Fsh waarde te hoog, iemand ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elleke, 27 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Dag meiden, na mijn zwangerschap is mijn luteale fase ineens kort, daarvoor altijd keurig 14 dagen. Nu 10. Reden voor de gyneacoloog om hormonen te laten prikken. Prolactine was wat verhoogd, dit kan komen door stress, wat ik de laatste tijd had. Maar mn FSH waarde was ook wat verhoogd zei ze. De eerste keer prikken 11.8, vandaag 11.5. Verder was alles prima (AMH is niet geprikt) De gyneacoloog zei de vorige keer dat ik me geen zorgen moest maken, maar dit doe ik wel, we willen zo graag zwanger worden! Iemand ervaring? Mijn leeftijd is trouwens 35. Eisprong is altijd op de 14, hooguit 15e dag. Dit weet ik adhv ovulatietesten.

2. Shalom

Shalom Niet meer actief

Maar hoezo maak je je zo'n zorgen dan? Ik heb geen idee van die waarden. Maar als de gynaecoloog zich geen zorgen maakt dan zal het wel goed komen toch? Een lf van 10 dagen is nog steeds prima om zwanger te worden. Het is vrij normaal dat je cycli veranderen na een zwangerschap.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    De waarde mag max 10 zijn. Ik heb m daarboven, wat kan betekenen dat mn eicelkwaliteit niet is wat het moet zijn, of de voorraad minder is.
    Ze gaf ons nog 2 maanden om te proberen, anders wilde ze ons doorsturen naar een fertiliteitskliniek.

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Niemand verder? :(

5. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.322
    3.311
    113
    Vrouw
    Het kan wijzen op een vervroegde overgang, maar het kan ook schommelen in de cyclus. Overigens vind ik de waarde niet schrikbarend hoog, lijkt mij niet passend bij vervroegde overgang. Aangezien er niet op AMH is geprikt en de gyn zelf zich geen zorgen maakt, zou ik dat voor nu ook niet doen! We zijn altijd op zoek naar controle als het gaat om zwanger worden, maar geloof het van een oude rot uit de MMM, controle en kennis is echt niet alles.
    Probeer te vertrouwen op je arts! Als je doorverwezen moet worden, is er nog tijd genoeg je druk te maken. Heel veel succes!

Deel Deze Pagina