borstvoeding geven en medicijnen gebruiken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door janske1979, 29 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janske1979

16 sep 2008
    11
    0
    0
    goedemorgen
    heeft er iemand tips/ervaring met geven van borstvoeding terwijl je metyldopa moet slikken voor te hoge bloeddruk.
    hoe is dat bij jullie opgelost?
    wil nl, straks zòòò`graag BV gaan geven maar ja..........
    in de bijsluiter staat dat het NIET mag als je het slikt.... :( :(

Edit moderator: verplaatst naar Voeding --> Borstvoeding

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Er zijn vaak nog wel een aantal mogelijkheden.
    Je kan mischien in overleg met je behandelaar (tijdelijk) over op een ander middel.
    Of overleggen met een lactatiekundige of dit middel écht niet kan. Veel fabrikanten zetten in de bijsluiter dat het niet kan. Om zichzelf te beschermen. Voorbeeld: lees eens de bijsluiter van kinderparacetamol. Mijn kind mag ik het zo geven en stel ik zou het zelf willen nemen dan moet ik eerst een arts bellen volgens de bijsluiter, onzin natuurlijk.

Je behandelaar kan kijken op lijst bv.com.
    Of: Voor een individueel advies over het gebruik van een geneesmiddel tijdens de zwangerschap en/of de lactatie kan informatie ingewonnen worden bij Teratologie Informatie Service (TIS) van het RIVM: telefoonnummer 030-2742017.
    Of een boek van Thomas Hale raadplegen, al zal een arts die denk ik niet hebben maar een lactatiekundige zeker wel !

3. janske1979

16 sep 2008
    11
    0
    0
    dank je wel, ik ga hier zeker mee aan de slag!

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik gebruik Metropolol 300mg 3x per dag voor de bloeddruk en die mag ik gewoon met de bv gebruiken. Dit is in overleg gegaan met de gynaecoloog en de internist.

Deel Deze Pagina