verslikken in de nacht en andere vraagjes

Discussion in 'Borstvoeding' started by Esje13, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu 1 week en krijgt bv. Vanaf dag 1 hapt hij goed en loopt het allemaal best goed.

Ik voed overdag zittend en in de avond en nacht liggend op bed.
    Sinds gisteren merk ik dat mijn borsten goed vol zitten en beginnen ze ook te lekken.

Wat is nu mijn probleem. In de nacht merknik dat mijn zoontje zich vaak verslikt tijdens het drinken enndat hij na 5 min loslaat en niet meer oonieuw wil aanhappen. Hij blijft dan vaker slikken en de melk loopt hem uit zijn mondje. Het gevolg is dat hij onrustiger en korter slaapt en weer sneller komt voor de vokgende voeding.

Overdag drinkt hij rustiger en langer aan 1 borst. Vaak wil hij ook maar 1 kant en hoeft de 2e borst dan niet meer.

Mijn vragen.
    - kan het zijn dat mijn zoontje zich in de nacht verslikt doordat ik liggen voed. Of komt het misschien doordat hij vaker komt en minder tijd er tussen laat enndaardoor dus gewoon minder lang drinkt.
    - is het oke dat hij maar 1 borst per keer drinkt. Moet ik de 2e borst dan kolven om de productie op gang te houden.,

Sorry voor de vele vragen ennik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik denk dat hij zich zo vaak verslikt omdat je toeschietreflex te sterk is.
    Dan komt de melk te snel en hapt hij veel lucht mee.

Misschien verstandig om een lactatiekundige of iemand van LLL raad te plegen. Hun kunnen je helpen met de juiste tips en adviezen, en evt bij je langskomen.

3. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat hij zich daardoor verslikt, ik zou proberen als je toeschietreflex is gekomen de eerste stralen even in een doek te laten lopen zodat de druk er wat af is voor je zoontje, misschien hapt hij daarna gewoon aan en kan hij rustiger drinken?

Ik zou denk ik als hij goed heeft gedronken maar de tweede borst niet wilt deze wel afkolven om je productie op peil te houden

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    1 borst per keer voeden is geen probleem dat doe ik nu al iets meer dan 6 maanden.

Ik merk zelf dat het met liggend voeden wat makkelijker stroomt, als je nog stuwing hebt of overproductie, moet je zoontje er tegen drinken en dat lukt meestal niet zo goed en hebben vaak ook krampjes als gevolg.
    Als dit over een paar dagen nog zo is doe je er wel verstandig aan een lactatiekundige in te schakelen want voeden kan gewoon erg makkelijk en fijn zijn voor beide partijen.

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    toeschietreflex is te sterk, misschien voor een tijdje toch zittend in bed voeden ipv liggend.
    en de andere borst afkolven zou ik zeker niet doen, aangezien je al zoveel procuctie hebt. dan stimuleer je alleen maar nog meer.

en je kan ook eerts wat melk eruit knijpen, als je borst te gespannen staat, kan je kindje moeilijk aanhappen, waardoor hij niet goed vaccuum pakt.
    maar ik denk dat je het grootste probleem op lost door wat meer recht op te zitten en over een tijdje weer liggend voeden om te proberen

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Je kunt hem ook liggend op je buik laten drinken, je ondersteund dan zn voorhoofd. Ik vond het nooit zo heel fijn, maar hielp wel en zoontje leek geen problemen met deze houding te hebben.

Share This Page