Klopt wat je zegt, en als je niet in iemands schoenen staat weetje ook echt niet hoe het is; en het is een oneindige discussie. Gelukkig zijn we allemaal "bevoegd" om zelf die keuzes voor ons gezin te maken
Bedoelde jou niet hoor . Overigens niemand specifiek in dit topic. Ben overigens niemand tegen gekomen die aan mijn 'kritiekpuntjes' voldoet. Al ken ik ze wel persoonlijk.
Zeker, en ze oordelen nooit zo over mannen... Dat vind ik ook gek (en mannen ook niet over vrouwen geloof ik)
Oh, ik bedoelde ook dat je als gezin gelukkig moet zijn, niet over dat ik bij mezelf te rade ging. Maar we snappen elkaar.
Bedoel je dat mannen niet over vrouwen oordelen?? Mannen zijn namelijk nog véél erger.... (sommige mannen). Seksueel getinte opmerkingen, uitlachen, zeggen dat vrouwen te emotioneel zijn om een leidinggevende functie uit te oefenen etc. etc.
Over vrouwen geef ik je gelijk, maar over mannen... De laatste tijd ook wel wat meer over vaders die er 'niet zijn' (heel veel werken e.d.). Komt wel minder voor hoor, dat is waar. Het oordeel over een fulltime werkende moeder is vele malen groter. Maar vooral thuisblijfvaders krijgen het zwaar te verduren. Je hoort er weinig over omdat het fenomeen gewoon niet veel voorkomt, maar ik heb vaak genoeg dingen gehoord over hoe het geen echte mannen zijn (schei toch uit, alsjeblieft zeg) of juist andersom, dat zo'n man zich gekleineerd voelt omdat iedereen maar zegt hoe knap het is (dingen als 'Oh en jij doet dus ook het huishouden? Hoe krijg je het voor elkaar? En je koopt ook de kleren voor je kinderen? Jeetje!' zijn niet echt leuk om te horen, die verbazing altijd dat je zoiets als man voor elkaar krijgt, daar heb ik al meerdere mannen over horen klagen).
Op die manier oordelen ze wel ja, dat is waar. Maar ik hoor ze nooit oordelen over de verdeling werk-zorg dat bedoelde ik.
De emancipatie is aan die kant nog niet helemaal doorgedrongen helaas, nee.. Dat soort vragen krijgen thuisblijfmoeders dan weer niet, over of ze dan ook het huishouden doen (toch?)
Ik werk 16 uur. Vriend is militair dus was de keuze makkelijk dat ik zou minderen. Ik VIND dat de kinderen het meest bij ouders moeten zijn ipv kdv / oppas etc, anders wordje kind toch opgevoed door de oppas? We redden het makkelijk..
Dat is wel waar, maar je kan iemand daar wel de grond mee instampen of ze geen eerlijke kans geven, denk ik. Lang niet alle vrouwen zijn te emotioneel, denk ik. In films worden vrouwen vaak als emotioneel en hysterisch afgeschilderd, maar ik kom in het dagelijks leven eigenlijk bijna nooit vrouwen tegen die emotioneel en hysterisch zijn (behalve op het forum )
Ze hebben dit is uitgezocht op tv nederland 1,2,of 3 ofzo. Was precies dat chat werk zelfs de zelfde waar ik t gedaan had. Maar bleek dus officieel niet te mogen ookal wordt er vooraf gezegd dat t voor de fun is. Het doelbewust mannen aan een lijntje houden met valse beloftes mag niet. Maar omdat hier dus allemaal van die slecht in de wet geregelde dingen zijn konden ze er ook 1.2.3 niks aan doen al wilde ze dit wel in de toekomst.