Poep vraag.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Zomerjurk, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Mijn zoon is bijna 4 maand en poept veel. Zijn poep is groen van kleur.
    Opzich maakte ik me geen zorgen maar nou las ik laatst een zin in de ouders van nu over groene ontlasting dat duidde op koemelkallergie......

Wat een zo'n zin al niet met me doet...... (onder invloed van hormonen) Ik ging me ineens afvragen hoe de poep van mijn dochter er ook al weer uit zag. Gek genoeg heb ik dat nergen opgeschreven;)

Er is reflux bij hem geconstateerd, hij heeft er weinig tot geen last van, het is hooguit lastig voor mij (wastechnisch). Daarnaast heeft hij nog steeds veel last van zijn darmen. Hij kan het midden in de nacht ineens vreselijk gillen.

Nou ja hoe ziet jullie baby's poep eruit?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Met volledige borstvoeding mosterdgeel.

Groene poep, veel spugen en veel krampen kan duiden op KMA ja.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik had altijd begrepen dat groene poep door te veel voormelk komt. Hier was het afwisselend groen en geel. Nu de kleur van de bijvoeding ;).

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Groene poep zegt niets. Kan door van alles en nog wat komen, door wat jij eet of aan medicatie neemt, doordat je kind teveel drinkt of juist te weinig, door een verkoudheid, is echt geen peil op te trekken. Groene poep op zich kan helemaal geen kwaad en is ook geen teken dat er iets mis is.

Pas als er echte klachten zijn, dan kan groene poep de aanwijzingen dat er iets aan de hand is versterken. Maar die zin in Ouders van Nu is veel te kort door de bocht (en klopt daarom ook niet).

5. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    @dirksmama.... fijn te horen. Wat zo'n zin al niet doet.

Bedankt voor de reacties.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb nog nooit groene poep gezien. Oh ja toch; na broccoli.... Vanaf 6 maanden. Bij exclusief en volledige bv nooit.

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Echt zogelukkig? Hier echt veel, ook met witte stukjes erin. Maar ook mosterdgeel met stukjes. Hij heeft nooit last van iets gehad.
    En hier ook volledig en exclusief bv.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier mosterdgeel, bij verjoudheden groen. Nooit stukjes (tot hij met 6 maanden stukjes te eten kreeg dan haha)

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier heeft de jongste ook nog nooit groene poep gehad (volledig bv en nog geen bijvoeding). Ik kan me dat van de oudste wel herinneren, maar die had/heeft geen KMA. Dat was inderdaad vaak als hij ziek was bijvoorbeeld.

Ik zou me niet al te druk maken hoor TS! Als hij het verder goed doet is er vast niets aan de hand.

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier wel groene poep in het begin, maar dat kwam door KMA en ik had een giga overproductie. Toen ik op dieet was en een tijd daarna de overproductie was gestabiliseerd heeft ze nooit meer groene poep gehad.

11. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Nou ik meld het volgende week wel bij het CB. Moet er toch heen. De poep heeft hier ook stukjes erin. Ik geloof niet dat hij KMA heeft maar als de arts bij het CB nodig vind om verder te bekijken doen we dat maar.

Heb ook niet het idee dat ik overproductie heb.

Deel Deze Pagina