Hallo, Ik merk dat ik vaak last heb van pijn/kramp in mn onderbuik en vagina, en last van onderrug. Nou las ik in een ander topic dat iemand dit ook had en bleek te wijzen op een te korte baarmoedermond. Hier ben ik nu een beetje bang voor. Naar mijn weten is tijdens de 20 weken echo geen meting gedaan van mijn baarmoedermond. Hoe weet ik nu of alles goed is. Iemand ervaring ermee, en werd bij jullie standaard bij de 20 weken echo de baarmoedermond opgemeten? Zou het voelbaar kunnen zijn als je een te korte baarmoeder mond hebt?
Ik heb wen mesische indicatie en de 20 weken echo in het zkh gehad, daar werd het standaard gedaan, en dat is een inwendige echo, weet niet of je dat gehad hebt?
Bij mij wordt het vanaf 12 wk elke 3 wk gedaan, ivm ons veel te vroeg geboren zoontje. Als je geen klachten hebt die op weeen lijken is de kans klein dat er iets mis is met je cervix. als je twijfelt kan je altijd je vk vragen of ze dat wil meten. Ik weet alleen uit de ervaringen van ons zoontje dat ze hier niet zo happig op zijn. Wat je beschrijft doet me trouwens eerder denken aan een blaasontsteking dan aan cervix insufficiëntie.
Nee ik heb geen medische indicatie. Ook is dit mn eerste zwangerschap. Een blaasontsteking is het niet. Misschien komt het door bekkeninstabiliteit? Dat de pijn in het schaambeen uitstraalt tot in de vagina bijvoorbeeld, ik zeg maar wat. Soms heb ik echt van die menstruatiekrampen, die kunnen wel de hele dag duren met tussenpozen. Eerder in het ziekenhuis bij controleafspraak zeiden ze dat het waarschijnlijk het groeien van de baarmoeder is. Ik vind het soms moeilijk om de pijn te herkennen/omschrijven, en te weten of het bij zwangerschap hoort. Ben soms zo bang voor een vroeggeboorte. Ik ga vrijdag bij de controleafspraak in het ziekenhuis vragen of ze een cervixmeting willen doen, maar ik denk eigenlijk niet dat ze dit zomaar zullen doen.
Ik zie in een ander topic dat je bekend bent met veel angsten deze zw. Misschien is het dan verstandig om voorlopig even bij alle ellende verhalen hier weg te blijven... De kans dat het goed gaat is vele malen groter! Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ontsluitingsweeen gehad, en geloof me, dat is echt anders dan menstruatie kramp en herken je meteen. Die steken horen er ook gewoon bij. Hier ook regelmatig steken in m'n vagina en m'n cervix was vanmorgen nog ruim 4 cm. Harde buiken die ritmisch zijn kunnen wel een teken zijn van onrust in je bm, maar dat heb je niet zo te lezen.
Joh ik zou me hier niet zo'n zorgen over maken. Ik heb zo vaak dit soort lijntjes. Het is veel aannemelijker dat het je banden zijn, omdat je baarmoeder groeit. Of je bekken die wat instabieler worden. Niet meteen van het ergste uit gaan hoor. Probeer een beetje relaxt te zijn, daar heeft je kindje het meeste aan.
Ok bedankt ik zal proberen te relaxen. Ik ben altijd bang om te laat aan de bel te trekken met pijnklachten, en dat het dan te laat is. Probeer daarom alles vroegtijdig te laten onderzoeken. Inderdaad een stukje angst, maar als ik langdurig of vaak dezelfde pijnklachten heb word ik toch een beetje ongerust. Daarom open ik ook een topic om hopelijk even vergelijkbare ervaringen te krijhen en om gerustgesteld te worden. Thanx.
Hoe weet je zeker dat het geen blaasontsteking is? Als ik een blaasontsteking heb nu, dan heb ik ook echt het gevoel van menstruatie-achtige krampen die soms lijken op weeën en het straalt me door naar de rug. Verder geen klachten als pijn bij het plassen of vaak naar het toilet. Zodra ik dat voel, laat ik mijn urine checken. In een korte periode heb ik echt al 2 kuren gehad en ik voel nu alweer dat het eraan zit te komen. Als je je urine niet hebt laten checken, zou ik dat toch maar voor de zekerheid doen...
Ismi dat heb ik een paar weken geleden nog laten doen. Toen was er niks te zien. Verder heb ik nog nooit van mn leven een blaasontsteking gehad en ik ben er ook niet gevoelig voor. Maar laten checken kan altijd. Vooralsnog vind ik de meest aannemelijke verklaring voor de klachten het groeien van de baarmoeder en het verweken van het bekken.