Verhaal voor wat hoop

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door laney, 6 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi iedereen,

Ik wilde mijn verhaal hier kort neerzetten zodat alle vrouwen in de medische molen hier misschien wat hoop uit kunnen halen. Want voor mij was de hoop en vertrouwen soms ver te zoeken.

Ons verhaal begon 8 jaar terug. Toen liepen we voor het eerst de kamer van de gynaecoloog binnen met een kinderwens. Door de jaren heen bleek ik milde PCOS te hebben en mijn vriend erg slechte zaadkwaliteit (lees max 200.000 na opwerking). De afgelopen 8 jaar zijn wij van ziekenhuis naar ziekenhuis gegaan.. zowat alle vruchtbaarheidsbehandelingen die er zijn ondergaan.. meer dan 24 terugplaatsingen en enorm veel verdriet en teleurstelling ondergaan. Het geloof ineen goed eind was ver te zoeken en ik denk dat wij het diep van binnen al ergens op hadden gegeven. Dit traject had veel littekens achter gelaten waardoor ik periodes ook vrij ‘down’ ben geweest.

Toen wij op een punt kwamen dat we het helemaal gehad hadden met alle behandelingen, medicaties en ziekenhuizen, wilden we zijn zaadkwaliteit nogmaals controleren. Hij was al langere tijd gestopt met roken en ook het drinken was minimaal. Wonder boven wonder was zijn kwaliteit nu normaal!! Dit terwijl het normaal gesproken altijd van ICSI kwaliteit was.

We besloten om te stoppen met de behandelingen voor nu en ovulatietesten te proberen. We geloofden hier eigenlijk niet meer in maar we vonden het ook zonde om niets te proberen.

WONDER BOVEN WONDER hadden wij midden september een licht positieve zwangerschapstest vast. Door de jaren heen hebben we meerdere miskramen gehad dus ook nu was de hoop op een goede zwangerschap nog ver te zoeken. Maaaaar.. inmiddels ben ik 11+3 weken zwanger en groeit het kindje volgens schema.

Net wanneer we de hoop hadden opgegeven kwam dit wondertje in ons leven. We vinden het nog steeds erg spannend en de angst voor miskramen zit er goed in bij ons maar zo ver zijn we nog nooit gekomen.

Wat ik probeer te vertellen.. zelfs na jaren en jaren kan er nog een wonder gebeuren. Ik wens jullie allemaal hetzelfde wondertje want geloof mij als ik zeg dat ik weet dat de medische molen je kan breken op momenten. Probeer hoop te blijven houden ondanks de vele teleurstellingen en te geloven in je droom.

Ruubs, Blondie685, Nieuw2019 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mooi verhaal! Gefeliciteerd!!

laney vindt dit leuk.
  3. Patricia8

Patricia8 Actief lid

12 feb 2019
    229
    223
    43
    Vrouw
    Wat een mooi verhaal! Goed dat jullie niet hebben opgegeven.. gefeliciteerd en extra genieten van dit wonder!

laney vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina