hoi allemaal, ik probeer iets vergelijkbaars te vinden bij wat ik 2 weken terug in het ziekenhuis gehoord heb. mijn fsh is namelijk iets te hoog. vind ik tenminste een keer 13 en de laatste keer 11. ik weet dat onder de 10 normaal is. wij gaan nu in jan. ivf proberen. hopelijk kan ik hier iemand vinden die hetzelfde doormaakt. of nu zelfs zwanger is. lisa.
Hoi Lisa, Ik weet zelf niet wat er onder een 'hoog' FSH gehalte wordt verstaan, dus of 11 en 13 hoog is kan ik niet beantwoorden. Wat ik je wel kan meegeven is het volgende. Bij mijn bloedonderzoek bleek ik ook een licht verhoogd FSH gehalte te hebben. Mijn gyn zijn direct dat het FSH ALTIJD te zamen wordt bekeken met je echo en cyclus. Dan kan de gyn pas zeggen of de verhoging erg is of niet. Bij mij was mijn FSH wel ligt verhoogd, maar omdat ik een keurige cyclus heb en op de echo voldoende eicellen zichbaar zijn die aan het rijpen zijn, is het bij mij geen reden voor bezorgheid. Ik weet natuurlijk niet hoe je echo's eruit zien? maar met alleen je FSH waarde kan je grote geen conclusies trekken.. Succes! Liefs, Loes
bij mij was ook een keer een te hoog fsh gehalte vastgesteld, en toen moest ik nog een keer terug komen en ik dacht toen dat ik misschien wel vervroegd in de overgang zat en tja als je een kinderwens hebt stort je wereld natuurlijk wel een beetje in.... maar de gyn stelde me toen direct gerust dat ze het nog een keer gingen onderzoeken idd samen met nog een ander bloedonderzoek, dus maak je niet ongerust meid...als je fsh idd te hoog zou zijn geweest zouden er eerst andere dingen besproken worden e.d. en wordt er niet "zomaar" met ivf begonnen... wacht even je gyn af en bel desnoods de assistente morgen of er niet een terugbel afspraak gemaakt kan worden met de gyn zodat je zelf kunt vragen wat het precies inhoud en wat nu verder want straks maak je je helemaal gek om niets... succes
hoi meid bij mij was ook het fsh te hoog maar is verder niet gesproken over verlaging ik heb toen clomid gekregen voor een eisprong maar verder is er niks met het fsh gedaan nu net weer bloedonderzoek gehad en weer controle op fsh dus zal over een paar weken eens vragen hoe het nu staat
als mijn ovulatie nadert ga ik weer bloed laten prikken daarna ga ik een afspraak maken bij de huisarts. betekent het dan dat als je een hoge fsh heb, je ei niet voldoende gestimuleerd wordt om te springen?! wat is clomid precies ?
Hoi allemaal, mijn FSH was ook 11, maar werd als normaal bestempeld! Grens is 10, maar ach 11 was ook gewoon goed, zeiden ze.