Hallo dames, Ik ben zojuist mijn slijmprop helemaal in 1 keer verloren. Ben nu 35 weken en 4 dagen zwanger. Hoelang duurde het bij jullie voordat de bevalling ging doorzetten na het verliezen van de prop? Groetjes
ik ga zo mijn gyn bellen om te overleggen hoe het verder moet. Aangezien ik een uur moet rijden minimaal voor het ZH. Voel me wel heel raar en heb ook wel een zeurderige pijn. Vind het zo spannend!! Bij mijn dochtertje ging alles anders dus dat kan ik niet echt vergelijken. Bedankt voor je reactie!
De dag erna... Zoonlief is met 38+6 geboren. Maar ik heb gehoord dat het evengoed nog een poosje kan duren!
Hoi Fleur24, spannend hoor! Mij is verteld dat de slijmprop ook weer opnieuw kan worden aangemaakt en dat het helaas nog niets zegt over een naderende bevaling. Je zou zelfs nog met 42 weken kunnen bevallen zeg maar. Persoonlijk denk ik, er gebeurd tenminste wel iets in je lijf en volgens mij is dat alleen maar positief! Hetzelfde geldt voor het indalen van je baby. Dit zegt ook niets over een naderende bevalling. Sommige kindjes dalen namelijk pas op het moment van de bevalling in en sommigen rond de 30 weken al. Goed dat je je gyn belt voor advies! Succes!
bij de eerste net voor de bevalling.... bij tweede kwam het vanaf week uhhh 37 in stukken en pas met bijna 42 bevallen.. bij derde met 35 weken verloren... en met 39,1 bevallen... maw... het kan alle kanten uit..... nu moet je kleintje iig nog ff wachten..
Ik ben mijn eerste slijmprop met 37 weken verloren. De tweede met bijna 40 weken en toen duurde het nog een week. Zal voor de zekerheid wel even bellen als ik jou was.
Slijmprop verloren 'smiddags 13 september en 14 september is de kleine geboren hihi dus ging hier snel ...... succes ermee!!!
ik ben m bij de ouste 2 keer verloren 1e keer met 34 weken toen heb ik n halve nacht aan de ctg gelegen geen activiteit te zien dus weer naar huis gestuurd . met de mededeling dat het elk moment kon beginnen en ik dan terug moest bellen en komen . nja 7 weken lang heel voorzichtig gedaan en gehoopt dat het elke dag kon gebeuren . en met 41.1 verloor ik m weer tijdens de weeen , de vk vroeg nog aan me heb je de slijmprop wel s gezien ? uuuh ja 7 weken geleden (deed ze trouwens bij alles heb je dit al s gezien enzo en kreeg ook de placenta onder mn neus geschoven baaaah haha )
ik verloor hem met 36 weken in stukjes, maar ben ingeleid en bevallen met 42 + 3. dus het zegt niets, maar als het verder ook rommelt tja dan zou ik even bellen.
Ik heb mijn gyn gebelt en moet het rustig afwachten. De baby is wel rustiger maar dat is hij wel vaker een dagje. Bij mijn 1 verloor ik hem in stukjes en ben ik 2 dagen later bevallen. Maar nu ik een redelijk normaal termijn heb behaald is alles anders. Nu kwam de prop in zijn geheel in 1 keer eruit. De slijmprop ziet er vies uit haha. Op google staan mooie plaatjes haha. Hier was hij grijs groot en glibberig. Ook erg veel slijm daarna verloren. Nu voel ik me erg brak, moe en alsof ik ongesteld moet worden. Maar nog geen echte wee te bespeuren. Vind het erg spannend dit afwachten! Bedankt voor jullie reacties!
Spannend ! Ik verloor mijn slijmprop ook in één keer op de avond van de uitgerekende datum en de bevalling is de volgende dag begonnen!
Hier was het niet echt een prop maar meer sliertjes elke keer.. en gewoon een normale witte/gelige kleur.. Nooit geen bloed gezien.. of een dikke prop ofzo..
@ Senna: was dat te vergelijken, net of je wat dikkere witte afscheiding hebt? Dat heb ik nu nl. elke keer en gisteren wat bloed, druppeltjes, die ik op het wc-papier had zitten nadat ik geplast had.
Ik verloor mijn slijmprop (in zijn geheel) met precies 37 weken. Uiteindelijk ben ik met 41+ 4 bevallen Het hoeft dus niks te zeggen.