fulltime huismama, hoe bevalt het?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dorisn, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1972

Jane1972 Actief lid

16 aug 2006
    125
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Ik wilde ook thuisblijven, en daarvoor al een dik jaar gespaard en geld opzij gelegd. Maar na een tijdje (na de geboorte en 6 maanden thuis) voelde ik me toch steeds eenzamer. Iedereen om je heen werkt toch wel gewoon en je hebt op een gegeven moment erg weinig meer te vertellen thuis.

Maar dit geldt voor mezelf en ik wil NIET een oordeel over anderen vellen. Ik dacht ervan te kunnen genieten, maar dat lukte bij mij niet helaas.

Nu werk ik weer, 2 daagjes, net leuk. En je hebt ook wat anders in je leven dan alleen maar thuis, je directe omgeving en je kindje.

Succes met je beslissing, want ik denk ook: werken kun je je hele leven nog, je kindje fulltime meemaken niet.

2. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Hoi hoi, :D

Hier ook een tbm. In eerste instantie was het de bedoeling dat ik 2 a 3 dgn in de week zou gaan werken. Helaas besloot mijn werkgever 2 wkn voor mijn zwangerschapsverlof om mijn tijdelijke contract niet om te zetten in een vast contract :rolleyes: .

Achteraf ben ik wel blij dat ik nu lekker kan genieten van mijn ventje ;) . Ik werkte onregelmatig op de meest vroege/late uren. Aangezien mijn ventje ook nog wel 's nachts komt, ben ik nu blij dat mijn wekker niet om 4 uur gaat!

Was eerst bang dat ik me zou vervelen maar het tegendeel is waar. Geniet enorm van de ontwikkelingen van mijn zoontje en mijn sociale leven is nog nooit zo druk geweest. Ik heb dan ook veel meiden in de buurt die part time werken op verschillende dagen. Moet echt een thuisblijfdag plannen bij wijze van spreken. Financieel redden we het best. Ik werkte dan wel voor de xtraatjes, maar het lukt prima. We hebben geen hoge woonlasten en dat scheelt natuurlijk.

Zwanger worden is hier niet vanzelfsprekend, maar we zouden er graag nog een kleintje bij willen op den duur. Zolang het kan blijf ik nog graag thuis bij mijn :baby: !

3. poekie01

poekie01 Actief lid

20 dec 2007
    132
    0
    0
    Dorisn,ik lees net dat je ook evt de negatieve kanten wil weten.

Ik merk wel dat ik het heerlijk vind om eens een paar uurtjes/ avondje voor mezelf te hebben. Vooral als meneer hier een "baaldag" heeft en de hele dag jammer/ huilt. Het komt hier niet vaak voor (gelukkig). Ik ga lekker uit eten met vriendinnen, ff winkelen. Ben dan toch altijd weer blij als ik thuis ben om die kleine weer te zien.
    En het gevoel dat ik niet mijn eigen geld verdien, dat is ook iets waar ik aan moest wennen. Heb altijd gewerkt (vanaf mijn 18de) en onafhankelijk geweest. Moest er echt aan wennen dat mijn vriend bijvoorbeeld mijn kleding betaald. Ben gelukkig geen shopaholic ;) ...

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb mn keuze nog niet gemaakt.
    ik loop nu oververmoeid thuis en ik merk dat ik nu een stuk relaxter ben.

alyssa gaat nu gewoon op dinsdag naar de oppas en dan heb ik de dag voor mezelf.
    soms voel ik me er wel schuldig over, maar het moet ff zodat ik mn rust vind.

of ik tb mama ga worden (als dit achter de rug is) weet ik nog niet.
    financieel gezien zitten we niet erg ruim, dus ik ben bang dat het niet gaat lukken.
    wat wel zeker is is dat ik niet het werk blijf doen wat ik nu doe.
    ik ben nu op mn gemak aan het rondkijken naar een leuke andere baan.
    als het kan dan eentje die meer opleverd zodat ik maar 2daagjes hoef te werken of iig geen zaterdagen mee.

ik geniet nu ik thuis ben veel meer van alles.
    zo ga ik bijna iedere dag wel een wandeling maken of bij iemand een bakkie doen.
    ik heb nu tenminste tijd om iets af te spreken.

ik houd jullie op de hoogte.

liefs doris

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis

Deel Deze Pagina