Zelf inseminatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosie90, 3 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Omdat mijn vriend helaas niet in mij klaar kan komen moeten wij het via zelf inseminatie doen.
    Graag zou ik wat ervaringen van mensen daar over willen lezen.

    Wij vangen het sperma op in een potje, zuigen het er dan meteen uit met een spuitje en schieten het dan bij mij naar binnen. Ik blijf dan minimaal 20 minuten op een kussen liggen en laat het spuitje er in zitten en kom ondertussen klaar.

    We hebben het ook met een rietje geprobeerd, eerst met het spuitje opzuigen en dan door een rietje naar binnen schieten, maar toen schoot een deel van het sperma er tussen door haha.

    Is het hier uberhoubt iemand gelukt door alleen het spuitje te gebruiken?

    Liefs, Rosie
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf ook aan het proberen om zwanger te worden dmv zelfinseminatie maar dan mbv een donor. Bij mij is het tot nu nog niet gelukt, maar ik heb echt al tientallen verhalen gelezen van vrouwen bij wie het op deze manier gelukt is. Ik ken ook 3 meiden persoonlijk bij wie het op deze manier ook gelukt is. Heb zelfs ook wel gelezen dat je met deze manier evenveel kans hebt als op de 'gewone' manier :)
     
  3. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Hihi dank fijn om te lezen. Succes dan ook op deze manier! En spannend ❤️
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  4. mariah21

    mariah21 Actief lid

    30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Ik doe zelf ook aan zelfinseminatie, kan je nog geen positief verhaal vertellen, maar heb pas 2x een inseminatie gedaan. Ik heb zelf ook wat positieve verhalen gelezen en gehoord dat het gewoon gelukt is. Hopelijk lukt het snel bij jullie :)
     
  5. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    zijn hier niet speciale spuitjes voor te krijgen?
    Ik heb dit ook overwogen omdat mijn man ook niet in mij kan klaarkomen totdat we nog 1 standje probeerde. Soort van op zijn hondjes maar dan liggend met alleen de billen omhoog, dus verder geen ervaring maar dacht dat ik toen wel info vond over speciale spuitjes met een tutje eraan
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik ben zwanger geraakt door zelf inseminatie. De tweede ronde was ik zwanger .
    Gewoon een normaal spuitje van de apotheek. Heel rustig naar binnen spuiten (het idee was snel maar dat werkte niet de eerste keer, teveel lekkage) en ongeveer 10 minuten blijven liggen.
    Ik heb wel gebruik gemaakt van ovulatietesten. Wanneer m'n LH piek was insemineerde we.
     
  7. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Fijn zo'n verhaal! Thnx allemaal!
    Ja dat strandje ken ik, maar nee helaas werktie bij ons ook niet.

    Jullie ook allemaal nog succes met alles ❤️
     
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik ben ook met een potje en spuitje zwanger geworden. Ik deed 't precies op dezelfde manier als jij, wel hield ik mijn ovulatie bij.
    Klaar komen heb ik niet gedaan, ik ben gelijk de eerste keer zwanger geraakt en nu rent het 3,5 jarige resultaat door de tuin in een superheldenpak:cool:
     
    Lindavvv en Louise11110 vinden dit leuk.
  9. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Dankjewel :) Jij ook heel veel succes ❤
     
  10. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Oeps. Verkeerd topic.
     
  11. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Wij doen het ook middels zelfinseminatie.
    Ik gebruik ovulatietesten, dus bij de piek (en ervoor en erna) brengen we het in.

    Na een jaar 1 keer raak, maar helaas bbz.

    Succes!
     
  12. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
     
  13. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Hoi hoi.. wij doen ook via zelfinseminseminatie. Dit ivm vaginisme. Wij zijn nu in ronde 5 beland en ik zit vrolijk op het wachtbankje.
    Wij hebben elke maand wel weer iets anders geprobeerd. Om de dag, elke dag.. ovulatie testen, geen testen.. wel of niet klaarkomen erna. Wel of geen canule erop. En gelijk inspuiten of even laten staan.
    Geen idee wat goed of fout is. We klooien maar wat aan en proberen er elke ronde lol in te hebben en zo niet dan is dat ook goed ;) (we waren 1 ronde ziek en hadden toen echt weinig zin, maar wel gedaan).
    Voor nu vind ik het het fijnste om om de dag te proberen, spuitje van 5 ml te gebruiken en na het inbrengen klaar te komen en met kussen onder me kont nog even half uurtje blijven liggen.
    Tot op heden nog geen resultaat maar goed.. we hebben nog even. En deze ronde is wel anders want mijn borsten doen nauwelijks zeer ivm andere maanden. Dus we houden hoop.
     
  14. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Deze folder toont een uitleg met een andere manier, niet via een potje maar via een spuitje. Had 'm ooit bewaard op de pc, geen idee meer waar die vandaan komt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    margarethd vindt dit leuk.
  15. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik kan je vertellen dat dat errug lastig mikken is :roflmao::roflmao:
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  16. HellenR

    HellenR Lid

    5 apr 2019
    19
    20
    3
    Vrouw
    Haha, valt best mee hoor. Wij gebruiken deze methode in verband met vaginisme en hier werkt dat prima. Mijn man geeft aan als hij zover is, dan rolt hij op zijn zijkant en dan plaats ik gewoon het spuitje over het plasgaatje. Nog nooit verkeerd gegaan.

    Ik heb overigens nergens een studie gevonden die aantoont wat nu 'de' ideale manier is om aan zelfinseminatie te doen. Ik weet dat er ook dames het sperma laten vervloeien in een potje en het dan pas inbrengen, maar het feit dat het sperma plakkerig is als het pas naar buiten komt heeft een functie (zo blijven de zaadjes aan de baarmoedermond kleven voor ze vrijkomen als het sperma vervloeit). Bij KI moet een man ook in een potje lozen, maar daar worden de beste zaadcellen natuurlijk uitgezocht.
     
  17. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Wij krijgen dat hier niet voor elkaar met zo’n klein buisje :D
     
  18. MissElla87

    MissElla87 Fanatiek lid

    18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Hmm wij zien dat ook niet zo zitten.. beter gewoon eerst in t potje hehe. Maar iedereen moet doen wat ie fijn vindt uiteraard ;)
     
  19. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Ja ik heb dat spuitje ooit geprobeerd zo, maar toen vloog de helft er weer uit door geklungel Hahaha, maar kan het altijd nog een keer proberen als ik straks ongesteld ben, zodat niks verloren gaat. En ja Ella ik doe het nu het zelfde als jij!
    Fijn en leuk om alle reactie's te lezen, dank!
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  20. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Oefening baart kunst. Bij ons lukte het altijd goed, maar misschien is het minder evident als je echt heel, heel kleine spuitjes gebruikt. Met een 5cc spuitje ging het prima. En dan meteen inbrengen, zachtjes duwen, orgasme en klaar.

    Ik heb er geen idee van of het klopt, maar je slaat door rechtstreeks via het spuitje te gaan, het contact met het potje over. Dat lijkt me beter te zijn, maar anderen worden ook zwanger via het potje... lastig allemaal, als je het zelf moet uitzoeken. :(
     
    MissElla87 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina