ik zit er al zeker een jaar mee in mijn maag. ik heb een redelijke opleiding (ondernemer/ manager) ik had een leuke baan voordat ik mijn oudste kreeg. ik heb er toen bewust voor gekozen om minder te gaan werken en ook dus een andere functie kreeg (van afdelingsmanager naar verkoopmedewerker dus) nu zit ik al bijna 2 jaar thuis (zwangerschap, ziektewet, verlof en daarna ontslag) nu wil ikwel weer gaan werken, maar, wil ik met mijn diploma, een leuke functie bekleden, dan moet ik minimaal 32 uur werken. ik wil heeeeel graag weer een leuke leidinggevende baan in de detailhandel, maar ik heb er zo'n moeite mee omdat ik dan minimaal 4 dgn moet werken en dus mijn kindjes op die dgn bijna niet zie. ja, ik kan smorgens een boterhammetje met ze eten en misschien wegbrengen naar het kdv en school en s'avonds kan ik ze dan nog in bad doen en in bed leggen. verder zie ik ze dan dus niet. wil ik minder werken, 24 of 16 uur, dan heb ik een minder leuke baan ( of een ongeschoolde baan, poetsen oid) dan zie ik ze veel meer, maar ga ik met tegenzin naar mijn werk. ik merk gewoon dat ik jaloers ben op vrouwen met een leuke baan, maar als ik er dan weer aan denk hoeveel ik de kids dan moet missen schieten de tranen me in de ogen. aaaaaaaaaaahhhhh wie heeft ook dit probleem? zo, ik ben het voor nu weer even kwijt.
Het "missen" van de kids went vanzelf. Als je gelukkig wordt van een leuke baan zou ik het gewoon proberen! Als je 32 uur werkt hou je altijd nog 3 dagen over. Een leuke bijkomstigheid is dat je ook nog eens stukken meer verdient dan als je minder dagen en een "simpele" baan hebt. Je moet ook zo denken, als ze 4 zijn, gaan ze naar school en is het stukken minder erg om zo vaak van huis te zijn.
ik wil eigenlijk dat de jongste 2 dgn naar het kdv gaat, gewoon omdat ik dat gezond vindt. de andere 2 dgn kan mijn man thuis zijn, dus de opvang is het probleem niet. ik moet al huilen als ik eraan denk dat ik ze zo weinig kan zien. en idd, de oudste gaat nu naar school ,dus die is zelf al veel weg. misschien moet ik het gewoon proberen? het is zo moeilijk. ik moet sowieso gaan werken, maar van 16 uur zouden we ookal rond kunnen komen, maar dan heb je weer niet zo'n leuke baan.
Ik vind een leuke baan belangrijk. Ikzelf hoef niet te werken maar doe het omdat ik mijn baan zo leuk vind. Als deze baan alleen met 32 uur zou kunnen had ik 32 uur blijven werken. Nu werk ik 20 uur maar als de jongste staks ook op school zit komen daar weer wat uren bij. Niet omdat het geld nodig is, maar omdat ik het leuk vind en ik naar mijn idee nu te veel mis als je minder uren aanwezig bent. Als je net bevallen bent en weer aan het werk moet voelt het ook niet fijn maar dat went ook. Ik zou het gewoon proberen, zeker als je dan een baan kan krijgen die je erg leuk vind. Daar krijg je ook een boel energie van!
Als je een leuke baan hebt, zijn die vier dagen voorbij voor je het weet. Als je daarentegen een vervelende baan hebt, duren die 3 dagen voor je gevoel zeker dubbel zo lang. Ik werk zelf 4 dagen en, zoals Twinkle star al zei, dat missen wordt steeds minder. Ik weet dat mijn kindje goed verzorgd is en dat hij mij echt niet mist als hij bij papa of zijn gastouder is (sterker nog: bij zijn gastouder zet hij me zelf letterlijk de deur uit ) , dat scheelt een hoop
Ik weet niet wat voor baan je in de detailhandel zoekt en welke tak precies maar ik zie best vaak leidinggevende functies voorbijkomen voor 25/28 uur!!!
Ik werk zelf ook 32 uur, maar heb als voordeel dat er een thuisblijfpapa is voor de meiden. Ik "mis" ze in die zin niet echt hoor, de overige drie dagen maken ruimschoots goed wat ik in de werkdagen zou missen. Plus ik heb inderdaad heel veel plezier in mn werk, de dagen vliegen voorbij. Vaak is het alweer donderdagmiddag voor ik het weet en zit mn werkweek er al weer op.
Lastig, lastig Ik werk ook 32 uur, maar heb bewust gekozen voor een baan die minder van mij vergt dan ik eerst deed. Ik werkte eerst als docent in het VO en dat betekende voor mij: altijd in de avond werken, altijd in je vrije weekend met je werk bezig zijn, altijd stress voor de volgende dag. Dat kon ik niet meer aan en ben toen overgestapt naar een andere baan (kinderopvang). Vergt minder van mij, vind het qua uitdaging iets minder, maar ik heb naast mijn werk wel tijd genoeg voor mijn gezin. Ik vind 32 uur werken, als je dus vrij bent als je vrij bent (volg je me nog ) prima te doen. Zag er eerst ook tegenop, maar is toch meegevallen. In het begin miste ik hem wel, maar dat is nu ook veel minder geworden. Ik weet dat hij in goede handen is op het kdv en bij oma. Persoonlijk vind ik minder werken, zeker 16 uur, minder voldoening geven omdat je er dan nooit helemaal bij hoort. Je bent dan altijd degene die 'maar' 2 dagen werkt en wordt minder betrokken bij besluitvorming enzo.
Als het je echt zo erg lijkt zit er nix anders op dan een 'mindere' functie te accepteren. Maar je kunt het ook proberen. Ik werk zelf ook 32 uur en mijn man ook. We hebben dus 3 dagen opvang en is onze kleine meer thuis dan in de opvang. Daar komt bij dat mijn man ook alles mee doet, dus koken, zorgen voor de kleine etc. En dus doe je ook samen alle leuke dingen. Ik heb zelf ook een leidinggevende functie en ben daarnaast heel flexibel vanwege buitendienst, een leuke baan. En dat maakt ook heel veel goed! Waar je ook aan kunt denken is de minder leuke dingen uitbesteden (als je meer werkt heb je ook meer inkomen). Wij hebben daarom een 'poets' en via marktplaats heb ik een strijkster gevonde. Kost wat, maaarrrr op de dag dat ik thuis ben heb ik dus ook meer speeltijd, of hoe je het ook noemen wilt, en moet ik niet ook nog de was opruimen, de wc poetsen etc. Succes!
Ik zou het niet doen.. Ik zou eerder stoppen met werken dan 4 dagen te gaan werken.. Nu is dit hier dan ook mogelijk. Daarnaast is opvang zooo duur door inkomen vriend dat ik met mijn loon daar niet zo heel veel meer boven uitkom dat het dan ook aantrekkelijk is te gaan werken.. Dus misschien wel heel makkelijk gezegd.
Je moet doen waar je je het best bij voelt. Ik werkte al 4 dagen toen de oudste kwam en kan in deze redacteurfuntie niet minder werken. Ander werk zoeken is lastig in de landbouw en ik vind mijn werk ook nog veel te leuk om iets anders te gaan zoeken. Die 4 dagen naar kdv vielen uiteindelijk best mee. En je kunt na een jaar ook bv een halve of hele dag ouderschapsverlof opnemen. Ik werk 3,5 dag met ouderschapsverlof, daarbij wel het voordeel dat mijn man sinds anderhalf jaar om de 14 dagen een dag vrij is.
Heel lastig. Ik wil ook een uitdagende baan en werkte eerst 32 uur in 3,5 dag. Echt racen was dat. Met 1 kindje ging dat, maar sinds ik een tweede heb, is het echt te zwaar. Sinds het begin van deze maand werk ik 28 uur en dit werkt veel beter, heb met die paar uur minder een stuk meer lucht. Moet zeggen dat mijn man savonds laat thuis komt en er dus een hoop op mijn schouders terecht komt.
Ik werk 32 uur maar dit is niet echt een vrijwillige keuze (ik ben alleenstaand) en ik zou er persoonlijk ook niet voor kiezen als het niet noodzakelijk zou zijn. Mij lijkt 24 uur werken ideaal! Ik vind dit soms echt erg zwaar maar dat komt (voor een groot gedeelte misschien wel) doordat ik echt helemaal op mezelf ben aangewezen (ik heb geen partner maar óók geen familie in de buurt) Als ik dat wel had was het goed vol te houden denk ik