Hoi Dames, Na bijna 9 maanden bv gegeven te hebben, en dat met alle liefde en plezier, ben ik er soms gewoon een beetje klaar mee. Niet omdat het slecht verloopt ofzo, maar gewoon omdat ik het na 9 maanden eigenlijk gewoon wel mooi geweest vind. Tssss eigenlijk klinkt dat behoorlijk egoïstisch als ik het zo typ maar dat terzijde.. Ik had het er net met mijn vriend over op de bank. Dat ik het soms gewoon genoeg geweest vind. Maar ook dat ik eigenlijk vreselijk opzie tegen het constant steriliseren van de flessen, het afmeten van hoeveelheden en de "stress" rondom de hoeveelheden als hij het niet op drinkt.. Dat vond ik bij mijn dochter (na 3 maanden bv dankzij slechte begeleiding gestopt) echt het enorme nadeel van kv. Buiten dat bv gewoon handig is: kind honger, meteen aan de borst Hij reageerde echt erg teleurgesteld. Hij zei dat hij eigenlijk gewoon kei trots is dat ik nogsteeds bv geef en dat hij het echt zonde zou vinden als ik voor het jaar af zou haken. Hij zei: je bent zo dichtbij! Het zijn nog maar een paar maandjes! ☺️ En weet je: eigenlijk heeft hij ook gewoon gelijk. Ik had eerst als doel de 6 maanden vol te maken en dan verder te zien. Toen ik eenmaal de 6 maanden bereikte, moest ik er niet aan denken om te stoppen en heb ik het verlegd naar 1 jaar. En met de steun van mijn vriend, ben ik nu vastbesloten om het jaar toch vol te maken. Lang verhaal, maar ik wilde het graag met jullie delen
Wat fijn! Succes nog een paar maandjes, maar dat gaat zo te lezen helemaal goedkomen. Hier trouwens vanaf de geboorte de fles gegeven en heb alleen de eerste 1,5/2 maanden elke dag de fles uitgekookt.. Nu Spoel ik ze om met kokend water (uit de Cooker) en gaan ze 2 keer per week door de vaatwasser ofzo.
Wat fijn! Hier ook na een aantal maanden gestopt door slecht advies (ik was zo dom geweest om bij problemen de huisarts te raadplegen ipv lactatiekundige ) Maar goed, de volgende keer ga ik het helemaal anders doen.
@beatissimam: ja, mijn vriend blijkbaar ook ik had het alleen nooit verwacht, dat het hem zoveel kon schelen dus ik was blij verrast. @Jackie87: ik was zo dom geweest om naar het cb te gaan voor advies ipv een lactatiekundige ons cb is niet zo pro bv helaas.. Maar door mijn gebrek aan kennis en hun adviezen die af en toe nergens over gaan, ben ik toen overgestapt op fv. Achteraf heb ik daar nog altijd spijt van helaas.
Fijn dat je vriend je zo steunt! Ik zit nu op 21 maanden en ik vond het na 11 maanden zo ontzettend makkelijk worden dat ik nooit meer aan stoppen heb gedacht. Met 11 maanden ben ik gestopt met kolven en na 14 maanden zat hij nog maar op twee voedingen per dag. Echt perfect, lekker 's ochtends en 's avonds ons momentje samen. Rond een jaar eten en drinken ze ook zoveel andere dingen dat de nood niet meer zo groot is. Het gaat dan allemaal zo vanzelf. Nog even doorzetten dus, je doet het super!