s'avonds werken

Discussion in 'Weer aan het werk' started by vaddie, Apr 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hopelijk kan iemand mij helpen.

Voor mijn bevalling werkte ik 4 dagen. Waarvan 1 dag van 11 tot 19.00
    Heb aangegeven dat ik mijn werktijden na de bevalling opnieuw wil bespreken.
    Heb nu dus aangegeven dat ik niet meer die ene dag tot 19.00 uur wil werken. Ook omdat mij bv schema dan in de war raakt. De bedoeling is dat mijn dochter overdag kv krijgt en de laatste voeding van de dag bv. S´morgens en eventueel s´nachts ook bv.
    Als ik tot 19.00 moet werken ben ik pas om half 9 thuis. Heb 1,5 uur reistijd.
    Kan mijn werkgever mij verplichten om tot 19.00 te werken
    Ook met het ook op de bv.
    Er is nog een collega met dezelfde functie als ik heb. Zij heeft aangegeven dat ze niet s´avonds kan werken. Lees; niet wil werken. Ze werkt op die dag 4 uur. Ik gewoon 8 uur per dag.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,254
    6,150
    113
    Laten we het zo zeggen, jij hebt net zoveel recht als je collega om wel of niet dan te werken.
    Bij ons is het in ieder geval zo: je regelt in je team wanneer je werkt, zolang er maar op elke dag minimaal 1 persoon is. Lukt dit niet? Dan bepaalt de baas wanneer iemand werkt.

Je baas moet je de gelegeheid geven om te kunnen kolven, dat wel. Is dat geen optie? En met je reistijd heeft ie natuurlijk niets te maken.

Ik denk dat in goed overleg je dit met hem kan bespreken, maar ik denk niet dat je ergens 'recht' op hebt.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Ben er ook bang voor.
    Kolven is geen optie. Begin ik niet aan.

Overleg..... Tja. Die andere collega wil niet en omdat ik die avond altijd al heb gedaan vinden ze dat ik die numweer moet gaan doen

Share This Page