Hallo Ik ben 2 april (9 weken geleden) bevallen van onze prachtige zoon. Hij krijgt vanaf het begin af aan bv en dit gaat prima. Hij groeit goed en drinkt erg snel uit de borst. Maar .... hij zit elke dag tussen de 6 a 7 voedingen. Veel vaker 7 dan 6 voedingen. Overdag sowieso elke 3 uur en snachts laat hij er 5 a 7 uur tussen maximaal. Als hij bv uit de fles krijgt (ongeveer 110 cc , meer drinkt hij niet) dan lijkt hij langer voldaan. Nu is een collega van mijn man 7 weken geleden bevallen. Zij had hetzelfde maar dan zat zij op 8 voedingen per dag. Haar is door de lk van het Isala Zh in Zwolle geadviseert te stoppen met borstvoeding. Het kindje groeide overigens wel goed. Wat zouden jullie voor advies kunnen geven? Heeft het zin om 1 flesje kv per dag te geven? Of loopt de productie dan alleen maar meer terug? Hij lijkt goed te drinken, maar wel kort (2x 10 min). Ik ben zeer benieuwd. Graag zou ik tot 6 mnd uitsluitend bv geven, maar alleen als dit het beste is voor onze zoon.
ook wordt hij na 5 minuten drinken aan 1 kant onrustig als ik hem dan aan de andere kant aanleg die dus nog vol is dan drinkt hij weer goed zou ik te weinig bv hebben?
Hoi, Ik denk dat het heel erg goed gaat. Je kindje groeit, plast en poept? En is vrolijk, groet jullie met zijn lachjes en ontwikkelt? Dan zou ik er niets aan doen. Het klopt inderdaad dat wanneer je een flesje erbij gaat geven dit jouw borstvoedingsproductie beïnvloedt. Hoe je kindje drinkt is prima: wissel eventueel een keer extra van kant als dat goed werkt bij jullie. Bij twijfel kun je de laatste druppels nog even met je hand uit je borst masseren (kolven) om net dat beetje extra signaal aan je lichaam te geven. Maar waarschijnlijk is het helemaal in orde bij jullie. Alle babies volgen liefst hun eigen schema van voeden, hoeveel en hoe vaak ze drinken. Daarnaast scheelt het veel of je kindje 9 weken is en te vroeg, op tijd of na uitgerekende datum is geboren. En hoe jullie start was. En hoe makkelijk je melk produceert. En of je al eerder een kindje aan de borst hebt gehad. Er spelen eigenlijk zoveel factoren mee, dat je niet kunt vergelijken met een kindje van een college, niet eens met je eigen kindjes vaak. Gewoon lekker doorgaan dus! Bij twijfel: je kindje regelt het heus zelf, wil het vaker drinken ( warm weer, regelen, iets onder de leden) volg dan je kindje en evt. wissel je een keer extra van borst tijdens een voeding. Succes!
Bedankt voor je antwoord. Gek genoeg loopt het weer en komt hij zelfs voor minder voedingen. Jou vragen : Xavi is met 40+5 geboren Hij groeit goed Hij plast goed Hij poept goed Wel ben ik ziek geweest begin vd week Dus wellicht dat mijn productie daardoor is teruggelopem Ik had amper gedronken 2 dagen En gespuugd en was ad diarree Achteraf valt het wel op zijn plek Momenteel komt hij savonds tussen 22 en 23 voor de laatste voeding en meldt hij zich weer rond 5 a 6 uur en vanmorgem zelfs 7.30! Het gaat dus helemaal goed gelukkig
Fijn om te horen! Vaak is het inderdaad zo dat je achteraf begrijpt waar de onrust of het vaak willen drinken vandaan komt... Blijft puzzelen, zo'n kleintje erbij! Fijne dag, Heidi