Droge worst mag maar idd dat randje met die 'schimmel' dat weet ik dus niet. Zou het ff aan je vk vragen als je er weer heen moet..
mijn vk raad het af op deze grond: Er is discussie over en niemand weet het helemaal 100 procent zeker.
Ja dat mag hoor! Ik was mijn eerste zwangerschap verslaafd aan Fuet nadat ik die op een verjaardag voor het eerst geproeft, heb me de hele zwangerschap letterlijk ziek gegeten in dat spul en volgens mijn vk kon dat absoluut geen kwaad maar wel in mate dan...
Fuet mag je gewoon eten hoor.. Het is oorspronkelijk rauw vlees maar het is gedroogd en gezout en wat er om heen zit is geen schimmel maar net zo velletje als om je verse worst die je nog moet bakken zeg maar.. Darmvel bijvoorbeeld.. Ik ben er ook gek op, en in de zoveel tijd haal ik zo lekker worstje en hoe harder hoe beter Jumm jumm
Je mag het gewoon eten Wij hebben het ook regelmatig, heerlijk! Als het gerookt, gedroogd ed is kan je het eten. Mijn vk zei ook, lekker eten!
Dat velletje is inderdaad geen schimmel maar volgens mij een darm. Daar wordt worst altijd in gemaakt volgens mij.
sorry niet alle reacties gelezen. Maar fuet is gewoon gedroogde worst en verder niet bewerkt. Hier staat het op de lijst met producten die je niet moet eten. Maar schijnbaar denken ze er in NL anders over, hoor dat je daar wel chorizo en serano ham mag eten, dat staat hier ook op de lijst met dingen die je niet moet eten omdat het ook gewoon gedroogd vlees is. Ik zou het dus niet doen..
Zie hierboven nu iets over schimmelvel, maar denk idd als je het over het darmpje hebt waar het vlees in gedrukt zit, dit slaat met drogen idd wittig uit...