Wat is er mis met 2x warm eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit vroeg ik me net af...
    Ik heb net een restje (behoorlijke portie ;)) van het eten van gisteren opgewarmd als lunch. Ik bedacht me, dat ik in het verleden wel eens mensen heb horen zeggen: Je gaat toch niet twee keer warm eten?
    En nu vroeg ik me af, waarom eigenlijk niet?

Twee keer per dag een broodmaaltijd eten is volgens mij wel typisch Nederlands. Er zijn zat andere culturen, waarbij 2x warm wordt gegeten. In Italië bijvoorbeeld.

Ik wil dus niet weten, of jullie het wel of niet oké vinden, maar ik zou wel eens argumenten willen horen, waarom je beter niet 2x warm kunt eten.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou niet weten waarom, doe het vaak zelf ook. Snap soms dat eeuwige brood niet.

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Volgens mij is 2x warm eten beter dan broodmaaltijden, maar dat licht er natuurlijk wel aan wat je eet.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    gebeurd hier ook regelmatig als het brood bijna op is. Dan is het vaak 1x aardappels en 1x pizza oid

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee dat doe ik nooit. Maar dan puur omdat ik warm eten niet de voorkeur geef over brood.
    Ik ben echt fan van brood dus daar doe ik mezelf een groter plezier mee

6. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik eet helemaal geen brood dus ik eet vaak 2 keer warm. Heerlijk :)

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik kan geen argument bedenken. In veel landen is het heel normaal idd om twee keer warm te eten. Veel hotels serveren ook een warme lunch. Mij maakt het niet zoveel uit, vind brood ok. Maar ml kun je niet blijer maken dan met 2x per dag warm eten ;)

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha goeie vraag, :) weet ik eigenlijk ook niet,
    Hier idd ook 1x per dag warm. En verder brood/soep

Vind het wel soms lastig te bedenken wat te eten als ik dat 2x moet bedenken wordt het lastiger haha!

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Moet je lekker zelf weten :D !!!

10. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Niets mis mee, lekker juist! Ik moet dat niet dagelijks doen, want dan groei ik dicht! Ik eet toch meer calorieën als ik warm eet.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Net nog spaghetti op en vanavond zal de bbq wel aangaan. Ik eet ook liever 2 keer warm, of 1 keer maaltijdsalade en 's avondshow warm. Ben geen fan van brood.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Wat eten jullie dan zoal? Ik ben ook geen fan van brood... 'S ochtends meestal verse broodjes en dan 's middags yoghurt of noodles (maar das dan weer niet zo gezond) dus ben wel benieuwd wat jullie dan 's middags warm eten en dan 's avonds? Soms eten we wel warm ls we wat later lunchen (buiten de deur) en dan eten we of 's avonds niks of bijv wat stokbrood met salades (toch weer dat brood :p).

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij eten soms twee keer warm, met name als mijn man thuis is. In Turkije wordt altijd twee keer warm gegeten. Ik maak niet echt een maaltijd maar meer soep, omelet, tosti, roerbakgroenten, zoiets. Sowieso altijd rauwkost erbij.

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind 2x per dag warm eten zo zwaar op de maag vallen..

15. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    In de winter drinken wij zelfs soep als ontbijt! :) En een warme lunch vind ik ook heerlijk. Kook er niet speciaal voor maar ik warm vaak restjes op. Ben ook niet zo'n broodeter. En als ik warm overdag eet, zit ik s avonds sneller vol, dus ik denk niet dat het nou zoveel kwaad kan.

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad.

Ik moet er niet aan denken om 2x per dag warm te eten en al helemaal niet als lunch.

17. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Meer kcal maar verder geen probleem hoor!

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik eet meestal tussen de middag roerbak groente, of gebakken eitje (zonder brood dus). Vandaag yoghurt want ik vind het te warm om bij de pan te staan :)

19. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Als dat betekent dat je geen eten weg moet gooien, lijkt dat me juist een heel goed vóór-argument :D

20. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik hou van brood en met deze hitte moet ik er niet aan denken om warm te eten.

Deel Deze Pagina