Consult lactatiekundige VOOR bevalling?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MuisjeB, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Mijn ervaring met borstvoeding geven is niet erg positief. Na de eerste aanleg had ik al een kloof te pakken. In mijn kraamweek hebben de kloven zich vermenigvuldigd tot er een mooi landschap van kloven ontstond in beide borsten. Gevolg: heeeel veel pijn en bloed tijdens borstvoeding en natuurlijk een wanhopige en angstige moeder. Uiteindelijk na 2 weken gestopt, want ondanks alle tips (Mothermates, aan lucht laten drogen, kolven etc), kon ik het niet volhouden met zoveel pijn (en mijn zoontje spuugde bloed). De fles gaf mij heeel veel rust!

Nu wil ik graag bij de tweede weer een poging wagen, ondanks alles. Maar ik vraag mij af of ik van tevoren een lactatiekundige zou laten komen om mij alvast tips te geven. Ik schijn gevoelige tepels te hebben, dus zelf denk ik aan tepelhoedjes. Wat zou jullie advies zijn?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als ik jouw verhaal lees lijkt het me heel verstandig om in je zwangerschap al ene consult bij een lactatiekundige te doen ja,
    Je kunt dan goed doorspreken hoe het vorige keer is gegaan en hoe we het deze keer gaan aanpakken. Je hebt dan een plan liggen en ook kun je laagdrempelig contact opnemen in je kraamtijd met deze lactatiekundige die jouw hele situatie al goed kent. Zeker doen dus ! (consult wordt vaak vergoed door je verzekeraar!)

Mirjam

3. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Bedankt voor je reactie. Ik zal een consult aanvragen!

Deel Deze Pagina