Fulltime kolf mama's

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ago, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik kolfde al vrij snel handsfree inderdaad... Anders had ik het niet zo lang volgehouden hoor...
    Ik zou het ook iedereen aanraden om zo'n ding te kopen als je veel moet kolven.
    Koken/ strijken wel geprobeerd, maar stilzitten is prettiger, anders trekt het zo :)...
    Computeren gaat prima zo :D.
    En waar denk je dat ik de tijd vandaan haal om hier op ZP te reageren?! ;)!

Fijne jaarwisseling!

2. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er een die je ook gewoon als voedingsBH kan gebruiken, dus met bandjes, ideaal! Van dat trekken heb ik dus geen last. Hahaha, ik ben zo ver dat ik zonder handsfree kan computeren. Laptop op schoot tegen de flesjes aan, houdt de boel lekker op zijn plek. Lol.

Fijne jaarwisseling allemaal!!

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Mijn borsten zijn niet dusdanig geschapen dat dat lukt :) -> :D
    Nog n voordeel van kolven; Je kan een glaasje champagne drinken ;)!

GRTZ!

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb sinds de geboorte full-time gekolfd. Tot ze 3,5 maand oud was. Ik voedde altijd bloot op bloot en ineens greep ze mijn tepel met haar mondje en begon zelf te drinken. Sindsdien dus gestopt met kolven.

Het kolven was erg zwaar en vermoeiend en ik heb vaak genoeg gedacht ik kap er mee. Ik trek het niet. Ik geef nu iets meer dan een jaar borstvoeding en ben blij dat ik heb doorgezet. Mijn meisje doet het zo goed!

Ik had ook een dubbele kolf van Medela. Die werkte prima voor mij. In het begin moeite gehad om alles op zijn plek te krijgen. Ik heb toen i.p.v een voedings/meegroei bh een sportbeha gekocht. Die van de HEMA. Hierin kon ik makkelijk de flesjes vastklikken. Ik zat wel altijd, maar kon zo een beetje in een chill modus op de bank zitten.

Succes! Ik hoop dat je nog lang borstvoeding kan/mag geven.

5. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ik zit vol herkenning jullie berichten te lezen..
    Ook ik kolf vanaf het begin. Dit ivm met een aangeboren darmafwijking bij onze zoon. Ik kolf tot op heden iedere keer als hij drinkt. Dus meestal is dit 6/7 keer per dag... Ik heb er geen hekel aan hoor en wil het ook een jaar volhouden..
    Soms stel ik het wel eens uit, maar je voelt vanzelf wanneer je dit te lang doet....

6. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ik gebruik geen kolfbeha, maar 'hang' de schelpen in m'n gewone bh en dat werkt ook prima. Tegenlijk stofzuigen o.i.d. gaat echt niet, maar gewoon achter de laptop werkt super!

Relaxt trouwens dat jullie zo snel een tsr hebben zeg! Die pavlov-reactie heb ik nog niet. Meestal als ik 1-2 minuten aan het kolven ben komt ie. ;)

Vind het echt leuk om te lezen dat er nog meer kolfmama's zijn!!!

7. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @soefdeboef
    Hoeveel melk krijgt je kindje nu nog per dag? Ben wel nieuwsgierig naar hoeveel ons meisje bij 6 maanden nog nodig heeft als ik met bijvoeden ga starten.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Wat fijn om zoveel ervaringen te lezen van andere kolf-mama's! Helaas mag ik me ook tot een full-time kolf mama rekenen nu... Mijn zoontje heb ik 20 maanden volledig bv kunnen geven, hij was zelfs een flesweigeraar van de hoogste klasse ;) dus ik moest hem live voeden, ook onder werktijd.
    Nu onze dochter van 4 weken... een ander verhaal. Ze had in de kraamweek flinke geelzucht en was fors afgevallen, waardoor ze van de kinderarts bijgevoed moest worden. Ze is toen naast de borst via fingerfeeding bijgevoed, maar uiteindelijk ook via de fles, omdat de hoeveelheid te groot werd. Hierna is ze niet meer goed aan de borst gekomen helaas. Heb echt vanalles geprobeerd, ook nog een lactatiekundige laten komen thuis, maar ook dat mocht niet meer baten. Ze doet haar tong omhoog met het aanhappen ipv naar beneden. Dus nu ben ik full-time aan het kolven. Zo krijgt ze toch het beste. Ik leg haar nog wel regelmatig aan, dat lukt soms beter dan de andere keer. Maar een volledige voeding aan de borst gaat niet helaas. Nu geef ik alle voedingen via de fles, en voor de gezelligheid of als troost gaat ze aan de borst. Ze groeit nu als kool en is heel tevreden, en da's toch het belangrijkste.

Ik kolf nu nog iets van 8 keer per dag, en heb dan iets van 950 cc per dag.
    Lees dat de meesten van jullie minder vaak kolven, maar jullie kindjes zijn ook ouder. Wanneer zijn jullie minder gaan kolven eigenlijk? En hoe bepaal je hoeveel melk je in een flesje doet? Gaan jullie uit van de 150 cc maal kg lichaamsgewicht? Cb zei tegen mij daar niet vanuit te gaan, maar meer aan te bieden omdat de samenstelling van bv zo verschilt per moeder.

En hoe warmen jullie de bv op als je onderweg bent? Ben wel op zoek naar praktische tips!
    Vind het ontzettend knap dat sommigen al zo lang kolven!

9. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Hoi Sparkie,
    Jullie hebben ook een pittige start gehad zo te lezen... Knap dat je ook fulltime kolft!
    Ik ben minder gaan kolven zodra ons meisje minder voedingen nodig had. Echter kolf ik nu nog 6 keer per dag. Heb wel geprobeerd om 4 of 5 keer te kolven maar ik merk dat mijn productie dan snel terugloopt.
    Ik ben in het begin qua hoeveelheid per flesje inderdaad uitgegaan van de 150-regel. Maar daarbij wel gekeken naar hoe ze het doet. Had ze bijvoorbeeld zin in meer melk, dan kreeg ze ook meer. Nu is ze inmiddels ouder en krijgt ze 200 per fles (meestal 5 voedingen). De ene keer drinkt ze die leeg, de andere keer laat ze 50 staan. Het wisselt dus nog wel. Die 1000 per dag is ook wel een beetje de max van wat ze drinkt per dag. Ik geloof dat die 150-regel geldt tot de 8 weken. Denk dat het vooral belangrijk is naar je kindje te kijken, zolang ze goed groeit en tevreden is, dan is het goed.

Als ik onderweg ben neem ik eigenlijk altijd de flessenwarmer mee... Nou is het meestal wel zo dat ik probeer om de deur uit te gaan om de voedingen heen zeg maar. Wat ook werkt is een pannetje warm water en het dan daar in opwarmen. Magnetron kan denk ik ook wel, maar elke is verschillend en het is zonde als de melk té warm wordt.
    Voedingscentrum geeft aan dat je de melk max. 50graden mag laten worden omdat anders beschermende stoffen verloren gaan en dat is natuurlijk jammer!
    Wat ik ook wel eens doe: opgewarmde melk mag je nog een uurtje gebruiken. Mijn ouders wonen op 15 minuten reisafstand. Ik maak dan wel eens thuis het flesje warm, stopt het in zo'n warmhoudtasje van de fles, rij dan naar mijn ouders en dan krijgt ze bij aankomst meteen haar flesje.
    Wat ook een optie is: vers gekolfde melk is op kamertemperatuur nog 5-10 uur houdbaar. Dan is de melk toch niet zo koud als uit de koelkast. Onze dochter drinkt de melk dan ook zo weg.

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    @ Bonkie; fijn dat ze het zo weer opgepakt heeft! Wat goed dat je het toch zo lang volgehouden hebt!

@ Bloem; misschien stomme vraag maar waarom moet je kolven omdat hij een darmafwijking heeft?! Is hij te onrustig tijdens het voeden?

@ Ago; ja, vind het een leuk topic... ik heb mijn TSR ook pas na 1 min. 20 hoor!
    Helaas kun je jouw kleine niet met mijn kleine vergelijken, want onze kleine drinkt (veel) te weinig. Volgens mij houden de lactatiekundigen aan dat de productie boven de 800 ml moet zitten... En onze kleine zit op de helft :$, maar weegt w.s. ook de helft ;).

@ Sparkie; ik ben minder gaan kolven toen ze uit het ziekenhuis kwam... Dus dat was na 2 maanden. Toen had ik een productie van 1500 ml door borstontstekingen. Afgelopen week kolfde ik 3 x per dag omdat het vakantie was. Nu weer aan het werk en dan "moet" het weer 4 x per dag. Mijn productie is trouwens niet heel erg teruggelopen daardoor, ik heb ook nooit extra hoeven kolven om mijn productie te verhogen. Je zou het uit kunnen proberen?! Als je tenminste goed in de gaten houdt DAT het niet terugloopt?!
    Hoeveel melk in het flesje... wij doen wat ze ongeveer zou kunnen drinken...
    Opwarmen doen wij altijd au bain marie, maar dat gaat ook heel goed met een glas met heet kraanwater erin. Is bijna overal te krijgen!
    Wij hebben ook een flessenwarmer die ook in de auto kan, maar wij plannen tot nu toe om de voedingstijden heen.
    Onze vindt koud (nog) niet lekker helaas...;)
    Wij nemen of ingevroren of verse melk mee, dat vinden wij het makkelijkste om mee te nemen.

Als er nog meer vragen zijn... shoot!

GRTZ.

11. devil81

devil81 Actief lid

Mar 20, 2010
    374
    1
    18
    Hallo fulltime mama's

Hier ook een fulltime mama, L is 8 wkn eerst wilde ze echt niet aan de borst, daarna lukte het enigzins maar ze is zo ongeduldig :) lees VURIG, dat mama en L er gestresst van werden, ze hapte ook niet goed aan, en kwam wel 5e los in 5min tijd, spruw gehad enz, ik trok het niet en zaten we samen te huilen, niet echt het idee van relax BV geven dus, en was gewend aan het kolven omdat ze 2dgn niks wilde, was misselijk van in het vruchtwater poepen!!

Maar al met al kolf ik dus ook fulltime en vind het best veel werk, dubbel werk, maar je wil het beste voor je kindje en dat is BV.., alleen baal ik wel omdat ik net niet alles kan kolven, ze krijgt altijd s'ochtends FV en drinkt ze ook goed! Heb al meerdere cluster kolf dagen ingelast, maar lijkt niet echt te werken, als ik 5x in de 24u kolf heb ik net zo veel produktie. En denk als ze straks meer mag ik het helemaal niet bij houd met kolven!

Maar zo lang het gaat houden we het vol en vind het super om te zien hoe goed ze groeit van de BV!!
    Wel jammer van die mensen die je DE-motiveren en zeggen je lijkt wel gek om alles te kolven....., maar alle kolf moeders weten hoe zwaar het is en dat je ondanks alles het beste wil voor je kindje!

Xxxx

12. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Gezellig, nóg een kolfmama erbij! :)
    Wat jammer dat het niet lukt om meer productie te krijgen. Als ik een dip in de productie krijg heb ik het ook nodig om 4 dagen om de twee uur te kolven, intensief, maar dan is de productie wel weer op peil. Verder veel drinken helpt hier ook.
    Maar... alles wat ze binnenkrijgt aan bv is dus meegenomen.

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ago: wow, jou dochter drinkt veel zeg! Wel super dat je productie zodanig is dat je haar zelf volledig kunt blijven voeden! Ik hoop dat ook te kunnen straks! Nog geen idee hoelang ik blijf kolven, denk niet dat ik het op kan geven hoor. Mijn zoontje heeft ook meer dan 1,5 jaar bv gehad. Kan me niet voorstellen dat ik zo lang blijf kolven, maar wil toch wel een heel eind komen!
    Slim, de tip om de flessenwarmen gewoon mee te nemen. En inderdaad, je kunt natuurlijk ook verse melk geven.

Soefdeboef: jullie hebben ook een heel spannende tijd gehad in het begin als ik het zo lees. Wat ontzettend knap dat je ondanks alles toch bv hebt kunnen geven.
    Jullie kleintje drinkt dus erg weinig begrijp ik? Dat lijkt me trouwens wel moeilijk hoor. Dat is vaak het eerste waar je je als ouder zorgen over maakt, of ze wel genoeg binnen krijgen.
    Handig trouwens, een flessenwarmer voor in de auto. Heb je dan een speciale stekker erbij, of is het helemaal een aparte flessenwarmer?

Devil: wat vervelend dat je productie niet voldoende is om je kindje volledig te kunnen voeden. Maar wat Ago ook al zegt, alles is meegenomen toch? Als je echt graag je productie nog omhoog wilt hebben kun je altijd nog een lactatiekundige vragen toch? Bij mij op het cb zijn ook lk's die je (gratis) kunt consulteren.

Tsr komt bij mij trouwens vrij vlot, meestal wel binnen 30 seconden. Hebben jullie trouwens ook wel last (gehad) van gevoelige tepels door het kolven? Tis echt pijnlijk hier op het moment. Misschien dat ik mijn kolf wel te hard zet, maar anders komt er echt heel weinig melk uit, of zit ik heel lang te kolven. Nu ben ik meestal wel met 10-12 minuten klaar. Als ik net begin met kolven is het echt even vervelend, maar na een paar minuten is dat gevoel ook weg gelukkig.

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hai Sparkie (en anderen ;)),

Ja ik ben altijd heel erg overtuigd geweest van BV geven.
    Helemaal omdat het voor prematuur geboren kindjes zo belangrijk is ivm de darmontwikkeling. En ik wist natuurlijk al heel vroeg in de zwangerschap dat ze te vroeg zou komen. Dus heb me wel heel goed voor kunnen bereiden.

De voedingen zijn hier altijd problematisch gegaan en dat is zwaar inderdaad.
    Buiten dat ze niet voldoende drinkt, drinkt ze ook heel onrustig en weigert soms echt de fles (huilen, mondje dichthouden wegduwen etc).
    Meestal drinkt ze 40 ml... dan een uur niets en dan weer 60 ml (als we mazzel hebben) en dat dan 6-7 voedingen per dag!
    Op zich wel blij dat we BV geven, weet niet of je KV ook zo lang warm mag laten staan of dat je dan weer een nieuwe fles moet maken.

Mijn productie is ook altijd heel stabiel geweest (veel).
    Maar ik heb me er ook nooit zorgen over gemaakt. Misschien is dat de truc?! Ik ga zitten en verwacht dat ik voldoende melk kolf. En dat is zowiezo 200 ml per keer (en dat dan 4 x).
    Ook veel drinken inderdaad wat Ago zegt helpt hier goed voor de productie! Ik drink ook zeker 1 L extra nu.

In het begin hielp het ook om me in te denken dat ik voor haar kolfde! (Doe ik nu nog wel eens tijdens het kolven.) Ik denk dat het psychisch toegeven eraan bij het kolven belangrijker is als live voeden, waarbij dat vanzelf gaat.
    (volgen jullie me nog ;))...

We hebben inderdaad een heftige tijd gehad, maar van alles heb ik er nog het meeste moeite mee dat ze nooit live heeft kunnen drinken bij mij...:(...
    Daar ben ik echt mee bezig om dat te gaan verwerken op het moment.
    Ben wel heel benieuwd of meer kolf mamma's dat hebben?! En ook hoe jullie dat dan aanpakken?!

We hebben trouwens een flessenwarmer van beaba en daar zit een stekker voor de auto bij. Maar als we op pad gaan met de auto neem ik altijd een thermosfles met heet water mee, vind ik makkelijker. En vaak plannen we dus om de voedingen heen met rijden.

Ik heb trouwens nooit pijnlijke tepels gehad (gelukkig)... Ik let er wel altijd op dat ze goed in de schelp zitten en zet hem niet te hard! Is mij ook zo aangeleerd, opvoeren totdat het onprettig wordt en dan 1 stand terugzetten.
    Hoe hard je kolf staat zou niet uit moeten maken voor hoe snel je kolft trouwens...

GRTZ!

15. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @ Sparkie:
    Ja is dat veel? Ik heb echt geen idee! Ze weegt nu ongeveer
    7500gram. Hoeveel drinkt jou kindje dan en wat is het gewicht?
    Ik heb (met uitzondering van de regeldagen waarbij ik elke 2 uur kolfde) ook nooit pijnlijke tepels op. Heb hetzelfde geleerd als soefdeboef, dus opvoeren totdat het onprettig wordt en dan 1 stand terugzetten.

@ Soefdeboef:
    Ik heb het geluk gehad dat ons meisje wel bij me gedronken heeft. Maar dat is wel 8 weken lang met heel veel onrust gegaan. Altijd (overstuur) huilen als ze aan de borst lag, overstrekken, wegduwen, etc. Ook hier was het zo dat we op een gegeven moment beide aan het huilen waren. Ik vond het zo erg dat het niet wilde lukken en dat ze zo ongelukkig was aan de borst. :(
    Nu drinkt ze goed uit de fles, maar ook hier is het tijdens een sprong vaak weer zo dat ze weigert om goed te drinken. Dan moet ik heel veel moeite doen om er genoeg in te krijgen. Dan krijg ik wel weer dat benauwde gevoel van de eerste acht weken. De zorgen of ze wel genoeg binnen krijgt, etc.
    Als ik dan lees hoeveel (of weinig...) jou dochter drinkt dan lijkt me dat heel erg moeilijk. Elke mama is gevoelsmatig denk ik toch gebrand op goed eten/drinken vanuit zorgen.

Ik heb er ook moeite mee dat het 'echte' live voeden niet fatsoenlijk gelukt is. Het maakt mij ook nog steeds verdrietig zeker als ik hier op het forum bijvoorbeeld lees hoe makkelijk het andere mama's afgaat. Ik denk dat wij hier allemaal veel liever live zouden voeden en het doet gewoonweg zeer dat dat niet lukt.
    En ja, hoe ga je daar mee om... Ik ben vooral trots op hoe ik het nu doe, dat ik het kolven al zo'n lange tijd vol houdt en zo wel kies voor datgene dat het beste is voor onze dochter. Ik weet dat mijn dochter nu meer tevreden is, dan wanneer ze live zou drinken. Ze krijgt de melk nu makkelijker binnen, spuugt veel minder, etc. Op die manier lukt het me beter om het te accepteren.
    Het live voeden voor de gezelligheid doe ik ook minder nu, omdat het me toch blijft herrinneren aan die eerste 8 weken die echt zwaar zijn geweest voor ons... Ik knuffel dan liever een keertje extra. ;)

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    @ Ago; Dank voor je reactie en je lieve herkenbare woorden!

Het is inderdaad erg lastig, maar ik herken ook heel erg die strijd als ze wel aangelegd werd inderdaad...
    Dat doet ze ook met de fles, maar daarbij voel ik me niet zo persoonlijk afgewezen.
    Je schrijft dat ze nu meer tevreden is als wanneer ze live drinkt en dat vind ik mooi omschreven.
    Dat is hier ook zo.
    Tsja, dat ze zo weinig drinkt heb ik eigenlijk geaccepteerd.
    Klinkt misschien gek hoor, maar mijn man heeft er bijv. meer moeite mee als ik.
    Ik heb vanaf begin van de zwangerschap, die 25 weken dat de vliezen braken, die 8 weken later dat ze werd geboren (natuurlijke stuitbevalling), die couveuse/ ziekenhuis tijd en de afgelopen maanden met het slechte drinken, weinig groeien, hartafwijkingen, mogelijke onderliggende ziekte, oorontsteking en RS virus altijd een rotsvast vertrouwen gehad in mijn allerliefste meiske!
    Nu ik dit zo opschrijf helpt zij mij eigenlijk door deze tijd heen...
    Wat een snoepje is het dan he?! Die van mij! ;)

Ik denk dat je met recht super trots mag zijn; je bent een supermamma voor je meisje!
    En knuffelen daar kunnen ze toch geen genoeg van krijgen he?! ;)

GRTZ.

17. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik meld me ook aan :D
    Ons meisje heeft alleen de eerste week dat ze geboren is bij mij gedronken op de laatste dag heeft de kraamverzorgster ons meisje een speentje gegeven en daarna heeft ze nog aan 1 kant gedronken daarna was het over :(
    Daarna is ons meisje in het ziekenhuis geraakt voor 4 weken en was ik aan de ene kant wel blij dat ze een flesje wou (mijn andere kids wouden dit niet,te laat mee begonnen en hen dus 10 mnd bv gegeven)met uiteraard mijn afgekolfde melk

Ik vraag me eigenlijk af als jullie melk invriezen waarin jullie dit doen?

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Soefdeboef: wat vervelend dat je het er moeilijk mee hebt dat je nooit live bv hebt kunnen geven. Ik kan me dat goed voorstellen. Ik had me tijdens deze zwangerschap ook echt verheugd op het geven van borstvoeding. Is echt een beetje afscheid nemen van het idee op het moment. Ik heb wel het geluk gehad dat ik ons zoontje heel lang heb kunnen voeden, dus ik weet wel wat het is. Ik moet zeggen dat ik nu niet een andere binding ervaar met onze dochter omdat ik haar de fles geef (gelukkig maar!). Wat ik nu wel mis, is het gemak van borstvoeding. Ik vind die flesjes en kolven allemaal zo'n gedoe! Maar ik heb het er wel graag voor over hoor!
    Ik merk trouwens met kolven wel dat het veel sneller gaat als ik hem wat sterker afstel. Dan 'plonst' het echt in het flesje, en zet ik hem lichter dan druppelt het.

Ago: ik heb geen idee of 200 cc veel is, waarschijnlijk niet hoor! Denk dat je bij flesvoeding ook zo'n hoeveelheid geeft. Ons meisje weegt nu 4 kilo. Ik bied haar ongeveer 100 cc aan per keer, ongeveer 7 voedingen per dag. Denk dat ze het de helft van de tijd allemaal opdrinkt, en de helft van de tijd laat ze een bodempje staan.
    En inderdaad mooi gezegd wbt het kolven en niet live voeden. Je kiest het beste voor je kindje nu, en nu hebben jullie allebei rust!

mamav2boefjes: jullie hebben ook een rotstart gehad als je meisje 4 weken in het ziekenhuis heeft gelegen. Wat was er aan de hand met haar? Fijn dat je nu wel kunt kolven.
    Ik vries mijn melk in ijsblokzakjes in. Voor ons de goedkoopste oplossing. Je hebt ook mooie zakjes van medela. Ook erg handig, maar best prijzig. Misschien dat de andere meiden nog tips hebben.

19. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    @ Melk invriezen; zie andere topic ;)

@ Sparkie; goed om te horen dat je geen andere binding ervaart met wel/ niet live voeden. Daar heb ik natuurlijk geen idee van!
    Ik vind t ook gedoe in de zin dat je minder "vrij" bent.
    Die flesjes/ spoelen etc. ben ik wel al gewend...
    Maar dat ik niet onbezorgd met haar naar de stad kan lopen en daar gezellig wat drinken, winkelen etc. en dan weer teruglopen bijv. vind ik jammer.
    Het kan wel, maar er gaat een hele planning aan vooraf...
    Zij moet eerst drinken, dan moet ik kolven, fles en melk mee voor onderweg, dan op pad en dan bij thuiskomst meteen weer zij een fles en daarna kolven of andersom.
    Ja dat had ik me heel anders voorgesteld!

Maar ook ik ben wel blij dat ik haar dit kan geven hoor... ;)

GRTZ.

20. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Soef: inderdaad, dat gedoe rondom het plannen als je even de deur uit gaat... Pfff wat een gedoe zeg. Wat dat betreft is borstvoeding zo gemakkelijk en het geeft zoveel vrijheid! Dat is echt wat ik nu mis. Maar net wat jij zegt, ik ben ook blij dat ik haar alsnog mijn melk kan geven nu... Weet niet of het daardoor komt, maar mijn zoontje is bijna nooit ziek (geweest). Zelfs op de creche viel het de leidsters op.

Ga even bij het melk invriezentopic kijken. Wie weet nog handige tips!

Share This Page