Full-time blijven werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Olivia4, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat ben ik op zich wel met je eens dat je bepaalde luxe wel kan inleveren..

    We zijn trouwens zeld begonnen aan kleinere gezinnen omdat de vrouwen steeds meer wilde gaan werken, dus die vergrijzing hebben we voor een groot deel zelf gecreeerd, vroeger werden er makkelijk 10 kids genomen nu lang niet zo groot meer. Dus die cultuuromslag hebben we allang gemaakt alleen andersom... en daar plukken we nu de vruchten van (denk iik maar heel eerlijk ben ook geen expert hoor zo voelt het soms gewoon en kan alleen voor mezelf spreken)
     
  2. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Dat zou best kunnen hoor Isademi.. Het klinkt in ieder geval wel logisch. Maar ik zie het in ieder geval echt niet zitten om 10 kinderen groot te brengen, ook al zou ik kunnen thuisblijven :D
     
  3. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb het vaker gezegd en ik vind het ook nu de kleine er is nog steeds: het gaat niet om de kwantiteit tijd die je met de kinderen doorbrengt maar om de kwaliteit. En die balans is voor iedereen anders. Het gaat erniet om iedere dag om 3 uur thuis te zitten met de thee, het gaat erom wat je in de beschikbare tijd met je kinderen doet, of je er mentaal voor ze bent. Genoeg mensen eh... sorry vrouwen want daar blijft het hier toch anno 2009 nog steeds maar over gaan... vrouwen dus die er lijfelijk wel zijn, maar bij wie de kinderen niet echt terecht kunnen om welke reden dan ook. Heb je ook niks aan als kind.

    Ook voor mij geldt dat de kwaliteit een stuk hoger zal zijn als ik kan blijven werken, mezelf ontwikkelen en mijn ambities waar kan maken. Als dat betekent dat de kwantiteit minder is dan bij 'thuisblijfmoeders': so be it.

    Een hele mooie vond ik dat iemand zei dat je als vrouw erop wordt aangesproken dat je veel uren werkt als je boven een bepaald aantal uren komt, en dat de man wordt bewonderd die een dag minder gaat werken maar per saldo nog steeds meer uren maakt! Dat vind ik nou bizar en ik ben blij en trots om te zeggen dat dit in mijn omgeving met veel werkende, ambitieuze vrouwen die zielsveel van hun kindjes houden eigenlijk niet aan de orde is.
     
  4. tweemeisjes

    tweemeisjes Niet meer actief

    ik werk nu drie dagen, moeten er niet meer worden. al weet ik van mezelf dat ik geen gezellige mama word veel dagen thuis blijven. Dan irriteer ik me mateloos aan het huishouden en val ik in patroon waar ik niet blij van word.
    Kortom, doe waar je gelukkig van word. Het maakt jou kinderen ook blij en dat worden ze niet van een mama wat anders had gewilt en dit niet had nagestreeft.

    Toch is vijf dagen veel, maar mensen denken vaak een vrouw MOET er automatisch zijn voor de kindjes. ben ik het niet mee eens, er zijn meerdere wegen dan één. ik vind het knap dat die vrouwen dat kunnen en willen.

    Groetjes,
    Joelle.
     
  5. natascha1

    natascha1 VIP lid

    1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ik werk ongeveer 20 uur per week en dit wil ik na de bevalling ook blijven doen. Ik word nu zo snel mogelijk overgeplaatst naar een andere werkplek dus word eerst wel weer wenne,
     
  6. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik werk 28 uur en mijn man zorgt voor het grootste deel voor josefien.

    toen ik net begon met werken vond ik dat heel erg en vroeg ik me af of hij dat wel kon... nou hij doet het super... ben heel trots en blij maar....... ik krijg dus naar m,n hoofd geslingerd dat ik veel uur werk..... en manlief vinden ze helemaal geweldig..... zaten we in de hema zegt een oudere vrouw "ach wat leuk dat uw man ook het flesje geeft" jaaa duh!!!!!!! hij geeft er meer dan mij.... :x:x:x ik snap het wel van zo,n oud dametje.... maar anno 2009... kom op zeg.... de tijd dat vrouwen thuiszittende broedkippen en poetsmiepen waren is voorbij hoor!!!! sorrie....ffff ventileren... heeft nisk met jullie te maken hoor!!!! en als je het fijn vind om thuis te blijven ook ok... als je maar een gelukkig gezinnentje hebt met veel warmte en liefde....

    gr Jose
     
  7. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik heb een niuwe baan! Begin per 1 november..

    24 uur p/w. Perfect aantal uren, maarrrrrr wel verdeeld over 4 dagen. Dat vind ik minder..... Wilde graag 3 dagen werken met een kleintje.
    Vind het zo zonde dat ik 24 uur in 4 dagen moet doen (4 x 6 uur) terwijl je het normaal maar 3 dagen zouden zijn, 3x 8 uur..
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik werk nu nog fulltime, maar wil na de bevalling graag 3 dagen in de week gaan werken. Ik vind fulltime sowieso nu ook al best veel eerlijk gezegd, en ik weet zeker dat als er een kleintje is ik het heerlijk zal vinden wat meer thuis te zijn. Over de week genomen ben ik dan 4 dagen thuis en 3 dagen aan het werk, lijkt mij een prima verdeling. Mijn man blijft fulltime werken maar hij werkt in ploegendiensten, dus dat is nogal onregelmatig. Maar ik vind dat iedereen hierin moet doen waar hij zich goed bij voelt...Alleen voor mij persoonlijk zou fulltime blijven werken echt te veel van het goede zijn
     
  9. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Eylem, dat wil ik dus ook eigenlijk heel graag. 3 dagen per week werken.
    Maarja, de banen liggen nu niet bepaald voor het oprapen dus veel keuze heb ik niet. Daarom ben ik overstag gegaan met die baan voor 4 dagen in de week. Weliswaar maar van 12.00 tot 18.00 uur, maar toch.... is toch weer een dag extra..
    En daarbij komt ook nog eens dat ik onder mijn niveau ga werken. Ben zelf HBO-er, maar de functie is op MBO functie. Niet erg ofzo, maar in mijn salaris ga ik dat wel voelen, neem ik aan!

    Moet eerlijk bekennen dat ik niet opgehouden ben met het zoeken naar een nieuwe baan, hoor. Want van mijn nieuwe werkgever heb ik nog niet eens gehoord wat ik ga verdienen en wat voor soort contract ik krijg dus ik kan nog altijd weigeren! (de grote bazin was er niet vandaar)
     

Deel Deze Pagina