Fulltime kolf mama's

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ago, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ago: moeilijk is dat hoor, die foto's en verhalen van bv te lezen en te zien he. Ik had dat ook echt in het begin toen duidelijk werd dat het niet ging lukken. Ik ben alleen wel naast het kolven Mara blijven aanleggen (vaak maar 1 keer per dag), als troost. Ze sabbelde dan meer, en ik moest het ook vaak afbreken omdat het pijnlijk was omdat ze alleen het puntje van de borst pakte. Als je insteek is dat je de borst kunt geven als troost en niet als voeding word je misschien ook niet zo snel teleurgesteld. Ik snap je dilemma helemaal overigens hoor. Als het dan niet lukt is het toch een teleurstelling.

Soef: da's dan wel een gedoe als je iedere keer als je gaat kolven alles uit moet doen of niet? Nou ja, kolven is sowieso een gedoe, dus als je dan lekker je handen vrij hebt is het wel erg prettig natuurlijk.

Hoelang doen jullie trouwens over het kolven? Ik zit denk ik iets van 15 minuten te kolven. De afgelopen dagen steeds 6 keer per dag gekolfd, ipv 7 keer. Maar mijn opbrengst is vrijwel hetzelfde. Scheelt maar 50 cc ongeveer. Aangezien ik meer dan 400 cc per dag 'over' heb, maakt dat ook niet uit. De vriezer zit hier ook al redelijk vol, dus mijn zoontje krijgt ook iedere dag een beker melk van mij. Vind hij geweldig lekker, haha. Hij drinkt het beter dan koemelk. In maart vorig jaar dronk hij nog aan de borst, dus geeneens zo lang geleden. Ook als Mara haar flesje niet leegdrinkt is hij er als de kippen bij om het restje op te drinken. Kleine boef, want als baby weigerde hij de fles.

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    :D:D:D
    Wat ontzettend grappig! :D

GRTZ.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @soef: yep, dat zijn inderdaad mijn woorden. ;) En ik ben ook echt blij dat ze goed drinkt uit de fles. Alleen nu al die foto´s voorbijkomen... vind ik het wel weer erg moeilijk.

@Sparkie: Geweldig dat je zoontje zo ook nog meedrinkt! Kei leuk!
    Misschien dat jou idee nog helemaal niet zo gek is, gewoon als troost of om te tutten elke dag een keertje aan proberen te leggen. Ik zal er nog eens overdenken...

Betreft het kolven: ik kolf max. 10 minuten per keer. ´s ochtends wel iets langer.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Vandaag nog even weer aangelegd...
    Met tepelhoedje drinkt ze dan 1 minuut...
    Om vervolgens volledig verdrietig te zijn over dat wat haar overkomt...:( en daarna 120 ml uit t flesje drinken!
    Tsja... toch maar FT blijven kolven...

@ Ago; hoe vaak kolf jij nu nog?!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Wat super knap en dapper dat je het geprobeerd hebt! Gaat het nu wel een beetje met je, want ik kan me voorstellen dat je erg baalt van hoe het gegaan is. Misschien moeten ze er ook wel weer even aan wennen of zo... Weet het ook niet. Hoe oud is je dochtertje ook alweer?

Ik had het er net met m'n man over, dat ik er ook zo naar verlang dat ze aan de borst drinkt... Denk dat ik het morgen ook een keer ga proberen, maar vind het ergens wel doodeng...

Ik kolf 6 keer per dag, als ik minder vaak kolf loopt de productie meteen terug. Heb een tijdje 5x geprobeerd maar dan kom ik rond de 800-900 ml uit terwijl ik met 6x 1000-1200 kolf.

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Soef: wat knap dat je het geprobeerd hebt. Hoe moeilijk het ook is, probeer niet al te erg teleurgesteld te zijn. Misschien is het beter om haar aan te leggen als ze niet hongerig is, maar gewoon zuigbehoefte heeft. Dan is ze ook niet gefrustreerd als er niet meteen veel melk komt, maar kan ze gewoon lekker sabbelen met als beloning wat melk. Zo ben ik ook te werk gegaan. Heb het echt gedaan met de insteek van 'troost en gezelligheid'. Nu pas, sinds iets van drie weken hapt ze ineens beter, en ligt ze ook echt te drinken.
    Wat is de reden dat je een tepelhoedje gebruikt eigenlijk?

Ago: is ook doodeng om weer aan te leggen... Toen ik haar gister voor het 'echie' ging voeden, dus niet als troost tussendoor, vond ik het ook doodeng! Stom he. Daarom kan ik ook alleen maar adviseren wat ik bij Soef ook al schreef. Kies een moment dat ze niet hongerig dus, dus niet gefrustreerd raakt. Is ook handig als ze lekker wakker is, maar jou dochter is al een stuk ouder dan de mijne (kan nogal een slaapkopje zijn).
    Jij kolft dan ook kort zeg! Wow, en dan toch een opbrengst van 1000-1200 cc per dag!

Vandaag Mara ook weer aangelegd. Ze was alleen erg moe, dus viel ze heel snel in slaap. Heeft ze later alsnog een flesje gehad. Later nog een keer aan de borst gehad. Was ongeveer 1,5-2 uur na een voeding. Toen heeft ze goed aan de borst gedronken, maar vervolgens ook een beetje teveel geloof ik. Ze zat echt nokvol namelijk. Ze blijft dan maar drinken en drinken, terwijl ze bij de fles echt duidelijk laat merken als ze genoeg heeft, en dan stopt.

7. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @sparkie:
    Ik vind het helemaal niet stom dat jij, soef, ik, etc. het eng vinden om aan te gaan leggen ;). Voor mij brengt het ,ondanks dat ik het heel graag wil, veel stress met zich mee. De hele periode van ziekenhuis en alle stress die we ook daarna nog hebben gehad omtrent het voeden komt dan naar boven. Blijkbaar is dat dan ook iets wat ik nog geen plekje heb kunnen geven.. Ik had gisteravond besloten dat ik het vanochtend bij de 2e voeding zou gaan proberen, maar ik heb het niet gedaan... Gewoon om dat ik bang ben dat het niet lukt...
    Denk dat jou idee wel goed is, om het niet op een hongerig moment te doen maar beter daarna. Vanmiddag ga ik zelf op bezoek, dus ik verschuif het even naar morgen. Dan heb ik overdag niks gepland staan en heb ik ook wat meer rust om het te gaan proberen.

Ik vind het super knap dat het bij jou lijkt te gaan lukken om Mara (al is het maar eens per dag) aan de borst te krijgen!

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ago: je hebt ook gelijk hoor, is ook niet stom dat het eng is om aan te leggen. Ik heb in het begin met de bv zoveel ellende gehad. Heb echt zitten janken met Mara op schoot, dat ze maar niet aan kon happen. Ze wilde wel, maar het lukte haar niet, zo frustrerend. En als ze dan eindelijk na 30-45 minuten goed aanlag durfde ik amper adem te halen uit angst dat ze weer zou loslaten. Toen ik uiteindelijk na veel ups en meer downs de knoop door heb gehakt om te kolven en de fles te geven gaf dat zoveel rust. Ik had prompt een ander kind, en die onzekerheid of ze wel genoeg binnen kreeg, en opzien tegen de voedingen was meteen weg daarmee.
    Kan me helemaal voorstellen dat je niet durft aan te leggen uit angst dat het niet lukt. Bedenk wel dat de kans dat het meteen goed gaat niet groot is. Dan kan het altijd meevallen. (makkelijk gezegd he...)

Laatst op een ander forum (volgens mij het borstvoedingsforum van borstvoeding.com) gelezen over fulltimekolvers die na soms wel 6-7 maanden hun kindje weer aan de borst kregen. Kon me daar echt niets bij voorstellen, maar nu snap ik het toch een beetje!

9. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Heb het vanmiddag even geprobeerd omdat ze na het bezoekje helemaal van de kaart was. Maar dat was geen succes, gewoon omdat ze te onrustig was. Nu ligt ze weer lekker te slapen. Ik wil het morgen nog een keer proberen.
    Die verhalen waar jij het over hebt heb ik laatst ook gelezen, dat maakt ook dat ik denk 'het kan dus wel als je geluk hebt' en daarom wil ik ook zo graag nog door blijven gaan met kolven, zodat er nog altijd de mogelijkheid is dat ze kan proberen om bij me te drinken. Ik voed haar ook nog altijd met de breastflowfles, zodat ze met dezelfde techniek drinkt dan wanneer ze aan de borst zou liggen.

Wat je zegt klopt inderdaad, de kans dat het niet meteen lukt is heel reeel. Ik heb ook nog zitten denken aan zo'n borstvoedingsondersteuningsset. Waarbij je twee slangetjes naast je tepel plakt waar dan gekolfde melk uit komt. Maar voordat ik daarmee begin wil ik het eerst gewoon zo proberen. Haar kennende trekt ze die slangetjes toch meteen los. ;)

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Zo.. ben ik weer!
    Wel meegelezen, maar ff andere bezigheden.
    Ja, t was dus geen succes.
    Heel erg verdrietig geweest, maar nu ook besloten dat het dus niet meer gaat lukken en het ook niet meer probeer.
    Nog minimaal 5 mnd FT kolven en dan hoeft ze als het goed is geen KV te krijgen.

Tepelhoedje, omdat ze zowiezo tepel nooit begrepen heeft.
    Ze is vandaag 7 maanden precies, dus ehm 5 en n beetje gecorrigeerd...
    Zuigreflex is ze kwijt, dus het werkt niet om haar aan te leggen "voor de gezelligheid".
    Ze wil ook geen speentje oid meer in haar mond hebben en zuigt nergens meer op.
    Wat jullie ook zeggen over die stress... misschien is dat het ook wel, dat ze zo overstuur raakte.
    Ze pikt het meteen op als ik niet relaxed ben en begint dan soms ook echt te huilen! (Ze huilt eigenlijk bijna nooit, vandaar dat het dan zo opvalt als ze wel huilt.)

Laat jullie AUB niet leiden door mijn verhaal, want onze kleine heeft ook medische redenen waarom het niet lukt he?! Onze situatie is dus heel anders en niet vergelijkbaar met jullie!

@ Ago; Als je kleine nog zuigreflex heeft, zou ik wel af en toe "oefenen".
    Maar dan niets ervan verwachten (proberen).
    Het heeft echt veel tijd en geduld nodig om je kleine weer aan de borst te krijgen.
    Wat Sparkie ook zegt; regelmatig even aanleggen en niets ervan verwachten, wie weet pikt ze het toch weer op?!

@ Sparkie, goed teken toch dat ze lekker veel drinkt aan de borst?! Vindt je kleine het toch heerlijk om bij je te liggen?!
    Vertrouwen hebben in jezelf en je kleine hoor!
    Ik heb het gevoel dat het weer helemaal goed gaat komen bij jullie!
    Dat hoop ik ook heel erg voor Ago trouwens!

LFS!

11. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @soef:
    Kan me voorstellen dat je er heel verdrietig om geweest bent. Het is ook gewoon super balen dat het niet lukt. Kan me voorstellen dat je nu besloten hebt het ook niet meer te proberen. Als het op deze manier gewoon werkt is het prima. Ze krijgt van jou het beste!

Ik wilde het vandaag gaan proberen, maar heb het opnieuw niet gedaan. Stom hè... Ik durf het gewoon niet zo goed. Ze heeft ook wel last van de 26 weken sprong en drinkt de flessen nu zowieso maar half leeg en is wat humeurig, daardoor denk ik dat het nu per definitie al geen succes zou zijn. Merk wel dat ik het gewoon steeds aan het uitstellen ben, ondanks dat ik het zo graag wil proberen... Vind het gewoon erg spannend..

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hi Ago;

Ja, daar ga ik idd vanuit; dat ze t beste krijgt ;).
    En het is echt niet stom hoor, dat je het nog niet goed durft het aanleggen. Het IS ook heel spannend.
    Ik zou wel echt wachten totdat ze weer lekker in dr hum is.
    Anders als je lekker met zn tweeen nog ff in bed ligt en dan relaxed kijken of ze wat interesse krijgt?

grtz.

13. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Wat leuk om te lezen dat er nog zoveel andere fulltime kolvers zijn! Nikki is nu 7,5 maand dus ik kolf alweer 7,5 maand. Nikki is geboren met een lip-, kaak-, gehemeltespleet (schisis/hazenlipje) en kan dus niet uit de borst drinken. Haar lipje is inmiddels dichtgemaakt (1 operatie achter de rug) maar haar gehemelte is nog helemaal open dus ze kan geen vacuum maken. Ze drinkt met een speciale speen (habermann) en dat gaat supergoed. Over een maand of 2 wordt haar gehemelte gedeeltelijk dichtgemaakt maar dan nog blijft er een groot stuk open dus dan nog zal ze geen vacuum maken. En dan is ze al ong. 10 maanden dus ik heb niet de indruk dat Nikki ooit echt uit de borst zal drinken. Ik had het er net na de 20-weken echo erg moeilijk mee want mijn eerste kindjes heb ik 11 maanden bv gegeven en dat was zo heerlijk. Ik heb daar echt intens van genoten en ik wilde dat zo graag nog een keer. Maar doordat dit gewoon zo is geniet ik eigenlijk net zo van alle flesjes die ik geef.

Ik kolf nu 3 keer per dag en vind het wel goed te doen nu. In het begin vond ik het wel erg zwaar, de eerste 6 weken heb ik iedere voeding gekolfd, soms wel om de 2,5 uur en ook regelmatig s'nachts. Na 6 weken ben ik langzaam gaan afbouwen totdat ik de productie zo op peil had dat ik het in 3 keer per dag kon kolven.

Nikki krijgt wel s'avonds 1 fles kunstvoeding met rijstbloem als papfles sinds een maand of 2. Net na de operatie dronk ze nl. zoveel en ik kreeg het toen niet meer omhoog mijn productie en toen was het iedere dag net wel/net niet voldoende dus zijn we 1 flesje bij gaan geven. Nu heb ik een voorraadje in de vriezer voor na de volgende operatie haha...

Iedereen succes! en meiden waar het nog lukt, ik hoop dat de kindjes nog aan de borst kunnen. Het is tenslotte het mooiste wat er bestaat maar het is natuurlijk ook super om je kindje iniedergeval te kunnen laten groeien op mama's melk! toppers zijn we!

14. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hey Dinkie,

Sow, jij kolft ook al lang zeg!
    Top hoor!

Fijn dat jij net zo kan genieten van het flesje als van het voeden op zich!
    Dat ga ik ook maar weer doen, aangezien dat live voeden er niet meer in zit. Ergens ook wel fijn dat ik het af kan sluiten.
    Wat ingewikkeld om te laten drinken/ eten met een schizis lijkt me... Krijgt ze alleen vloeibaar nu nog?
    En waarom geven jullie nu 2 maanden rijstebloem in de papfles?
    Wij proberen ook wat meer vastere voeding aan te bieden. Vooral omdat ze d'r flesjes steeds minder goed drinkt.
    Maar een papfles wil ze dan natuurlijk niet.

Hoe doen jullie een pap maken van moedermelk? Ik heb gelezen met Biobim dat het dan dik blijft, maar vanaf welke leeftijd mag dat? Iemand een idee? En waar haal je dat?! Bij n reformwinkel ofzo? De tuinen had het niet vlgs. soefman.
    Nu doen we nog fruithapje met rijstebloem erdoor en een beetje moedermelk... Gelukkig vindt ze dat heerlijk! :D

Verder is ze n beetje pieperig, is ze anders nooit, dus zal wel n sprong zijn... ze moet bijna gaan omrollen ;)...
    zooo leuk om die ontwikkeling te zien!

Trusten!

15. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @Dinkie:
    7,5 maand, knap hoor! Echt super dat je ook kolft!
    Wat heerlijk dat je maar 3 keer per dag hoeft te kolven trouwens! Hoeveel kolf je nu per dag dan? Mij lukt het niet om minder dan 6 keer te kolven omdat de productie dan meteen daalt.
    En ja.... ik vind ook wel dat we toppers genoemd mogen worden. ;)

@soef:
    Die biobim kun je in elk geval via internet bestellen (www.biobim-shop.com). Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb inderdaad ook gehoord dat dat met moedermelk het beste bind. Volgens mij kun je biobim ook in diverse reformzaken kopen.
    Aha, bij jullie ook een sprong aan de gang? Hier hetzelfde! ;)

16. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ soef, Nikki is bij 4 maanden geopereerd, toen hebben ze haar lipje gesloten en haar neusje gecorrigeerd. Daarna was ze helemaal uit haar ritme (logisch) en heeft toen heel mijn voorraadje uit de vriezer opgedronken. Zo'n 3 weken na de operatie toen alles weer op orde was had ik iedere dag net wel/net niet goed bv en ik kreeg het toen niet meer opgekrikt dus ik ben vanaf dat ze 5 maanden was 1 fles kunstvoeding gaan geven en van die fles maken we een papfles (s'avonds laat) dus ik mix het niet met bv. Ergens vond ik het wel even jammer maar ik ben zo blij dat ik nog steeds voor de rest bv kan geven dat ik me er snel bij neergelegd heb.
    Ze krijgt nu sinds 3 weken een fruithapje, groentehapje binnen nadat we dat al een tijdje probeerden maar nu lukt het half liggend in de wipstoel. Wel alleen helemaal gepureerd.

Ik heb bij mijn eerste dochtertje wel eens pap gemaakt met biobim en bv en dat werkt wel maar echt prettig vond ik het niet. Sanne wilde gelukkig altijd aan de borst dus gebruikten we dat alleen op de dagen bij de oppas omdat ze niet zo graag uit een flesje dronk.

@ ago, ik kolf ong. 900 cc per dag. per keer zo'n beetje 150 cc per borst. Nikki drinkt nu nog 4 keer per dag een fles van ong. 200 cc dus nu heb ik zelfs weer wat over wat de vriezer in kan. Die 900 cc kolf ik echt al maanden op een dag, dat is echt de productie die ik heb maar hoger krijg ik het ook niet meer. Hoeveel kolf jij per keer dan?
    Heftig hoor, nog 6 x per dag kolven, ik vind dit nu goed te doen maar vond het met vaker erg lastig, zeker omdat er hier al een meisje van bijna 3 rondloopt en ook haar aandacht wil.

17. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Dinky: wow, jij kolft dus ook al 7,5 maand. Ik hoop ook dat ik zover kom! Fijn dat je productie zo stabiel is dat je drie keer per dag kunt kolven. Dan is het goed te doen, helemaal met een peutertje rondlopend. Heftige start hebben jullie gehad lijkt me. Je kindje zo jong al geopereerd. Er staat dus nog een flinke ok op het programma.
    Hoe werkt zo'n haberman speen precies eigenlijk?

Soef en Ago: jullie dus allebei midden in een sprong. Sterkte ;)

Biobim: bij mijn zoontje ook geprobeerd, omdat hij de fles weigerde, maar bij mij bond het niet met de melk. Bleef gewoon helemaal vloeibaar, dus niet echt werkbaar om dat via een lepeltje te geven. Volgens mij mag je het vanaf vier maanden geven. Hier hebben ze het gewoon bij de natuur/reformwinkel te koop. Maar ik heb het toen via internet besteld.
    Volgens mij heb ik ergens gelezen (hier op zp??) dat als je je melk flink verhit, dat het wel beter bindt, de enzymen zijn dan buiten werking gesteld volgens mij.

18. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

Feb 5, 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ sparkle, inderdaad een heftige start maar eigenlijk vooral heel veel positieve dingen gelukkig! De eerste ok vond ik toen heel eng, ze was nog zo klein en ik was bang voor het resultaat. Voor mij was ze met lipspleet al zo mooi en ik was bang dat ik het niet mooi zou vinden maar dat is absoluut niet waar en de operatie zelf viel mee, al vond ik het herstel wel heel heftig. Armpjes vastgebonden, ze mocht niet huilen, zuigen enz. omdat er geen spanning op het lipje mocht komen. Heel zielig maar gelukkig weet ze er zelf straks niks meer van. De komende operatie (over 2 maandjes ong.) is het dichtmaken van het achterste stuk van haar gehemelte. De operatie zelf lijkt me enger maar goed ik probeer er niet teveel aan te denken. De artsen zijn zeer kundig en dit keer heb ik 2 weken zorgverlof dus kan ik daarna lekker met mijn meisje samen zijn.

De habermann speen is een lange speen met een ventiel ertussen. Hierdoor stroomt er melk uit de fles in de speen en als ze zelf drinkt stroomt het zo door en als ze het nog niet zelf kunnen kan je in het verlengde stuk van de speen bijknijpen waardoor ze de melk als het ware in haar mondje gespoten krijgt. Dan hoeft zij alleen maar te slikken. In het begin deden we het zo maar nu drinkt ze zelf (ze kauwen de speen soort van leeg met hun kaken).

Jij succes met kolven, aan de borst is echt leuker/fijner maar mijn ervaring tot nu toe is erg goed. Ik ben heel blij dat ze groeit op mijn melk!

19. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Dinkie: gelukkig dat de ervaring positief is geweest met de ok. Dat geeft wel moed voor de volgende operatie. Gelukkig weet ze er straks niet meer van, maar je moederhart krijgt het zwaar te verduren dan he. Mijn zoontje is toen hij 8 weken was geopereerd aan een liesbreuk en niet ingedaald balletje. Hij is heel snel hersteld van de operatie, ongelooflijk hoe flexibel die kleintjes zijn, maar ik vond het erg zwaar.
    Fijn dat jij straks twee weken vrij hebt. Hoe lang is het herstel na deze operatie ongeveer? Lijkt me een grote ingreep.

Inderdaad, live voeden is fijner (en makkelijker), maar geeft toch voldoening om je kind je eigen melk te kunnen geven he. Heb mijn zoontje ook meer dan 1,5 jaar bv gegeven, en heb er echt van genoten. Dat het nu niet goed gelukt is vond ik in het begin echt wel moeilijk. Ik keek er zo naar uit om weer bv te geven... Nu heb ik er wel echt vrede mee. Mijn dochtertje drinkt voor de gezelligheid en als troost, dat is al heel wat. Wie weet lukt het om het uit te breiden naar 1 tot 2 echte voedingen. Ik zie wel, zit geen druk achter.

20. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @dinkie:
    Wat relaxt dat je zoveel kunt kolven in 3 keer! Ik kolf per dag zo'n 1000-1200ml. Ze drinkt gemiddeld 5 keer 200 per dag. Als ik minder vaak ga kolven loopt het al snel terug naar de 800-900 en dan heb ik dus te weinig..
    Poeh, en het lijkt me pittig hoor die operaties. Toch elke keer spannend lijkt me. We hebben de eerste weken in het ziekenhuis gelegen omdat ons meisje een infectie had. Maar al die zorgen die je dan al hebt, ik vond het echt zwaar hoor. Succes dus!!!

@sparkie: Heb inderdaad ook ergens gelezen dat wanneer je de melk (ik dacht tot 70 graden) verhit, het beter bind met rijstebloem.
    En yep, die sprong is heerlijk... Net maarliefst 80 ml gedronken dus weer een hoeveelheid door de gootsteen moeten spoelen... Dat is wel balen, maar ja. Drinken en slapen is momenteel niet zo succesvol hier. Knuffelen doet ze nu wel heel graag en dat is dan weer lekker. ;)

Share This Page