Na jou ja... Maar goed, laten we er maar mee ophouden. Hier bereik je ook niets mee. Als we allemaal maar tevreden zijn met het leven wat leiden. Dan is het toch goed?
Discussiëren bedoel je? Echt, ik ben er van overtuigd dat iedereen het op de manier doet die ze zelf het beste lijkt en waar ze zich het beste bij voelt. Maar soms is het toch interessant om te lezen hoe iemand het op een andere manier doet? Dat is totaal niet betweterig bedoelt of om een ander in een negatief daglicht te zetten hoor. Ik weet heel goed wat het is om een werkende moeder te zijn en ik weet ook heel goed hoe je je voelt als thuisblijfmoeder. Mij hoef je, wat dat betreft, niets te vertellen. En door die ervaring ga je wel eens anders tegen dingen aankijken. Dat is nou eenmaal zo in het leven.
Ìk persoonlijk vind het gewoon niet nodig om als vrouw zijnde fulltime te gaan werken als je kinderen hebt. Kijk ben je het vanwege financiele redenen verplicht om te doen omdat je anders niet rond komt dan vind ik het iets heel anders en dan begrijp ik dat je het doet maar gewoon fulltime werken terwijl dat het eigenlijk niet nodig is vind ik onzin. Voordat er weer mensen gaan huilen, ik zeg niet dat het onzin is maar ik vind het persoonlijk onzin. Toen ik nog werkte deed ik dat 24 uur per week, meer dan genoeg. Maar toen veranderde de prijzen van de kinderopvang en ging mijn salaris bijna op aan de oppas kosten, tja dan zie ik het nu niet om nog te werken want dan ben ik dus liever fulltime bij de kids. Iedereen denkt dat ik in een luxe positie zit nu wij met ze viertjes op 1 salaris leven, misschien is dat wel zo maar ik zit absoluut niet in de luxe positie in de zin dat wij alles nog kunnen doen. Maar goed dat zijn keuzes die je maakt in het leven en wij voelen ons er goed bij. Als de jongste straks naar de basisschool gaat wil ik wel weer gaan werken maar niet meer dan 24 uur per week, wij hebben voor kinderen gekozen en ik vind dus niet dat ik ze dan maar moet '' achterlaten '' op het kinderdagverblijf zodat iemand anders voor ze moet zorgen.
En daar gaan we weer. Ik ga even lekker wat anders doen. Voetbal kijken, bier drinken en lol trappen met mijn gabbers.
Wat me altijd opvalt.... (Feministje in de dop en tegelijk thuisblijfmoeder, haha ) is dat vrouwen vaak zeggen "mijn salaris gaat op aan kinderopvang." Maar waarom zou jouw salaris daaraan opgaan? Stel dat je 1.000 euro aan kinderopvang kwijt bent. Man verdient 2.000 en vrouw verdient 1.000, dan zou je toch ook kunnen zeggen dat ongeveer 33% van het gezamelijke salaris opgaat aan kinderopvang? Waarom zou alleen de vrouw werken voor kinderopvang en de man voor de rest?? Die redenering snap ik niet zo
Ho Ho wacht even, ik geef gewoon mijn mening en zeg niet dat het zo is ik zeg alleen dat wij ( mijn man en ik ) het zo zien. Ik veroordeel niemand op wat ze doen ik geef gewoon aan hoe WIJ denken. Zo jammer dat je tegenwoordig niets meer mag zeggen hier en dat gelijk maar gedacht word dat je ruzie zoekt Nogmaals het is zoals WIJ er naar kijken en zeg nergens dat het zo is!
Is hier ook zo Man betaald alle vaste lasten, en ik betaal KDV, waarom geen idee.. niet bewust ofzo. (Of misschien ergens wel, we hebben het er al een tijdje over of ik wel of niet stop met werken, dus dan zou ik geen inkomen meer hebben maar vrijwel ook geen uitgaves)