full time moeders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier ook een jonge fulltime mama! Ik ben zooo blij dat ik de hele dag bij mijn meisje kan zijn! Voor je het weet is ze 10 en denk je bij jezelf.. O jee nu heb ik wel een supercarierre maar ik had liever wat meer tijd in m'n kind gestopt..Dat zou ik hebben denk ik!
    Mijn mening is als je voor een kind kiest hoor je daar ook voor te zorgen.. En ik bedoel niet als je een paar dagen partime werkt ofsow..Maar ik zou het nooit kunnen om fulltime te werken (alleen als t financieel niet anders kan natuurlijk) Met het idee dat andere mensen mijn meisje naar bed brengen, eten geven, troosten.
    Nee niks voor mij! En ontwikkelen kan op heel veel verschillende gebieden!
     
  2. Female

    Female Niet meer actief

    @ trutje, ik ben ook ft moeder en jong. Man werkt 70 uur p/wk en goed inkomen. dit is onze keuze en voor ons én de kleine heerlijk.
    Sorry hoor, maar dat gel*l over carriere steeds. Werken kan altijd nog he, als je kind/kinderen ouder is/zijn. Ik vind dat carriere opbouwen ook absoluut niet belangrijk en heb dat ook nooit gevonden. Ben zelfs erg happy met het feit dat ik nu al mama heb mogen worden, want ik moet er persoonlijk dan weer niet aan denken om carriere te maken en pas na mijn 30e een keer aan kids te gaan denken....
     
  3. Female

    Female Niet meer actief

    @ eline; wat betreft die laatste zin over ontwikkelen ben ik het érg met je eens!
     
  4. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    70 uur per week? :confused: en dat is voor de kleine heerlijk? Ik kan daar niet echt in komen. Mijn vriend zou daar nooit mee akkoord gaan en ik ook niet.
    Wij werken beiden part time en nemen de zorg samen op ons. Vandaar dat ik tegen jouw situatie een beetje vreemd aan kijk.
     
  5. Female

    Female Niet meer actief

    Soms wel ja, in het extreme geval. Vaak ook 60. Hij kan wel alles zelf indelen gezien functie. En mede daardoor ben ik thuis. 2 ouders die dan werken lijkt me niet echt lekker he. Gelukkig ziet mijn man, gezien zijn werkuren, nog genoeg.
    En ik zelf kijk eerder vreemd aan tegen mensen met opmerkingen over jongen ft moeders die later mss wel in de 'lage-lonen-functies' enz. blijven hangen. En wat ze de rest van hun leven dan wel niet hebben gepland. Maargoed das ieder voorzich he...
     
  6. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Mijn vriend heeft soms werkweken van 80/90 uur!
    Maar dat is niet elke week zo en daar staat dan ook tegenover dat hij overdag vaker thuis is dan iemand met een 9-5 baan.
    Ik heb er geen problemen mee, al is het soms weleens lastig.
    Is ook maar net wat je gewend bent denk ik.
     
  7. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Jeetje, je voelt je echt aangevallen he? Mag een vraag over hoe 'zij' hun toekomst zien niet gesteld worden ofzo? Ik was toen ik 23 was nog bezig met studeren en zelfs op mijn 32e nog niet aan kindjes toe. Vind je het dan vreemd dat ik een vraag stel zodat ik me wat beter kan inleven in anderen?
     
  8. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben sinds de geboorte van Ewout ook huis mama! en ik vind het heerlijk! Nu de 2e op komst is, kan ik lekker rustig aan doen. Ik blijf voorlopig thuis, tot dat de 2 kids naar school toe gaan, dan wil ik ook weer gaan werken.
    Nu ben ik wel gastouder, en vang dus kids bij mij thuis op.
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zou misschien wel idealer zijn als je samen met je partner de zorg kan verdelen maar mn man heeft een eigen zaak die je niet half kan doen. Dan kan hij gauw zn zaak opdoeken en hij geniet ervan om dat werk te doen (als we miljoenair waren zou hij nogsteeds blijven werken) Hier ook werkweken die varieëren van 45 tot 70u. Staat wel tegenover dat hij regelmatig vrij maakt om een dag weg te gaan en we gaan 2 tot 3x per jaar een weekend/weekje weg met zn allen. Maar structureel minder werken zit er gewoon niet altijd in. Hij blij dat ik dat accpeteer en begrijp en ik blij dat hij begrijpt dat ik dan liever zelf voor ons kind zorg.

    Als hij nou een gewone baan zou hebben waarbij hij 24u kom werken ofzo en ik ook 20u dan zou dat misschien ook wel fijn zijn maar het moet wle net kunnen.
     
  10. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik werk gewoon fulltime omdat ik het ook wel lekker vind, even iets anders aan mijn hoofd. En ja niet ieder man verdient genoeg voor 2!Dus ben ik lekker blijven werken en de kleine zit dus overdag op de creche :)
     
  11. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Haha ik ook :D!

    Liefs, misspuma
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: Wilde dat ik ook de keuze hier in had.. maar dan moeten we écht elk dubbeltje 4x omkeren en dát wil ik weer net niet.. :oops:
     
  13. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik werk 24 uur per week. Ik zou wel minder willen, maar de functie vereist minimaal 24 uur. En ik voel me ook fulltime mama hoor.

    Tja we zouden het kunnen redden op 1 loon, maar dan zouden we moeten verhuizen en het echt niet breed hebben. Niet dat een ramp zou zijn, maar ik vind mijn werk erg leuk.

    En ik heb niet zolang op school gezeten om daar niks mee te doen. Vind ik zonde. En misschien is het gel*l dat je jezelf wil ontwikkelen, maar in je baan krijg je daar wel veel mogelijkheden toe. Als ik zou stoppen met mijn baan en over een paar jaar weer zou willen beginnen...dat zou me niet lukken zonder eerst bijscholing te hebben gedaan.

    Lynn vindt het geweldig om een papadag te hebben, een oma-dag en een tantedag. Straks valt de tante-dag af en gaat ze naar het kdv, lekker spelen met kindjes (ik merk dat ze daar erg aan toe is nu)
     
  14. renata

    renata Actief lid

    21 dec 2006
    148
    0
    0
    hier helaas ook niet de financien om het van 1 loon te doen

    ik zit nu thuis... omdat ik t gewoon allemaal te veel vond..
    ik vind yessin belangrijker dan werk....
     
  15. jessicad

    jessicad Actief lid

    2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik ben full-time moeder maar niet full-time thuis. Sorry zoals wel meer volgens mij vind ik de term full-time moeder een beetje raar, alsof ik geen moeder meer ben als ik ga werken. Maar ik snap wat je bedoelt.
    Ik werk 2 dagen, ga 1 avond naar school en loop 1 dag stage. Mijn dochter gaat nu 3 dagen naar het kdv. waarschijnlijk worden dat er straks 2 omdat mijn man een dag minder gaat werken. Ik werk dus, volg een opleiding en ben moeder, vrouw, vriendin, etc. Kan best hoor. Ook al is het wel druk. En op de dagen dat ik thuis ben met Inge (altijd nog meer dan dat ik weg ben) dan geniet ik dubbel van haar. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er wel van geniet dat het nu vakantie is op de opleiding en ik even alleen twee dagen werk. Thuis zitten lijkt me aan de ene kant wel lekker, maar ik ken mezelf dan word ik echt zo`n bankhangende slons ben ik bang. Juist dan gaat mijn huishouden versloffen en ben ik bang dat ik minder tijd echt aan mijn dochter zal besteden. Ik kan dat niet thuiszitten. Dan word ik lui, verschrikkelijk. Laat mij maar lekker de dingen combineren. Dan heb ik op mijn vrije dagen ook alle aandacht voor mijn dochter. Moet wel zeggen dat ik de combinatie school en kind zwaarder vind dan werk en kind, omdat je dan ook huiswerk hebt en thuis veel moet doen. Dit vraagt meer planning, studeren als ze slaapt, als mijn man er is etc. En laat plannen nou net niet mijn sterkste punt zijn, haha. En met werk is het bij mij zo dat het klaar is als ik thuiskom. Dat is echt een afgescheiden geheel, heerlijk.
    En natuurlijk kun je op verschillende manieren ontwikkelen, maar ik vind het heerlijk om met collega`s om te gaan, om me in studieboeken te verdiepen en om meer te zijn dan alleen tbm (thuisblijfmama). Dit is niet negatief bedoelt naar jullie toe, want natuurlijk ben je dan ook meer dan dat. Je bent jezelf en je hebt altijd meerdere kanten, maar zo voelt het gewoon voor mij als ik tbm zou zijn, dan zou ik me gevangen voelen in 1 kant van mij. Ergens ben ik wel jaloers dat anderen dat niet hebben en niet zo`n slons worden als ik als ze thuiszitten, want natuurlijk heeft het ook leuke kanten en zou het me wel wat rust brengen misschien. Maar ja gelukkig is iedereen anders, want wat zou de wereld anders saai zijn. Bah dan zou ik nooit meer kunnen discussieren, omdat iedereen het altijd met elkaar eens zou zijn. Dat lijkt mij erg saai.
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik ben ook fulltime mama :D
    En ik geniet er zo van,vindt het heerlijk!
     
  17. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ben ook fulltime thuismama maar ik wil wel over 3-4 maanden 2 dagen gaan werken. Ik moet echt iets ernaast doen want mis wel mijn eigen ding zo.
    Ik vind het fijn om mijn eigen centjes te verdienen en wanneer ik wil iets voor mezelf kan kopen.
     
  18. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik vind het ook heerlijk om op mijn werkdagen de deur uit te gaan en me weer echt alleen Jessica te voelen. En vind het prettig om gewaardeerd te worden op mijn functioneren en mijn kunnen en niet om mijn moederschap of echtgenote-kwaliteiten. Missen jullie dat niet thuisblijf mama's? Hebben jullie niet het gevoel dat je wereldje wat kleiner wordt?
     
  19. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben ook fulltime moeder en het bevalt mij prima!
    Ik zou niet willen werken en mijn kindjes aan iemand anders overdragen, ik voed ze graag helemaal zelf op.
    Als ze allebei naar school gaan ga ik weer werken tijdens schooltijd.
     
  20. liset

    liset Actief lid

    2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb een contract voor 4-12 uur. Ik werk eigenlijk elke week 2 middagen van 12-18. En dat vind ik heerlijk. Ik heb dan smorgens nog de tijd om lekker met mijn mannetje te zijn. Verder had ik het niet verwacht, maar toch is het wel lekker om er even uit te zijn. Maar zelf zou ik niet meer dan 2 dagen per week willen werken.
     

Deel Deze Pagina