PGD IVF (reciproke translocatie)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Yusje, Apr 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yusje

Yusje Lid

Oct 26, 2016
    51
    0
    6
    Female
    Gastouder
    Schinveld
    Hallo Dames

Mijn vriend is hoogst waarschijnlijk drager van een reciproke translocatie (chromosoom 4 en 10) en hierdoor is de kans op kindjes krijgen op de natuurlijke manier voor ons erg gezakt.

Ik ga nu nog door een rauw proces heen van mijn kleintje mannetje Sem, maar ik wil wel al graag onderzoek doen naar wat de toekomst ons zou kunnen brengen.

Wat vooraf speelde kan je hier lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/653488-afbreken-zwangerschap-19-weken.html#post20608347

Ik hoorde van PGD en dat ze hier dan je eitjes op "kweek" zetten en de "gezonde" terug kunnen plaatsen.

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe het allemaal in elkaar zit?
    En/of ben jij zelf/of je partner ook een drager hiervan mag je hier ook altijd je ervaring achter laten.

Ik ben gewoon heel benieuwd of er nog mogelijkheden zijn..

2. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

Feb 15, 2017
    126
    45
    28
    Hoi Yusje,

Wat een ontzettend heftig verhaal!
    Ik wil je allereerst heel veel steun wensen..

Wij hebben onlangs onze eerste PGD/IVF behandeling gedaan, niet voor dezelfde aandoening maar voor een andere ziekte.. ik ben risicodrager van de ziekte van huntington, en ik wilde dit zeker niet doorgeven aan ons kindje.. daarom hebben wij voor deze behandeling gekozen.

Het gaat eigenlijk bijna hetzelfde als een IVf behandeling, eerst hormonen spuiten om eicellen te kweken, hierna volgt de punctie, dan de bevruchting, en als er dan embryo's zijn ontstaan nemen ze hier op dag 4 of 5 een cel vanaf om te kijken of het embryo " gezond" is of niet.
    Zijn er dan nog bruikbare embryo's over, dan kunnen deze worden teruggeplaatst! :) erg spannend allemaal maar heel mooi dat ze dit kunnen!

Heb je eventueel al geinformeerd of jullie in aanmerking komen voor een PGD behandeling?

Bij ons is de eerste terugplaatsing helaas mislukt, maar de 2e ben ik nu zwanger van!

3. Yusje

Yusje Lid

Oct 26, 2016
    51
    0
    6
    Female
    Gastouder
    Schinveld

Op het moment ben ik heel internet af aan het speuren en volg ik het topic "pgd en ivf/icsi traject".
    Mijn vriend en ik hebben beide al bloed moeten afstaan om te kijken of het van een van ons komt, want het kindje heeft.
    Maarja, wij weten al 99% dat het van mijn vriend afkomstig is.

Zodra het bloedonderzoek binnen is, is het denk ik pas mogelijk om na te vragen hoe en wat. Ik ben in behandeling in het ziekenhuis maastricht, en daar voeren ze die PGD ook uit.

Maandag word ik ingeleid en zal ik bevallen van onze zoon.
    Daarna ga ik er zo snel mogelijk achteraan.
    Las namelijk dat er wel een lange wachtrij kan zijn van wel een half jaar :(

4. Esther86

Esther86 Lid

May 5, 2011
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo Yusje,
    Ik wil je heel veel sterkte wensen! Zie mijn privé bericht voor een uitgebreidere reactie.
    Xx

Share This Page