Even nieuwsgierig, ik weet dat het topic al eens geweest is, maar kon hem niet meer vinden. De oudste is er zo goed als over uit dat ze wil stoppen met hockey. De sport zelf vindt ze nog redelijk leuk, maar de meiden in het team helemaal niet. Dus we oriënteren of er misschien iets anders leuks is? Het is alleen helemaal geen sportief type, iets met een bal (buiten hockey) is niks voor haar. Dansen kan ze geen ritme houden, turnen is ze te houterig voor Atletiek wordt ze nu al moe bij het idee. Bootcamp is ze te soft voor denk ik. Ze wil wel een proeflesje crossfit gaan doen. Wat doen jullie pubers voor sport?
Mijn oudste zit op turnen en ballet. Geen idee of ze dat blijft doen, ligt ook een beetje aan de mogelijkheden (beide groepen waarin ze zit zijn t/m groep 8, geen idee wat er daarna mogelijk is en hoe flexibel ze zijn ed - bij turnen wil ze bv. niet door naar de volgende groep, wat ik ook wel kan begrijpen, daarin zitten heel veel meiden van 15/16 die al tig jaar turnen). De houterigheid herken ik, maar ze vindt het leuk en dat is in mijn ogen vele malen belangrijker dan of ze er fantastisch goed in is. En doordat het er van nature niet in zit (bij wijze van ), leert ze er ook juist heel veel van.
Denk niet dat ik je kan helpen, hier juist alles met de bal. Hij doet nu tennis, voetbal en judo en zou eigenlijk ook nog badminton willen. Waarschijnlijk heeft hij aanleg voor racket sporten. Tennis wil hij hoog mee komen maar door de corona ligt de competitie nog steeds stil. Judo is iets wat hij niet kan maar hij heeft nog wel de ambitie om de blauwe band te halen. Wat zonde dat hockey qua groep niet leuk is. Een andere team proberen of een andere vereniging waar ze wel een aansluiting vindt? Dat zou mijn gedachte zijn.
Mijn dochter rijdt nu een jaar of 4 paard. Dat vindt ze echt heel leuk. Ze heeft er ook nog andere dingen naast gedaan als dansen en scouting (oke, dat is dan geen sport), maar daar is ze mee gestopt. Mijn zoon is pas gestopt met bmx. Hij heeft een paar maanden geleden een flinke val gemaakt en wat gebroken en hij was naar een groep overgezet met kinderen die gemiddeld 4 jaar ouder waren. Naar de vorige groep wou hij ook niet terug, want dat was weer iets te makkelijk. Jammer, er zat geen groep tussenin. Hij heeft het nog een tijdje geprobeerd na die val, maar was er wel klaar mee. Nu dus ook op zoek naar een nieuwe sport.
Zoon is overgestapt naar een andere hockeyclub en heeft het nu ontzettend naar zijn zin. Hij heeft een veel leuker team en het is ook echt een team ipv een paar haantjes die de dienst uit maken. Zoon judood daarnaast ook nog, maar niet opgepakt sinds december. Dochter doet aan judo en survival. Met judo wil ze waarschijnlijk stoppen, maar survival vindt ze superleuk. Gezellige meiden ipv van die make up tutjes waar ze niks mee heeft. Judo is ze ongeveer het enige meisje die is overgebleven, dus niet echt leuk meer. Ik ben in de brugklas van turnen over gestapt op judo en later jiu-jitsu Daar waren toen heel veel meiden, dus dat hangt er maar net vanaf.
Mijn dochter (11) turnt , sinds dit jaar helpt ze ook met het lesgeven (aan kleuters) en dat vind ze ook erg leuk. Hopelijk valt dit straks met de middelbare te combineren. Zoon (14) gaat naar de sportschool om vrij te trainen. Heeft ook een trainer die om de paar weken met hem kijkt welke oefeningen hij bij kan stellen. Voor nu is het vooral cardio en been spieren, maar hij wil graag breed worden . De trainer steunt hem hierin maar houdt ook in acht dat hij nog jong is en niet alle oefeningen dan goed voor hem zijn.
Mijn oudste van 12 zit op freerunnen, in de selectiegroep, maar er is ook een groep net kinderen die het vooral heel leuk vinden om.te doen, maar geen enorme ster er in zijn. Dus laagdrempelig. Hij deed er eerder ook trampolinespringen bij, maar dat werd te druk met school. Dochter van 9 zit 4 uur per week op turnen. Voor ons is sporten niet zo belangrijk, dus als mijn kind er zelf geen zin in zou hebben zou ik haar lekker laten stoppen met sport.m helemaal omdat ik volgens mij gelezen heb dat ze straks een eind moet fietsen naar school. Ik zat in de selectie van turnen van mijn 7e tot 13e, maar de combi met naar school fietsen (2 uur per dag) werd echt te veel, ik was blij toen ik er mee stopte.
Zit er niet een vriendinnetje van haar in een ander team waar ze bij zou kunnen? Als ze geen tophockey speelt zou dat toch moeten kunnen lijkt me? Volgens mij is ze ongeveer dezelfde leeftijd als mijn dochter dus dan zit er binnenkort toch weer een nieuw team aan te komen? Dan mixen ze de boel toch weer? Neem aan dat ze ook eerstejaars C is...
Oeh leuk freerun! Mijn oudste 2 (zoon en dochter van bijna 13 en 14) zitten allebei op kickboksen en vinden het superleuk! De warming up doet onwijs veel voor hun conditie, is superpittig. en nu ze in de 13-17 jarigen groep zitten zijn ze overgestapt van de bokszakken naar sparren. Ze kunnen met hun abbonement onbeperkt wekelijkse lessen volgen en gaan met alle liefde minimaal 3x per week. Eerder zaten ze op Voetbal, Breakdancen, turnen, maar na een paar jaar hebben ze het nu echt helemaal gevonden in het boksen.en dat terwijl ze normaal elkaars bloed kunnen drinken zijn ze juist heel lief voor elkaar met het sparren hahaha ik snap er niks van maar vind het zo leuk dat ze eindelijk iets delen samen!
Ze wordt komend seizoen idd 1e jaars C. Maar de club is te klein voor een ander team. Er zijn nu 2 D teams (1 is eerste lijns team, daar komt ze gewoon niet voor in aanmerking) ze kan evt dispensatie krijgen voor nog een jaar D. Ze heeft pas 1 jaar D gedaan omdat ze vanwege een gebroken been 2 jaar 8tallen gespeeld heeft, maar dan blijft ze in dit team. Ze kan met 4 anderen mee naar de C maar dan komt ze bij nog ouderen. Dus daar kunnen we niks meer aan veranderen. @andere hockeyclub, dat wordt heel lastig. Het is de enige club in onze kleine stad en dan wordt het qua vervoer bijna niet te doen als ze naar een andere stad moet.
Maar zoveel ouder zijn die dan toch niet? Mijn dochter is van 2009 en wordt komend jaar tweede jaars C... is wel de jongste van het team maar nog steeds jonger dan jouw dochter...
Das raar. Hier wel. Dochter is van eind oktober 2008 en is nu 2e jaars D. De eerste jaars C zijn dus een jaar ouder of sommige 2 jaar. En leeftijdsgenoten zijn voor haar al lastig. Ze gaat liever met jongere kinderen om.
Hier wil de oudste misschien tóch weer naar de waterscouting. Daar is ze mee gestopt toen ze 10 was, omdat ze te veel spelletjes deden -en te weinig scouting/survival dingen. Vuurtje stoken, zeilen, survival etc. Daar hoopt ze op. Het zal alleen lastig te combineren zijn met een teamsport. Gewoon een survival groep zou ook écht wat voor haar zijn . Daar ga ik eens op googlen - maar heb zoiets hier in de buurt nog niet gezien. Is er in het zwembad niet nog iets voor haar ? Hier hadden ze in het verleden bij de zwemvereniging aqua teens - die deden iedere week wat anders qua activiteiten in het water.
Dat is vreemd. Mijn dochter is van 2009 en is een 2e jaars d. Zit wel in de c, maar hoeft qua leeftijd nog niet.
Ja volgens mij klopt dat niet idd. Dochter is officieel 2e jaars d, maar is vervroegd doorgegaan naar de c. Ze is van 2009. Het verschil op die leeftijd is wel enorm hoor. Fysiek, maar ook geestelijk.
Mijn 12-jarige zit op dansles. En volgend jaar gaat ze ook naar een middelbare school waar ze ook nog 4 uur in de week gaat dansen onder schooltijd. Hiervoor heeft ze nog een paar jaar karate gedaan. Dat was ook super tof en zo goed voor haar. Maar omdat ze in de selectie ging dansen, was het voor mij geen doen meer om dat logistiek te regelen. Mijn 15-jarige zit op voetbal. (Met dank aan heer meesters uit groep 5 en 6, die altijd met de kinderen gingen voetballen in de pauzes ) En mijn oudste danste ook, maar was gestopt vanwege drukte in haar examenjaar. Toen ze weer wilde beginnen, sloeg corona toe. Ik verwacht dat ze op korte termijn dat toch weer gaat oppakken.
Tja, het is toch echt zo hoor. Mijn dochter heeft kort gekleuterd en kon op hockey toen ze naar groep 3 ging. Ze is dus een jaar jonger dan de rest en echt nu eerste jaars C en volgend seizoen tweedejaars C. @tuc maar inderdaad als je dochter liever met jongere kinderen omgaat zou ik het niet doen. Mijn dochter is haar tijd beetje vooruit (zit ook al in de brugklas) en past er prima tussen, maar het verschil met de tweedejaars is soms wel twee of zelfs drie jaar inderdaad...
Maar dan wat ze wel kan doen: - streetdance is hier ook populair - tennis (of is dat ook teveel bal?) - badminton - skaten - paardrijden
Q zit op waterscouting. Een échte sport is t niet, maar ze is wel elk weekend een hele dag bezig op t water, zeilen, roeien, zwemmen (bij heel lekker weer). In de winter moeten ze zelf de bootjes onderhouden en hebben ze tussendoor nog andere activiteiten. Ze hebben ook regelmatig kampen. Q geniet hier echt van. Ze zit bij een gemengde groep van 10 tm ongeveer 16 jaar.