full-time werken?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Flachilles, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Waarom zou ik moeten vragen om geld?! We hebben een gezamenlijke rekening, vanaf dat we gingen samenwonen, dus daar komt het gezamenlijke geld op binnen en gaan de rekeningen uit. Voorheen had ik mijn salaris, dat kwam gewoon op die rekening binnen. Ik hoef echt geen toestemming te vragen aan mijn vent om iets te kopen, dacht t niet... Dat lijkt mij nou vreselijk denigrerend. We hebben beide een pinpas van de rekening en als ik zin heb om te shoppen (nu met reflux baby die rust & regelmaat wil vooral online :p) doe ik dat lekker. Als ik zin heb om met zoonlief te lunchen doe ik dat..... Ik ben misschien financieel afhankelijk in de zin dat hij het geld binnenbrengt maar that's it! Toen ik vorig jaar een nieuwe auto wilde hebben we uiteraard overlegd en samen gaan kijken maar bij zo'n aankoop lijkt me dat normaal om te overleggen! Voor de collectie kleren van de kids of mezelf lijkt me dat niet nodig ;)

2. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hihi, heel herkenbaar :) supermarktbaantje vond ik het leukst (en betaalde ontzettend goed!), heb er ook maar liefst 10 jaar mogen werken met veel plezier.

Nu werk ik voor een paar uurtjes per week in de horeca, vooral om er even "uit te zijn".

Maar ik heb wel ontzettend veel zin om over een half jaartje weer aan een opleiding te beginnen. Geen universiteit meer, maar iets wat ik écht leuk vind.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha vragen om geld...doe ff normaal. Dan mag hij voortaan vragen of ik aub voor hem wil koken, voor zn kinderen wil zorgen en zn was wil doen.

4. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Nou nee, dat zou wat zijn zeg. Ook een vreemde gedachte, we zijn toch getrouwd. Wij krijgen een salaris binnen op onze rekening. Mijn man werkt en ik werk thuis, ik doe toch niet niks.....ik doe het complete huishouden, verzorg de kinderen.
    Als ik nu ga werken en we een gastouder betalen en een hulp in de huishouding om mijn werk te doen, moet dat dan ook van mijn salaris? In ons geval blijft er dan nagenoeg niets van mijn salaris over omdat het salaris van man zo hoog is krijgen we heel weinig toeslag van de belastingdienst, hulp in de huishouding eraf en we komen gelijk uit dan nu, maar dan met veel stress.

Ik ben hier trouwens van de financien, ik regel alles en we hebben 1 rekening waarvan ik een gedeelte overmaak op een spaarrekening, we hebben gewoon twee bankpassen.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja klopt er zijn altijd uitzonderingen maar het was specifiek een vraag voor KimK. Zoals ik aangeef zijn er meerdere selectiecriteria en ben ik nu even uitgegaan van de algemene arbeidsmarkt en niet van functiegroepen waar in de ene sector tekorten zijn en in de andere overschotten. Ik stelde hem dus algemeen. UIteraard zijn er altijd uitzonderingen op de regel maar ik stelde de vraag omdat KimK aangaf na 4/5 jaar eventueel weer aan het werk te willen. Gewoon oprechte interesse en ik vind het mooi dat ze dat op zo'n manier heeft ingevuld :)

En trouwens, superfijn als je een baan aangeboden krijgt terwijl je niet solliciteert! Dat zijn zijn toch heerlijke uitzonderingen in de markt van vandaag?

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja... Het is hier gewoon "ons geld" :(

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houd op, daar kan je een hele aparte discussie over voeren :D
    Alles op een hoop, gedeelde rekening, eigen, naar rato... Enzovoorts.

8. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Nah dit gaat gewoon nergens over. Als je niet werkt maar een compleet huihouden runt geld vragen aan je man!

Kan hoor, dien ik ook even de rekening in van 60 uur per week minimaal.

Echt ik zie hier dingen voorbij komen, ik moet met twee handen mn broek ophouden

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik ben geen thuisblijfmoeder (zou gek worden zonder de cognitieve uitdagingen van mijn werk) maar hier gaat al het salaris (5/8 van mij en 3/8 van manlief ongeveer) op 1 hoop op de rekening, en daar doen we alles van. Grote uitgaven overleg je altijd lijkt me, en kleine uitgaven doen we zonder overleg, al spreken we elkaar wel aan als er teveel mogelijk onnodige kleine uitgaven zijn.
    Het enige nadeel is dat als je zo vlak voor een grote dag bijvoorbeeld je een uitgave bij de juwelier op de afschriften ziet, dat een verrassing al een beetje kan wegnemen. Dan doen we alsof onze neus bloedt.
    Ik ken ook stellen die zichzelf "zakgeld" geven, die elk een vast bedrag op een aparte rekening zetten voor dingen voor henzelf. Tbm of niet maakt dan ook niet uit.

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja wij hebben dat dan weer andersom, gedeelde rekening voor gedeelde uitgaven (50/50 ongeveer) en de rest voor jezelf. We merken wel dat er steeds meer van de gedeelde rekening betaald wordt. Eerst alleen boodschappen maar nu ook kinderopvang, internet, zorgverzekering etc

11. Vrolijkheid

Klopt :) Ik werk ook maar zo doen wij dat ook. Ik vraag ook niet om geld of toestemming (nou ja behalve voor grote uitgaven dan). Overigens zijn wij zo'n stel die wel een soort van klein bedrag 'zakgeld'' overmaken naar een aparte rekening maar dat is dus meer voor de cadeautjes zoals jij het omschrijft dat je niet kan zien waar het aan uitgegeven is :)

Maarre dit is weer een andere discussie haha. Nieuw topic aanmaken? ;)

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nah, dat is niet goed voor onze bloeddruk ;)

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Vragen om geld? Nee hoor alles komt op 1 rekening en daar heb ik een pas van. Dus zijn geld Is mijn geld en andersom.
    Ontwikkelingen doe ik wel maar dat doe ik doormiddel van mijn hobby. Werken kan ik nog 40 jaar mijn kinderen zijn maar 1 keer klein.
    Financieel afhankelijk opzich wel maar als ik 32 uur ga werken dan Is het natuurlijk wel heel veel. En ik zal opvang nodig hebben waardoor er van mijn inkomen weinig overblijft en zeker 80% naar het kinderdagverblijf kunnen brengen.
    Nu werk ik wat vanuit huis en ik ben bij mijn Kids.

14. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik werk part-time moet er niet aandenken om full-time te werken dan zou ik veel te veel missen van mijn kindjes.
    hier is het gewoon ons geld

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik werk 18 uur en dat vind ik prima.
    Ik kan op deze manier lekker van onze meiden genieten.
    Maar de combinatie vind ik heerlijk, ik zou namelijk ook echt niet alleen maar thuis kunnen zitten, ik zou echt gillend gek worden:p.
    Per 1 oktober ga ik voor mezelf beginnen, dus dan zal er ook wel een hoop gaan veranderen.
    Ik hoop dat ik uiteindelijk toch gewoon lekker op die 18 uur kan blijven hangen.

16. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent is het sowieso mijn geld = jouw geld natuurlijk.

17. Vrolijkheid

Haha ja daarom slaat bij ons ''ons zakgeld'' eigenlijk nergens op:D

18. Wow! Nee! Totaal niet!! :$ Het salaris wordt op een gezamelijke rekening gestort en over grote uitgaves beslissen we samen. Vanaf de gezamelijke rekening wordt voor ons beide een klein bedrag naar een eigen rekening gestort dat we vrij kunnen uitgeven aan eigen dingetjes. Dus ik hoef nooit mijn hand op te houden bij mijn man. Eerder andersom :p Mijn man kon nooit zo goed met geld omgaan, kocht alles wat ie maar wilde en spaarde niet. Dus hij is juist blij dat ik alles tegenwoordig regel qua financiën.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Daarom zou ik nooit in gemeenschap van goederen trouwen :p

20. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0