welke verzorginprodukten nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door puntje, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    hallo allen,

een vraagje. In principe heb ik alles al voor de uitzet, alleen waar ik niet uitkom, zijn de verzorgingsproducten.er is zo een breed assortiment, dat ik niet weet wat ik nou echt nodig heb voor de kleine.

zou iemand van jullie een lijstje voor me kunnen maken van wat ik nou werkelijk nodig heb?

alvast bedankt!

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Bepanthen of sudocrem of iets dergelijks voor rode billetjes
    Wasgel en iets voor in bad, bv. badolie of badmelk.
    Iets van bodylotion of olie.

En natuurlijk billendoekjes.

Dit is wat ik het meest heb gebruikt, later ook nog shampoo maar mijn zoontje had al best veel haar als baby.

3. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    dank je wel voor je reactie,

want elke keer als ik dan in de winkel sta en die enorme brede assortiment zie, denk ik wat nu? wat heeft de kleine nou echt nodig, anders koop ik dingen die gewoon overbodig zijn en pure luxe!

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Lastig he! Ik heb ook al een paar keer staan kijken wat ik ga nemen, maar nog niks gekocht.
    Binnenkort maar eens gaan doen!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sudocreme zit ook vaak in de diverse dozen. Net als mini verpakkingen van top - to -toe -wash van natusan geloof ik.

Wat wel lekker is ook (niet noodzakelijk hoor, en als je niet van zwitsal houd: niet doen ;) ) : De haarlotion van zwitsal

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb verzorgingsprodukten van Zarqa gekocht. Mijn vriend en ik zijn allebei allergisch (als kind heel veel eczeem gehad), dus we houden er alvast een beetje rekening mee dat ons kleintje ook gevoelig is. Van deze lijn hebben we:
    - 3 in 1 bad/douchespul en shampoo
    - lotion
    - billenspray (zinkzalf in sprayvorm, hoef je niet die gevoelige billetjes in te smeren met je handen)

Billendoekjes van Pampers Sensitive hebben we gisteren 9 verpakkingen in een voordeeldoos bij Etos gekocht. Kost normaal 27 euro, nu voor 8,99!!!

7. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    oke dank jullie wel voor de reacties, dus die reeks produkten zijn overbodig. mooi

8. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16
    oke dank jullie wel voor de reacties, dus die reeks produkten zijn overbodig. mooi

9. puntje

puntje Actief lid

25 sep 2008
    149
    0
    16

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dit is wat ik in huis had. Koop trouwens niet te veel, want je doet zeker de eerste tijd maanden met een tube/fles.

billendoekjes
    bepanthen/sudocreme
    alchol (ontsmetten thermometer) zit vaak in je kraampakket
    wascreme
    bodylotion
    shampoo
    watten
    wattenstaafjes voor baby's

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Die billenspray van Zarqa heb ik laatst gekocht... Kostte bijna 13 euro en als ik 1 keer het pompje indruk zit er zo'n dikke klodder op Mischa's billen dat ik het alsnog moet uitsmeren. Het idee was leuk, dat wel... Ik smeer het uit met een billendoekje om er niet met mijn handen aan te hoeven zitten. Het is trouwens wel smeerbaarder dan de meeste billenzalfjes.

Wat ik ideaal vind is 2-in-1 badspul in een pompje, om het lijfje en de haartjes mee te wassen (je hebt namelijk maar 1 hand met badderen). Maar als je kindje een droog huidje heeft is olie fijner.

Persoonlijk hou ik meer van Zwitsal billendoekjes dan van Pampers (is maar net wat je fijn vindt, zwitsal is minder vochtig en er zitten zinkzalf bestanddelen in tegen rode billen). Ook van Zwitsal zijn er regelmatig aanbiedingen, een hele doos met 6 verpakkingen voor ik geloof een tientje.

En wat wel wat duurder is, maar wat ik ideaal vind bij overvolle poepluiers, zijn de goedemorgen washandjes van Zwitsal. Vochtiger dan een gewoon bilendoekje en je kan je hand er in doen. Ik gebruik er af en toe 1 en dan verder met gewone billendoekjes.

Veel plezier met de voorpret! :)

12. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    - wasgel en babybadschuim van voordeelselectie van etos: super goedkoop, super zacht en ruikt lekker!
    - in het begin kan je de haartjes (als je baby haartjes heeft) prima met wasgel wassen
    - veel, héél veel billendoekjes. Ik koop ze in dozen tegelijkertijd als etos deze in de aanbieding heeft. alle billendoekjes zijn goed, bepalend is de reuk en dat is iets persoonlijks.
    - bepanthen
    - crème voor droog huidje (ik had zwitsal maar had net zo goed iets anders kunnen zijn) of babyolie
    - oorwatstaafjes voor baby's

nooit nodig gehad:
    - talkpoeder

De winkels zijn ook na je bevalling gewoon open dus je hebt altijd snel genoeg iets in huis gehaald.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    wat ik gebruik is:
    * badmelk
    * wasgel
    * masage olie
    * bodylotion
    * van die kant-en-klare washandjes
    * sudocrem
    * billendoekjes
    Alles van Zwitsal
    * flesje alcohol

Wat ik nog nooit gebruikt heb (maar wel in huis heb, want tja, stond op een uitzetlijstje... zucht)
    * zeep (maar liefst vier stukken, jawel)
    * shampoo (ze heeft amper haar)
    * haarlotion (zie hierboven)
    * pot creme (olie, lotion en dan ook nog creme... beetje teveel van het goede)

Nouja, gelukkig bederft het niet en komt het vast wel een keer van pas... ;)

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Die pot crème is heel lekker om je eigen handen mee in te smeren. ;)

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik had voor isa

sudocreme
    zwitsal billendoekjes
    zwitsal shampoo
    zwitsal wasgel
    zwitsal poeder
    oorwatten
    alcohol

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Goeie tip!!! Ga ik gelijk op mijn lijstje zetten...

Deel Deze Pagina