full-time werken?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Flachilles, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bizar he? Gebeurt ons nu ook!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat heb ik toch in de tekst gezet?

Dat WIJ er zo over denken maar dat wij niet zeggen dat het zo IS.

Hoe duidelijk moet ik zijn? ;)

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, dus papa is een oppas. Ik weet heus wel hoe ze het bedoeld, maar juist daarom val ik erover. Oma is een oppas, tante is een oppas, gastouder is een oppas, kinderdagverblijf is een oppas, maar papa is papa. Net zo verantwoordelijk voor de opvoeding, zorg, liefde en financiële ondersteuning voor het kind als dat mama dat is. Papa is Geen oppas!!!

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Oow zo. Oke, nee papa vind ik inderdaad ook geen oppas, die hoort gewoon papa te zijn. Snap wat je bedoelt :)

5. Guilty! :(

Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik zeg "Piet" past op ons zoontje. En dan moet ik mezelf echt op de vingers tikken, want ik vind dat zó stom dat ik dat zeg, maar ik krijg het mezelf nog niet afgeleerd :)

6. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of papa past op, maar dan mama ook. Daar zou ik dan nog wel mee kunnen leven. Maar klinkt nog steeds gek.

7. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar als ik niet werk, hoef ik ook geen kosten voor de kinderopvang te betalen. Als ik dan een aantal uur ga werken, waarmee ik net zoveel verdien als dat ik moet betalen aan kinderopvang vindt ik dat gewoon zonde.
    Dan geef ik het, voor mijn gevoel, weg.
    Het ligt dan natuurlijk aan de hoogte van het salaris van mijn man, dat begrijp ik helemaal.
    Maar het is eigenlijk meer een gevoelskwestie.

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang je zelf ook oppast zie ik geen probleem ;)

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je weet dat je salaris niet het enige is dat je overhoudt aan een baan he?

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat ik loop te zieken, maar de algemene houding in dit land is dat mama voor de kinderen zorgt en papa oppast. Papa heeft papa-dag, mama werkt parttime. Papa past op de kinderen als mama boodschappen doet, mama is gewoon thuis. De manier waarop gekeken wordt naar hoe vaders en moeders zorgen is dat gewoon fundamenteel anders. Stel dat de mannen van Nederland morgen en masse zouden zeggen, ik wil niet te veel werken want dan mis ik mijn kinderen teveel. Dan valt iedereen er overheen, want een echte man hoort financieel voor zijn gezin te zorgen. Een echte vrouw echter mag best financieel een beetje bijdragen, maar niet te veel, want dan kan ze niet goed genoeg voor haar gezin zorgen. Kleine kinderen wordt dit al jong geleerd en we houden het allemaal in stand. En ik erger me er ontzettend aan.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hear hear. Dat is ook een van de redenen dat ik graag werk: als voorbeeld naar mijn kinderen. Maar dat durf ik hier niet hardop te zeggen (oeps, nu deed ik het toch).

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap wat je bedoelt. Het is tegenwoordig weer net zoals vroeger zegt mijn oma altijd, de vrouwen staan straks weer achter het aanrecht en de mannen zijn weer hard aan het werk. En inderdaad ( ik ben er ook schuldig aan :) ) we geven het onze kids ook weer onbewust/bewust mee en zo zal het nooit veranderen.

13. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je haalt me de woorden uit de mond. Amen.

14. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ik woon in duitsland en kan niet werken. Heb 3 kinderen, 3 paarden, etc om voor te zorgen. Ik kan gewoon dus niet werken omdat er geen ruimte voor is. Gelukkig werk mijn vriend. Nadeel is dat hij 4 van de 7 dagen dag en nacht weg is van huis. Ik heb wel thuiswerk waar ik geld mee verdien maar dat is niet veel en is extra

15. Oei, ik weet niet... ik ervaar dit wel even als een steek onder water en ik merk dat ik daardoor gekwetst ben en nu heel graag iets lelijks terug zou schrijven, maar dat doe ik niet, want dan ben ik geen goed voorbeeld voor sannebc en maria999 :p

16. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ruimte? Hoe moet ik dat precies voor me zien?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom als voorbeeld naar je kinderen? Vindt je jezelf geen voorbeeld als je thuis bij hen zou zijn?

18. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat niet gepost, maar wat is de reden dat je dat als steek onder water voelt? (Oprechte vraag hoor). Want dat is toch hoe zij het invult en jij doet dat anders. En het hele punt van dit topic was toch dat we dat zelf "mochten" invullen?

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    :D

Ik bedoel dat als voorbeeld naar MIJN kinderen he? Dat zijn de waarden en normen die IK ze bij wil brengen: gelijke rollen voor mannen en vrouwen.

Je hoeft je daardoor helemaal niet aangevallen te voelen, maar zo voel ik het wel. Omdat ik weet hoe het is om in zo'n gezin op te groeien. Misschien daarom.

Hoe anderen het doen, moeten zij weten. Maar ik ben wel eens bang dat mijn jongens straks alleen maar een vrouw kunnen vinden die thuis wil blijven bij de kinderen, en dat zij zich uit de naad moeten werken en de kinderen nooit zien. Dat lijkt me erg.

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dan moet je even teruglezen. Het gaat erom dat ik mijn kinderen graag bij wil brengen dat man en vrouw gelijk zijn en dat de genderrollen niet zo vast liggen als soms lijkt.

Trouwens: 3-0!!!!

Deel Deze Pagina