Vertrouwen jullie met dit weer volledig op je kind..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jessie80, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Of geef je toch een extra voeding op jouw verzoek?

Misschien omdat de oudste een tijdje stille honger heeft geleden, maar ik vind het moeilijk om onze jongste volledig te volgen en zeker met dit warme weer. Hij krijgt nog geen bijvoeding dus hij moet al zijn vocht uit de bv halen...

2. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal vertrouw ik mijn dochter volledig, maar net liet ze ineens vier uur ertussen, dat doet ze nooit. En ze dronk maar vijf minuten. Dus dat vind ik wel zorgwekkend. Ik ga haar dadelijk wat meer aanleggen denk ik. Op mijn verzoek dus even :p

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik vertrouw op mijn dochter, maar vooral ook op mijn lichaam.
    Op dagen als dit is je melk ook wateriger waardoor het meer hydrateert als normaal.
    Dl drinkt vandaag elke keer heel kort wat echt ongebruikelijk is, maar ze heeft nog steeds volle luiers en dat is het belangrijkste.

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, vier zomers gedaan.

Mijn ervaring is wel dat mijn zoon bij warm weer meer/vaker dronk.

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik vertrouwde op een combinatie van mijn kindjes en mijn borsten. Kindjes kunnen ook wat suffig worden van warm weer en toch iets te weinig komen. Maar dat voelde ik dan meteen aan mijn borsten, want die produceerden ook aanzienlijk meer bij warmte. Wel zelf ook niet vergeten zelf veel te drinken (hier was 2 liter water drinken het eerste half jaar een minimum en daar kwam nog bij in warme periodes). Zo blijft je productie goed hoog en komt de melk ook vlotter, is mijn ervaring.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja zeker

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik vertrouw op haar maar leg zeker elke 3 uur aan. Heb gisteren vaker geprobeerd maar dat wilde ze niet dus dan maar niet.. :)

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ja vertrouw op hem. Maar hou zijn plasluiers goed in de gaten wordt dat minder dan zal ik op mijn verzoek gaan aanleggen. Gisteren ging het prima. Hij sliep wel meer maar kwam netjes elke 2-3 uur. Vandaag gaat het ook goed al is het wat koeler.

En zoals gezegt zelf goed blijven drinken

9. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja hoor, dochter regelt het zelf prima. Ze drinkt inderdaad wel meer met dit warme weer.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vertrouw wel op onze zoon wat dat betreft. Maar ik ben sowieso wel vrij vlot met 'even proberen of hij wat wil drinken' als hij wat onrustig is. Zijn hongersignalen zijn soms heel duidelijk, maar niet altijd. Meestal drinkt hij gewoon niet als ik hem te vroeg de borst aanbied. Maar de laatste dagen neemt hij toch elke keer wel even een paar slokjes, ook als hij niet echt een hele voeding neemt.

Ik heb trouwens de laatste dagen wel een paar keer echt last van stuwing gehad, terwijl zoonlief volgens mij niet minder drinkt dan normaal. Eerder iets meer. Kan dat ook van de warmte komen? Ik kan het me van de oudste niet zo herinneren. Toen had ik sowieso wel vaker last van stuwing en legde ik in ieder geval niet de link met het weer. Maar nu heb ik eigenlijk nooit last van stuwing en zijn mijn borsten normaal keurig 'zindelijk' zo lang er niet gedronken wordt. Maar nu, man! Het spuit er soms uit.

11. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter drinkt echt slecht de laatste dagen... Als het aan haar ligt laat ze er veel te lang tussen, dus ik leg haar maar wat eerder aan. En ze drinkt steeds maar vijf minuten, waardoor haar plasluiers ook minder vol zijn. Ik vind het maar niks, deze hitte. Word er best onzeker van.

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Geen hele duidelijke hongersignalen van mijn dochter, dus als ze onrustig is kijk ik of ze wil drinken (dat wil ze eigenlijk bijna altijd). Soms is ze wat meer overstuur, slaat nogal snel om, en dan gaat ze boos naar mijn borst huilen, aanhappen en direct loslaten en zo een paar keer tot de melk er gewoon uitstroomt en ze gaat drinken.

Ze komt meestal een half uur voor elk slaapje, dus 1x per 2,5 uur, maar soms wat vaker.

13. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Komt inderdaad van de warmte. Ze produceren meer (omdat er meer behoefte is) en de melk is dunner (dorstlessender) waardoor ze ook vlotter toeschiet. Dat is heel normaal.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hier ook meer stuwing ! Vooral in de nacht halleluja !

15. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Dit inderdaad, plus dat je wat vaker aanlegt en (ik iig) bewust meer drink dan normaal.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja ik drink ook zeker 3 liter water als het niet meer is..

Deel Deze Pagina