Dat scheelt ook een hoop hè. Ik kom thuis in een huis wat er net zo uit ziet als ik 's ochtends de deur dichttrok. Als alleenstaande moeder vind ik het echt pittig hoor. 4 hele dagen zou ik echt onwijs pittig vinden. Als ik daarna nog een shift (boodschappen)-koken-badderen en bed heb. Maar super geregeld!
Ja zeker als ze dus zoveel moeten werken om hun hoofd boven water te houden. Ik heb nog de luxe dat mijn ex een goede baan heeft, waardoor hij kinderalimentatie kan betalen en ik ook niet superslecht verdien. Ook helpt hij mij bijv door de kinderen in zijn weekend naar de kapper te laten gaan en dat betaalt hij dan. Dat is fijn
Lijkt me dan eerder een probleem van slechte werkverdeling... Ik werk (officieel en betaald voor) 38u/week, maar daar kan je wekelijksgerust een uur of 8 à 10 bijtellen dat er deels op kantoor en deels thuis moet bijgewerkt worden of ik kom er niet. En ik draai nu niet bepaald met m'n duimen (ok deze namiddag mss wel omdat alle rapportering afgeleverd is, maar daar heb ik dus deze week een hoop thuis voor moeten werken, met de nodige rel met vl bij )
Nou ik werk 24 uur en werk als verpleegkundige. Er zijn nog vele beroepstakken waar je prima part-time kunt werken.
Dat is dan een verkeerde inschatting van mij geweest. Maar ook voor beroep geldt ook: Daar kun je niet zomaar naar overstappen als je minder wil werken. Zo van: Ik werk nu 32 uur, dat vind ik te veel. In mijn sector kan ik niet minder werken, ach dan word ik wel verpleegkundige
Ik werk ook in de IT, als webdesigner en developer, ook in Belgie. Het is hier inderdaad omgekeerde wereld. Meeste moeders werken fulltime, en wordt er juist raar gekeken als je parttime wil. Verder is de IT sector nou eenmaal een mannen wereld. Zowel in NL als in BE zijn de parttime banen in mijn functies dun bezaaid. In vrouwensectoren heb je daar meer kans in, maar dat zijn meestal banen waarvoor weinig of geen vooropleiding vereist is, en wat dus ook weinig schuift. Ik ben ook alleenstaande moeder, heb nu nog een parttime baan, maar straks een fulltime baan. Ik kon alleen de basisbehoeften betalen, straks heb ik een nieuwe macbook pro van de zaak, verdien ik 2x zo veel en kan ik eindelijk eens sparen.
Ik heb mezelf niet door alle 79 pagina's heen geworsteld, maar ik werk 32 uur per week, gewoon omdat ik het leuk vind.. De enige andere reden die ik nog kan bedenken is dat ik niet, helemaal, financieel afhankelijk wil zijn van mijn man maar verder... Ik ben 25, heb niet op school gezeten om thuis te blijven en ik vind het belangrijk om mijn eigen geld te verdienen. Ik vind overigens niet dat ik mijn kinderen te kort doe, ik heb variabele werktijden dus ben best veel thuis. Daarnaast vind ik er niets mis mee dat ze weten/ervaren dat papa en mama niet altijd thuis zijn omdat er geld verdiend moet worden. Overigens doe ik bovenop die 32u ook nog de gehele boekhouding en personeelszaken van het bedrijf van mijn man. Hij werkt gemiddeld 60 u per week, dus hij zou wel wat vaker thuis mogen zijn..
Ik ben juf op een basisschool en werk gemiddeld 19 uur per week. Al mijn vriendinnen met kinderen werken part-time en allemaal zijn ze hbo- geschoold. In mijn omgeving is dat heel normaal. Ik vind fulltime-time werken met kinderen juist niet normaal. Lijkt mij niet prettig, maar ieder maakt z'n eigen keuzes en doet waar zij zich goed bij voelt...
Ik vind t zelf 'not done' als beide ouders fulltime werken... Als t nou echt niet anders kan ok, maar ik snap niet dat je t zelf zou willen. Ik werk 3 dagen en vind dat eigenlijk al teveel. Wil het liefst terug naar 20 uur (en nee ik werk niet in een winkel ) Ik vind dat een kind zijn ouders nodig heeft en dat t niet 5 dagen op een crèche hoort te zitten...
Hier werkt mijn man fulltime en ik ga fulltime naar school. Ik vind het kwetsend als mensen zeggen dat het not done is, en dat je geen kinderen krijgt om ze constant naar de creche te sturen. Tuurlijk is het heel leuk dat je dit in nederland financieel beter kan, dat je makkelijker parttime kan werken of zelfs tbm zijn. Maar wij doen wat nodig is voor een betere toekomst en mijn zoon is niet ongelukkig. Bovendien heb ik al extra veel schoolvakanties die ik met hem kan spenderen. Beetje jammer als mensen je dan soms zo oordelen. Alsof mensen die fulltime werken daar altijd zelf voor kiezen.
Dat hoef je ook niet te snappen.. Als die mensen het zelf maar snappen. Ik ben een paar maanden thuis geweest en heel eerlijk, ik werd er een chagrijnig en lusteloos persoon van.. Het is gewoon echt niks voor mij. Overigens zijn mijn kinderen nog geen dag in hun leven op het kdv of bij een gastouder geweest.
Ik heb niet alles gelezen maar om bij ts terug te komen, het is echt een landen verschil. In Belgie is het niet meer dan normaal om fulltime te werken en NL is het land met de meeste parttimers.
Volledig thuis zitten is natuurlijk wel het tegenovergestelde van fulltime werken. Volledig thuis blijven zou ook niks voor mij zijn en is voor ons financieel ook niet haalbaar zoals in veel gezinnen. Ik vind dat je kinderen krijgt om er ook zelf voor te zorgen. Niet om ze alleen in de avond of weekend te verzorgen. Ik vind dat te 'makkelijk'. Nogmaals dit is mijn mening. Ieder heeft recht op zijn/haar mening.
Je leest niet goed wat ik zeg. Als t echt niet anders kan houdt t op. Ik snap alleen niet dat mensen er bewust voor kiezen. Het spijt me als t kwetsend over kwam want dat ik niet mijn bedoeling. Dit is gewoon mijn mening erover. Als je kinderen krijgt wil je er toch ook zelf voor zorgen? Zo voel ik dat gewoon heel sterk. Overigens vind ik naar school gaan ook nog weer anders dan fulltime werken maar dat terzijde.
Ik werk onregelmatig, dus ik zie mijn kinderen gemiddeld 2x 's avonds niet en 2x overdag niet.. Nou nou, wat een ellendige jeugd zullen ze hebben.. En te makkelijk om alleen avonden en weekenden voor je kinderen te zorgen?! Ik hoop dat het een grapje is.. Voor enorm veel mensen (ik val daar voor de duidelijkheid niet onder, want ik ervaar het anders) is er niks makkelijks aan om 40 uur te werken, kinderen op te voeden, een huishouden draaiende te houden en ook nog eens een sociaal leven te hebben! Wat een lage opmerking!
Wij werken beiden fulltime (ook van Belgie), maar er komt een tweede aan en ik ben al aan het afbouwen. Overigens delen wij onze tijd heel ruim in omdat we een eigen zaak hebben. Met de tweede zal ik 1 of 2 dagen in de week blijven werken, tot ze 1,5/2 jaar is. Onze dochter gaat nu 4 dagen naar de creche, en is dus 3 dagen thuis. In november mag ze al beginnen op de kleuterschool voor 5 dagen in de week, dus ik vind het persoonlijk een goede voorbereiding daarop. De eerste 1,5 jaar ben ik overigens fulltime thuis geweest. Dat kon toen en we kozen daarvoor, ik vond het heel belangrijk en ook makkelijk met de bv en dergelijke om fulltime bij mijn baby te zijn. Maar na 1,5 jaar ging dat gewoon niet meer. Niet omdat we 'boven onze stand leven' of zo'n soort veroordelende suggestie, maar omdat we rond moeten komen. Het zal tijdelijk zijn.
Je hebt duidelijk nooit geweten wat het is om fulltime werken eens te combineren met het ouderschap... anders zou je zo'n 'makkelijke' opmerking echt niet maken.