Full time werken. Loont of toch niet?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mysterie88, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mysterie88

28 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoe bedoel je? We hebben een gezamelijke rekening waar alles vanaf gaat.:(

Gast ouder heb ik vandaag ook opgezocht. Dat scheelt inderdaad een bak geld zeg!:$ Waar ik alleen wel mee zit; Leren ze daar evenveel als op het KDV? Daarmee bedoel ik meer precies of er ook andere kindjes zijn van haar leeftijd waar ze spraak e.d van oppikt.

De PSZ komt ze nog niet voor in aanmerking. Daar moeten ze hier 2 voor zijn.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik bedoel dat je nu zegt als IK ga werken dan hou IK na kdv nog maar zoveel euro over. Je trekt de kinderopvangkosten dus alleen af van jouw inkomen, maar je man profiteert er toch ook van? Ik vind het altijd een beetje raar als vrouwen de kosten van kinderopvang alleen vergelijken met hun eigen salaris en het salaris van de man er buiten laten.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit lijkt mij het aller verstandigst dat je kunt doen. Je geeft aan dat je door je schulden maandelijks weinig overhoudt. Dit is een financieel gevaarlijke situatie, er hoeft maar weinig te gebeuren of het gaat mis. Dus aflossen die hap, een kleine spaarbuffer opbouwen, en dan kun je luxere keuzes gaan maken zoals bv kiezen hoeveel je wil werken.

Het beste voor je kindje willen is ook financiele stabiliteit bieden.

4. Mysterie88

28 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dan heb je duidelijk mijn eerste post niet goed gelezen. Mijn mans inkomen gaat op aan alle vaste lasten. Schoon op. Dus alles wat er nu binnen komt komt automatisch via mij binnen dmv een baan en dat is dus automatisch de leidraad van wat er uitgegeven kan worden aan een KDV.

5. Mysterie88

28 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Klopt, maar full time kinderopvang = geen buffer opbouwen omdat ik dus zo weinig over zou houden. Vandaar ook de vraag hoe anderen dit opgelost hebben om het toch haalbaar te maken.:)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jawel, je gaf aan dat je 300 euro over zou houden. Als je daar je schulden mee aflost hou je je 300 euro +400 euro die je niet af hoefft te lossen over. Dat is dus maandelijks een buffer van 700 euro opbouwen. Lijkt me niet gek.

7. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet je zeker dat je berekening klopt? Ik gebruik deze site:
    Proefberekening toeslagen
    Als ik daar als proef 70.000 als gezamenlijk inkomen opgeef en 6,73 als uurprijs, krijg ik nog bijna de helft terug aan toeslag.

8. Mysterie88

28 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Waar haal je die € 400,- die we niet af zouden hoeven te lossen vandaan?

Zoals ik al zei, je hebt mijn eerste post niet goed gelezen. We houden NIKS over elke maand.

Heb net de berekening gemaakt o.b.v fulltime werk voor ons beiden.

330 (uur p.m) x €6,95 (het tarief van dichtsbijzijnde KDV) =

€ 1518,00
    - € 806,- kinderopvangtoeslag.

€ 712,- p.m aan kosten voor KDV.

Hierbij ga ik uit van het absolute minimumloon wat ik binnen zou harken. :D Dus om en nabij de € 1100,- netto.

Dan zat ik er dus € 88,- per maand naast wat we over zouden houden van mijn loon.

9. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wat is de reden dat je wilt gaan werken?

Wil je geld verdienen? Carriere maken? Iets anders dan altijd moeder zijn?

Persoonlijk zou ik niet gaan werken om de kinderopvang te spekken. Niets overhouden, je kinderen door de week amper zien en wel fulltime werken lijkt mij vreselijk.

10. Mysterie88

28 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    De reden dat ik wil werken is naast het even wat anders dan mama zijn ook inderdaad het geld. Een carriere is niet mijn prio, bovendien ben ik van beroep een beveiliger ik denk dat geldtransport het hoogste is wat ik het kan schoppen. :p

Nee, zoals ik eerder ook al aangaf in dit topic is full time werken niet wat ik wil, maar we hebben leningen en die moeten op één grote hoop gegooid worden om toch stapjes vooruit te kunnen zetten naar een financieel zekere toekomst. :) Dus full time werken zal tijdelijk zijn, tot de leningen inderdaad op één bult liggen.

Moet er niet aan denken om mijn kleine meisje fulltime te missen zeg. Vreselijk.

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Je hebt op dit moment nog geen werk begrijp ik?

Is de berekening die je maakte wel juist? Want dan houdt je erg weinig over

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Klopt die 330 uur ook wel? Mijn kind gaat nu nog 1 dag per week en dat is ca 45 uur per maand (10,5 uur per dag wordt er gerekend). 5 dagen zou dus in ons geval 225 uur per maand zijn en geen 330. Je kunt ook maar maximaal 230 uur dagopvang vergoed krijgen per maand, dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat die 330 uur klopt.
    Als je beveiliger bent zou je misschien ook nog 1 dag in het weekend kunnen gaan werken, zodat je kindje 1 dag minder naar het kinderdagverblijf hoeft te gaan. Dat scheelt waarschijnlijk ook behoorlijk in de kosten.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk een typefoutje want 330 x 6.95 = 2293,-

Bij ons was toen een standaarddag 11 uur. Ik kwam dus ongeveer op 50 uur per maand, (gemiddeld per jaar) al betaalden wij per maand de dagen die we afnamen. Waren ze er niet dan hoefde we ook niet te betalen. Dit is later teruggedraaid, Jitte had nog net zo'n contract, 2 maanden later was het gewoon altijd betalen.

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp dat fulltime werken niet leuk is maar je hebt geen keus.
    Jullie komen nu niet rond en hebben leningen dat gaat vroeg of laat helemaal fout.

Je geeft aan dat je beveiliger bent, kun je niet in het weekend en de avonden gaan werken dat scheelt ook een hoop opvangkosten.

15. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Full time werken betekent niet dat je je kind doordeweeks niet meer ziet hoor, zo erg is het niet. Tenminste, als je je werk leuk vindt. Maar ik kan me voorstellen dat 5 dagen per week wel veel is, zeker als je nu veel tijd met je kind doorbrengt.

Je redenering vind ik wel scheef, je moet de kinderopvang betalen omdat je werkt en je je kind nou eenmaal niet mee kan nemen. Het is een investering waar je straks de vruchten van plukt.
    Hier gaat ook een flink deel naar de opvang maar we houden wel geld over aan het einde van de maand.
    Je gaf zelf al aan dat het met name zit in allerlei leningen. Ik zou in ieder geval kijken of je versneld kan aflossen. Werk je misschien een aantal maanden zonder dat je er netto verschil van ziet maar hou je er daarna veel meer aan over. En als je kind naar school gaat wordt dat alleen maar meer.

Realiseer je ook, nu ben je nog maar anderhalf jaar uit het arbeidsproces geweest, straks is dat misschien 4 jaar. Dat is wel een serieus gat en wordt het steeds moeilijker om werk te vinden.
    Je kan ook overwegen om parttime te werken en in de avonduren een studie te doen om een betere baan te vinden.

Hoe dan ook, je zal toch een investering moeten doen om er uiteindelijk beter van te worden. Het is natuurlijk ook zo dat als je je baan had gehouden, je in dezelfde situatie had gezeten. Zoals je zelf al zegt, de meeste gezinnen hebben daarmee te maken en daar lukt het ook.

16. EDMJ

EDMJ Lid

17 mrt 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je helemaal hoor! Werk nu 4 dagen en ga straks naar 3 dagen, zodra de 2e er is.
    Ze gaat nu 2 dagen kdv en 2 dagen mijn moeder (dit alles in de straat waar ik woon en werk, heel fijn dus). Daarnaast gaan ze straks 2 dagen naar mijn moeder en 1 dag kdv. Het is natuurlijk erg fijn dat het bij ons op deze manier kan.
    Ik wens je succes, maar zou je afraden fulltime te gaan werken. Als je nu al die tijd bij haar bent gebleven, lijkt het me heftig voor haar en voor jou als je nu weer fulltime gaat werken. En ik vind het altijd heerlijk, die ene dag met mijn lieve meid! Ik kan stiekem niet wachten op de extra dag vrij na mijn zwangerschap, lekker bij mijn 2 schatten. Maar zoals je zegt, dat is natuurlijk waar je zelf gelukkig mee bent. Ik snap het financiële heel goed, daar gaat het hier ook vooral om!

Deel Deze Pagina