full time moeders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ook hier een full-time moeder.
    Ik heb er voor gekozen maar de omstandigheden laten het ook niet toe om te gaan werken (slechte gezondheid mijnerzijds)
    Ik geniet er met volle teugen van, maar af en toe gaat Valentino een dagje naar mijn schoonouders en sta ik in een dagje in de Harley zaak van een vriend van mij, en dat is toch ook wel heel erg lekker even mama-af!
     
  2. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben ook fulltime mama-huisvrouw en vind het ook gewoon zalig! Kan mijn leven niet meer anders voorstellen en zou het vreselijk vinden om mijn kleine mannetje te moeten missen!

    Grtz x
     
  3. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    ook ik ben fulltime mama en werk er niet naast..heerlijk! :)
     
  4. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben een jonge full-time mama!
    en dit bevalt me heel goed....
    en dames dit is toch ook en job op zich?
    vergeet niet dat je wel mama/vrouw/huisvrouw bent en nog veel meer...
    wasmachine, kokin,tuinier,sexmachine ;)
    dit isheel flauw :) haha maar het is wel zo.......
    wel een taak van 24uur per dag 7 dagen per week!
     
  5. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    hier ook een jonge full-time mama!

    Wil in augustus wel met kinderopvang thuis beginnen zodat kaye gewoon thuis kan blijven en ik dan toch wel wat meer verdien lijkt me een prima oplossing zo dan.
     
  6. Female

    Female Niet meer actief

    ja! FT moeder. en ik vind het heerlijk! hoe druk je nog kunt zijn met een kleine en een huishouden ook ;) ..

    ws ga ik ook niet aan de bak op korte termijn, ben van plan zeker het eerste halfjaar (BV) bij de kleine te blijven. mss nog langer. Mijn man heeft ook liever dat ik niet werk als wel. Speelt ook wel iets mee dat hij al 60 a 70 uur per week werkt...
     
  7. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik ben voorlopig ook nog heerlijk thuis! Geniet met volle teugen! Begin over enkele weekjes s avonds met wat schonmaakwerk ( school ) verder lekker thuis!
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Hier ook een stay-at-home-mom. Al kan het bij ons niet anders. 100% afgekeurd en heb de zwangerschap prima doorstaan, alleen nu beginnen de problemen. Glenn word te zwaar voor mijn rug.
     
  9. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik ben bijna full time moeder, ik heb thuiswerk, dus dan ben ik bij haar, en werk een paar dagen in de week op een hippie markt. 1 dag is redelijk ver en erg vroeg op, en 1 avond per 2 weken werk ik ook, dan blijft ze bij papa, of bij de oppas. de rest gaat ze of mee, of ik ben thuis.
    nou moest ik 2 dagen voor mijn thuis werk naar London, en was ze 2 dagen aleen met vader.. die ligt sinds ik thuisben bekaf in bed! en heeft gezworen nooit meer te zeggen dat ik de hele dag niks anders doe dan een beetje moedertje te spelen.. hij is gebroken! en hahahaha het huishouden is natuurlijk ook nog eens gestopt, die snapt echt niet hoe ik het doe, inclusief werk. maar ach daar moet je vrouw voor zijn denk ik!
     
  10. Ik werk parttime maar voel me fulltime moeder ;)
     
  11. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Iedereen is toch fulltime moeder? Als je werkt stop je niet ineens met moeder zijn hoor ;)

    Ik ga straks 4 dagen p/w werken.
     
  12. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    ik verbaas me een beetje over de heel jonge full-time moeders. Niet onbeschoft bedoeld van mijn kant maar ik vraag me af wat je dan denkt te doen en wat de plannen zijn voor de rest van je leven...

    (for the records: ik werk zelf gemiddeld 24 u per week en onregelmatig)
     
  13. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    helemaal mee eens!
     
  14. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ook ik ben full-time mamma.

    Al sinds ik 3 maanden zwanger was ben ik gestopt met werken wegens omstandigheden en ik kan zeggen dat het me heel erg goed bevalt. Ik moet er niet aan denken om te gaan werken. Ik heb het veel te druk nu al vind ik zelf. Er gaat zoveel tijd in de verzorging van mijn kindje zitten. ik vind het een baan op zich. Dan ook nog het huishouden erbij..... een full-time baan vind ik het. Mijn man zei van de week:"het moeder en huisvrouw zijn is een baan op zich, ik zal nooit meer zeggen dat het niks voorstelt"! En zo vind ik het dus ook.

    Ik heb veel respect voor moeders die werken. Die dat allemaal kunnen regelen, ik zou het moeilijk vinden om dan alles op rolletjes te laten lopen.

    Liefs Merel
     
  15. miloux

    miloux Bekend lid

    27 jul 2006
    760
    0
    0
    ook een thuisblijf maama, heerlijk!

    Tuurlijk is iedereen full time mama, maar geen thuisblijfmama.
    Heb 3 dagen gewerkt en miste veel te veel van mijn kindjes
     
  16. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    ? Ondanks dat je er bij zet dat je het niet onbeschoft bedoeld komt het toch een beetje over alsof een oudere moeder (30+) wel thuis zou mogen blijven bij haar kind en een jonge moeder (ik 22, moeder van 2 kids) wel zou moeten werken omdat ik aan mijn "carriere" moet werken. :rolleyes: Een carriere kan mij verder niet zo boeien, ik heb een goede opleiding maar als ik werk is het omdat het nodig is, voor de centen, niet omdat ik mezelf zogenaamd moet blijven ontwikkelen, dat doe ik wel op andere manieren, niet werk gerelateerd.
    Ikzelf haal veel meer voldoening uit zelf voor mn kids zorgen dat ik ooit zou kunnen krijgen van een loonstrookje, aangezien mijn man zelf voor een goed inkomen kan zorgen maar daarom wel veel van huis weg is hebben we samen besloten dat in ieder geval 1 ouder dan veel tijd met de kids doorbrengt, ik dus. Mocht het financieel nodig zijn is er zo een baan gevonden voor mij en dan zal ik dat ook meteen doen.

    Over een paar jaar zie ik wel verder, misschien dat ik dan wat geld ga verdienen met mn hobby (oude meubels en kinderspeelgoed opknappen)... ik zie wel wat er op mn pad komt.
     
  17. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben dus ook JONG fulltime moeder en ik heb nog genoeg plannen voor de rest van mijn leven.
    Zodra mijn meisje naar school gaat kan ik doen en laten wat ik wil en dus ook evt werken.
    Op dit moment vindt ik een carriere niet belangrijk en verzorg ik liever mijn dochter.
    Vraag me af waarom jonge meiden niet fulltime voor hun kind mogen zorgen en"oudere"moeder wel?
     
  18. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Idem dito...... ( lees de andere reacties altijd pas achteraf ;) )
     
  19. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. Ik vroeg het me gewoon af. Mag ik toch nog even benadrukken dat ik nergens iets zeg over 30+ of oudere moeders waarvan ik wel zou vinden dat die met recht zouden mogen thuisblijven. Ik had me wat uitgebreider uit kunnen drukken want nu staan er aannames die niet kloppen.

    Ik ben van mening dat een wat oudere moeder wellicht het gemak heeft haar werkervaring en carriere later te kunnen hergebruiken
    Een mama van 20 kan dat niet waardoor de 'jonge' mama behoorlijk achtergesteld kan zijn en dus vaker in de minder betaalde banen blijft hangen.

    Maar als je totaal geen zin of interesse hebt in een carriere is dat je goed recht :) Succes en veel geluk ook met moederen!
     
  20. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Oke dan begrijpen we elkaar... :)

    Denk dat dat afwegingen zijn die je in het leven moet maken. Ik heb vind ikzelf wel degelijk goed nagedacht. Ik heb een studie gevolgd in een richting waar altijd wel werk in te vinden is... gewoon voor het geval dat, en als goed voorbeeld voor mn eigen kids laten natuurlijk.

    Een oudere moeder kan misschien idd het voordeel hebben dat ze makkelijker kan herintreden maar ik heb zeker niet het gevoel dat ik achtergsteld ben. Wij hebben zelf het plan om over een paar jaar misschien nog een derde en vierde kind te willen, dat kan nog aangezien ik dan ergens halverwege/achter in de 20 ben. En al zouden die er niet komen dan nog zie ik mezelf niet werken als hun vrij zijn van school. Mijn moeder was/is een echte feministe en vond dat vrouwen alles moesten kunnen. En een goede carriere en 3 kids en een eigen leven en, en, en. Ikzelf als kind vond dat niet zo super op z'n zachts gezegt. Mede daarom wil ik het heel anders doen in dat opzicht.
     

Deel Deze Pagina