full-time werken?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Flachilles, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Ow oeps mensen ik dacht dat het over echt menselijk contact was zeg maar...pieuw.......

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik werk niet, dat is een bewuste keuze geweest van ons :)
    Persoonlijk vind ik de tijd met mijn kind belangrijker dan de tijd die ik met collega's door moet brengen.
    Ze zijn maar 1x klein.

In mijn omgeving ken ik eigenlijk alleen maar thuis blijf moeders OF ouders die fulltime werken omdat ze voor de buitenwereld heel wat willen lijken met een dure auto en duur huis.

Naar mijn mening heeft een kind ook liever dat een papa of mama thuis is als het kind tussen de middag een boterhammetje kont eten. En dat papa of mama thuis is als het kind uit school komt en hun verhaal kwijt kunnen. Dan dat het kind een groot huis heeft met een grote slaapkamer en dat papa en mama er bijna niet zijn.

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik moet trouwens wel even zeggen dat ik mij persoonlijk aangesproken voelde door Aszz, aangezien ik zo'n XXX beroep (vanuit huis, doe), voor nu nog dan. Want kan aan de slag als een echte tekstschrijfster (zonder de XXX).

En dat terwijl ik feitelijk niet eens echt oordeel, maar het niet kan begrijpen dat mensen het leuker vinden om 40 uur te werken, in plaats van bijvoorbeeld de helft ervan met hun kind door te brengen en dan maar wat minder carriere (for the time being). Ik heb het dan ook in geen geval over de gezinnen die geen keuze hebben.

Overigens doe ik mijn XXX beroep ook om de boodschappen te kunnen doen, de verjaardagen te kunnen betalen en ook om leuke dingen te kunnen doen met ons gezin of apart.

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Er schijnt ineens een heel nieuw licht op dit topic. :)

5. rums

rums Niet meer actief

Per week

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Daar heb ik geen tijd voor, ik werk en ik heb een kind. ;)

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het vroeger maar niks trouwens dat mijn moeder me op zat te wachten met een kopje thee, dus of alle kinderen dat leuk vinden zou ik niet durven zeggen.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Zie één berichtje eerder.
    En zuivere koffie? Feitelijk gezien wel. Aangezien er gewoon op de site staat dat 99.9 procent van de profielen fictief is. Die mannen weten waar ze aan beginnen ;).

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ieder z'n ding. Ik sta er alleen wel van te kijken, zoals gezegd. Niet van jou specifiek, maar dat veel dames hier dat kennelijk doen.

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Dat chat gebeuren heb ik ook gedaan. Maar blijkbaar is het illegaal ookal wordt hier nooit op gecontroleerd omdat de wet hierin nogal wat steekjes laat vallen.

Maar heel. Boeiend of he dat doet of niet. Al zit je savonds voor de webcam. Je zult toch moeten eten!

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het al zo onlogisch in combinatie met de rest van je post

12. Ik zat er nog even over na te denken....

Als vrouw kan je het eigenlijk nooit goed doen; werk je, dan ben je geen goede moeder. Werk je niet, dan teer je op de zak van je man en ben je een dom, goedgelovig gansje die zichzelf te afhankelijk van iemand maakt. Ben je een keiharde zakenvrouw, dan ben je frigide en vindt men je man zielig omdat hij met zo'n vrouw moet samenleven....

Ik heb nog nooit iemand zo hard over een man horen oordelen!
    Een man die werkt, zorgt goed voor zijn gezin. Een man die thuisblijft is bijzonder, wat lief dat hij zo betrokken is bij zijn kinderen. Een zakenman is sexy

Wat een dubbele moraal eigenlijk en we houden het grotendeels zelf in stand en juist daardoor blijven vrouwen vaak als "minder" gezien worden dan mannen. We zouden elkaar veel meer moeten steunen en ons niet tegen elkaar laten ophitsen

13. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kies beide, beetje carrière (4 dagen, dan kan ik genoeg leuke dingen doen op mijn werk) en kind (een dag thuis met kind). Ik vind mijn werk ook te leuk om niet te werken. En man is ook een dag thuis dus drie dagen opvang, ideaal.

Maar het is niet nodig. We komen prima rond als ik minder ga werken of hij, of als ik thuis ben. Maar dat wil ik niet. Dus ik heb wel de keuze maar kies dit.

14. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal

Je gaat jezelf toch niet zo verontschuldigen omdat je eerlijk werk doet om je boterham te betalen! Ben jij betoeterd zou mn moeder zeggen (ben wel niet je moeder)

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Nah, het is gewoon 'veilig' door goed ingedekte algemene voorwaarden.
    Zolang de sites aangeven dat er fictieve profielen aanwezig zijn (met op waarheid beruste percentages), dan doen ze feitelijk niets verkeerd.

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik werk op het ogenblik 32. Maar heb wel 3 uur reistijd per dag. Helaas zit het bedrijf waar ik werk midden in een reorganisatie en moet ik er volgend jaar uit. Heb gemerkt dat ik nogal veel verdien en zal dus straks 40 uur moeten gaan werken om ongeveer hetzelfde inkomen te hebben. Maar ja, met de helft minder reistijd ben ik nog altijd minder tijd kwijt aan mijn werk dan dat ik nu doe.

In de ideale wereld zou ik zo'n 20/24 uur werken. Maar ja de wereld is geen sprookje en we willen ook gewoon een belegde boterham eten. :)

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Maar dat zijn er zo weinig. Wat ik zeg: ik denk dat het vaak uit noodzaak is, dus vanwege eerdere (domme) beslissingen. Maar ik ben met je eens: ik zou het niet kunnen, en ik ben er ook geen voorstander van. Ik kan alleen niet voor een ander beslissen.

Daarbij komt: mij maken ze zo snel de pis niet lauw. Maar ik zie veel jonge moeders op mijn werk die enorm gestresst raken van de concurrentie en meer en meer willen werken om niet buiten de boot te vallen. Tegelijkertijd voelen ze zich schuldig tegenover de kinderen. Dan kan je zeggen: ga minder werken, echt veel minder (2 a 3 dagen), maar in mijn werk (en zo zijn er meer banen) betekent dat het einde. Dan houdt het op, en kan je ook niet later weer terugkomen. Want kennis veroudert heel snel. Dan moet je dus je werk opgeven, en in mijn werk betekent dat een investering van jaren, en een toekomstdroom, een passie, vaak idealisme, opgeven. Dat is moeilijk.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Volkomen met je eens. Vrouwen kunnen ontzettend lief zijn voor elkaar, maar ook keihard over elkaar oordelen. Daar verbaas ik me al heel lang over, zeker sinds ik dit forum ken. Ik heb nogal eens het gevoel dat dat snoeiharde oordelen voortkomt uit onzekerheid.

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Als je dat kan combineren is dat toch prachtig? Uiteindelijk is het belangrijk dat je als gezin gelukkig bent.
    Al kunnen sommige dames bij zichzelf ten rade gaan, of dit wel zo is...

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik woon en werk in belgie, 4 dagen/19 uur per week. Ik werk via dienstencheques/huishoudhulp. Ideaal voor een mama met kinderen. Dat is ook genoeg voor mij. Ik wil niet moe zijn als de kinderen thuis komen van school.

Mijn man werkt veel te veel, 12 uur per dag/ 6 uur per week, ook in Belgie.

Deel Deze Pagina