Hallo allemaal, hier weer even een berichtje van mij. Gisteren hadden we ons 2e intake gesprek over ICSI. We hebben er ruim een uur gezeten. We hadden een erg vriendelijke verpleegkundige die ons van A tot Z heeft uitgelegd van ons te wachten staat. Als het goed is zal ik 18 februari , mijn eerst volgende menstruatie starten met de pil. 't Is allemaal er spannend, maar we gaan er voor. Een nieuw jaar, met nieuwe kansen.... Sterkte allemaal weer! groet RuBaKiWe
Veel sterkte en succes! Fijn dat iemand het jullie goed heeft uitgelegd. Ik kan me voorstellen dat het prettig is, dat je alles van a tot z weet.
Veel succes met alles. Jullie lopen iets voor op ons. Wij hebben 8 febr ons gesprek met verpleegkundige, die dag hebben we ook de opzwemtest en een echo. Had jij die al gehad? Gr Maamaa
Hoi Maamaa, Wat bedoel je met de opzwemtest? Wij hebben alleen die 2 sementesten gehad, waaruit bleek dat mijn man erg weinig goede beweegelijke zwemmers heeft. Zodra ik nu voor het eerst weer ga menstrueren, moet ik gelijk beginnen met de pil slikken en daarna het ziekenhuis bellen voor de volgende instructies, waaronder een datum voor de startecho, stopdatum pil en de startdatum voor Lucrinspuit. Jullie ook erg veel sterkte 8 februari. Groet RuBAKiWe
weet niet of sementest hetzelfde is als opzwemtest. Wij hebben 6 potjes ingeleverd waaruit kwam dat het sperma geen goede kwaliteit had en 8 febr hebben we dan een opzwemtest om te kijken of het wel geschikt is voor ICSI. Vind je het spannend om jezelf te spuiten? Hebben ze het goed uitgelegd? Ik hou je in de gaten! Liefs Maamaa
He Maamaa, Wij zijn via huisarts doorverwezen naar gyn en via de gyn bij fertiliteit aangekomen. De Gyn had het bij ons over IUI. Maar bij fertiliteit aangekomen, werd ons gezegd, na 2 potjes, dat IUI niet geschikt is en dat ze geloven dat ICSI voor ons een goede kans zal zijn. We kwamen ook niet in aanmerking voor IVF. Dat spuiten ja...... Ik ga proberen om er aan te wennen. Was altijd best kleinzerig, maar na al die buisjes bloed prikken, eendenbek en inwendige echo, tja..... De verpleegkundige heeft het goed uitgelegd. Ik denk dat dat wel gaat lukken. Maar toch vind ik het soms raar, dat ik als vrouw (waar alles goed zat) dit allemaal moet ondergaan. Soms baal ik er echt van. Maargoed, daarna kan ik het ook wel weer relativeren. Ik ben blij dat deze technieken allemaal bestaan! En je moet er wat voor over hebben hè! Liefs RUBAKIWE
Je hebt een goede instelling in ieder geval! Ik ben benieuwd hoe de hormonen mij bevallen, mij partner ziet er meer tegenop als ik. Hij is ook bang voor naalden, en vind het zielig voor mij. Ik kijk er vrij nuchter tegenaan en laat het me allemaal overkomen. Ben meer benieuwd naar de uitwerking op mn emoties e.d. Groetjes
Ik lees net je verhaal, wij zullen op 13 februari onze intake voor IVF krijgen. Bij mij is alles goed (heb net dezelfde onderzoeken als jou gehad, niet altijd even prettig vooral met de eendebek) en mijn man heeft te weinig zwemmers maar heeft wel goed zaad voor IVF. Ik wil je bij deze heel veel sucses toewensen en hoop dat het een goede afloop mag hebben. Ben benieuwd naar je verhalen. groeten Mirjam[/list]
Hoi rubakiwe, Heel veel succes! Het kan in een keer lukken met ICSI, zoals bij ons... Op het IVF/ICSI topic staat ook veel info van andere meiden als je meer wilt weten. Groetjes Lenneke