met een Nijntjekoekje, stukje ontbijtkoek of doosje rozijntjes. Als het aan haar ligt, zou ze de hele dag koekjes eten. Ze wijst vaak naar de vitrinekast, waar de koektrommel staat en zegt dan 'koekie' of 'Nijnie'.
    Gelukkig houdt ze ook van gezonde snacks als stukjes komkommer, paprika, fruit etc.

Share This Page