Uit bloedonderzoek is gebleken dat mijn FSH te hoog is. De gyn zei direct dat ik daardoor niet in aanmerking kan komen voor IVF. Het is pas 1 keer geprikt en ik heb op internet zitten speuren en begrepen dat er pas na 3 keer bekeken kan worden of dit FSH echt te hoog is. Iemand ervaring hiermee? Verder vraag ik mij af wat er allemaal onder IVF valt? Is IUI IVF? En wanneer de 'taak' van mijn gyn ophoudt en wanneer je normaal gesproken zou worden doorgestuurd naar een IVF-kliniek? Erg verwarrend allemaal...... Ik hoop dat er een wijs iemand is die mijn vragen kan beantwoorden.
Nee IUI is geen IVF! Bij IUI wordt opgewerkt sperma via een spuit direct ingebracht in de baarmoeder. Bij IVF krijg je een punctie en gebeurt de bevruchting buiten het lichaam. Groetjes en suc6! Marjo
@ Geduld: Doet mij ook goed. Haha.... Hoe veertig ben jij meid als ik vragen mag? Groetjes en suc6 met zwanger worden! Marjo
Geduld: Doet mij ook goed. Haha.... Hoe veertig ben jij meid als ik vragen mag? Ben 40 en 5 maanden hahaha Maar goed 40 is 40! Maar eerlijk gezegd: het is heerlijk om 40 te zijn. Niemand weet dat we bezig zijn zwanger te worden en ik vraag mij ook af hoe de reacties zouden zijn als het gaat lukken.....
@ Geduld:Is het jullie 1e kleintje? Ik heb al een dochter van bijna 16, uit vorige relatie. Maar nu met nieuwe partner begonnen aan ronde 22. Wens jullie heel veel suc6! Groetjes Marjo
Uit mijn vorige relatie heb ik geen kinderen. Mijn partner heeft 2 kinderen uit zijn vorige relatie. Wij willen zo graag een eigen kindje. In eerste instantie vond ik ons te oud. Hij is ook 40. Ik sta goed onder controle bij de gyn vanwege baarmoederhalskanker en uiteindelijk besloten (lang verhaal) mijn baarmoeder te laten zitten en ervoor te gaan nadat de gyn zei dat het nog best kon.
Hallo geduld, Je kan op deze site meer info vinden over IVF en IUI. Verdere vragen kan je altijd stellen natuurlijk! Je bent niet altijd aangewezen op een IVF kliniek, veel ziekenhuizen voeren dit zelf uit (niet allemaal). Heel veel succes! Elmo
Zit wederom op een uitslag te wachten. Zwanger worden en uitstrijkjes lopen een beetje door elkaar heen. Half jaar geleden had ik voor het eerst papI. Daarvoor altijd pap3b en ook eens CIN III (das heeeeel fout). Heb enorme rot tijd achter de rug en heb ook besloten me niet gek te laten maken door het niet zwanger worden. De tijd dat mijn leven in het teken van wachten stond is echt voorbij! Positief blijven en genieten van het leven staat voorop!
Wat lief van je! Ook voor jou alle geluk! Hou je vast aan de positieve dingen van het leven. Wat je uitstraalt krijg je terug!