Hai, Ik ben van plan niet meer te werken na mijn zwangerschapsverlof (wij gaan emigreren), maar ergens stond me iets van bij dat ik dan maar 6 weken betaald zwangerschapsverlof kon krijgen. Is dit waar of kan ik wel gewoon 16 weken verlof krijgen als ik bijvoorbeeld tijdens mijn verlof ontslag neem? Mijn werkgever gaat er echter van uit dat ik gewoon weer volledig of voor 80% kom werken.
ik denk ook gewoon 16 weken maar dan moet je denk ik wel zorgen dat je niet eerder natuurlijk je baan hebt opgezegd...dus dat die opzegdatum op je laatste verlofdag valt moet je (denk ik)... emigreren wow waar ga je heen als ik vragen mag?nieuwsgierig hihihi
Dus als ik het goed begrijp , als je meld aan je werkgever van ik ben zwanger en wil er mee stoppen als de kleine geboren is heb je evengoed recht op 16 weken doorbetaald zwangerschapsverlof?
Paint, Volgens mij kan dit wel, maar moet je er rekening mee houden dat je kindje dan binnen tien weken geboren wordt. Dus niet aan het begin van je zwangerschap melden maar pas op een week of 34.