@ sparkie, het herstel zal denk ik weer een week of 2 zijn. Als ze goed drinkt mogen we de dag daarna al naar huis maar het zal best wel weer heftig zijn. Ben benieuwd, we zullen zien. Ik hoop voor jou dat de live-voedingen er vanzelf toch weer zullen komen. En anders proberen te genieten van alle andere momentjes ja. Je klinkt ook erg positief gelukkig. @ ago, Nikki dronk 2 maandjes geleden ook ong. 4 flesjes bv van 200 cc en dan die papfles van 200 cc dus toen had ik ook net wel/net niet genoeg met die 900 cc vandaar dat we die papfles zijn gaan geven met kv. Maar nu sinds ze fruit-/groentehapjes krijgt slaat ze soms een fles over dus nog 3 of 4 flessen van 200 cc bv en heb ik juist weer over. Al met al had ik het misschien net wel gered als ik de papfles met bv zou geven maar dan was het iedere dag een gedoe en als ze het dan niet opdrinken en je moet het weggooien zit je. Dus ik vind het goed zo. Misschien als jullie meisje hapjes krijgt dat ze ook een fles laat vallen en je toch naar 5 of 4 keer kolven kan. Hoop het voor je. En petje af. Top dat je het ook volhoudt! En tja, de zorgen zijn er zeker maar gelukkig is het ons 2de kindje en ging de verdere verzorging dus "vanzelf" en zijn we van onszelf erg positief ingesteld. Wil ook gewoon genieten van ons kleine meisje dat we niet te lang stil staan bij de niet zo leuke momenten. Het gaat al zo snel.
@sparkie: Heb inderdaad ook ergens gelezen dat wanneer je de melk (ik dacht tot 70 graden) verhit, het beter bind met rijstebloem. En yep, die sprong is heerlijk... Net maarliefst 80 ml gedronken dus weer een hoeveelheid door de gootsteen moeten spoelen... Dat is wel balen, maar ja. Drinken en slapen is momenteel niet zo succesvol hier. Knuffelen doet ze nu wel heel graag en dat is dan weer lekker. [/QUOTE] Wij hebben de Biobim via internet besteld... krijgen dus binnenkort voor 30 euro aan pap binnen ! Zal kijken of het bindt of niet... @ Dinkie; Wat een zorgen inderdaad ook voor jullie, maar fijn dat ze dan al zo snel weer mee naar huis mag! Ik vond de laatste keer ziekenhuis echt zoooo zwaar, voor mezelf... pfff. Goed om te horen dat die fruithapjes ook goed gaan! Hier geven we het ongeveer hetzelfde, gekookt, gepureerd, met beetje rijstebloem en moedermelk krijgt ze n soort papje. En dan ook half zittend in de wipstoel. Voor een kinderstoel is ze echt nog best wel klein.... Meestal kolf ik ook 3 - 4 x per dag nu, daarmee haal ik de 800 ml. Maar daarbij drinkt mijn kleine ook heel weinig (500 ml/ dag), dus hoef ik ook niet zo op mijn "productie" te letten wat dat betreft. Hoe zegt Cruijff dat; ieder voordeel heb z'n nadeel? Of andersom?! Nou ja iig, dat is hier wel fijn! Hahaha, van die sprong heel herkenbaar!!! Vanochtend wel 60 ml hier, en gekke slaapjes, maar wel heeeeel erg knuffelig! Dat was ze anders nooit, dus ik vind t heerlijk ! Echt genieten. Lekker in de draagzak zitten of tegen me aan, en ook de eenkennigheid is hier aangebroken . Ergens toch fijn om te kijken of ze goed gehecht is! GRTZ.
Ago: zonde he, als je melk moet weggooien. Ik gooi hier dagelijks ook wel 100 cc door de gootsteen. Nu heb ik wel meer dan 400 cc per dag 'over' dus ik merk het niet qua voorraad. Maar toch zonde. Lekker genieten van het knuffelen nu dus. Voor je het weet wurmen ze zich uit je armen en willen ze de wereld ontdekken. Dinkie: jij klinkt ook erg positief en nuchter wat betreft de operatie en alles erom heen. Goeie instelling zeg. Wat mag je dochter alweer snel naar huis na de operatie (mits het goed gaat). Ongelooflijk. Maar voor haar en jullie natuurlijk het fijnste om thuis te zijn. Lijkt me wel pittig met een peuter erbij hoor. Soef: haha, zo je hebt een flinke bestelling geplaatst! Nu maar hopen dat het bevalt. Biobim is gewoon een soort rijstebloem volgens mij, dus komt vast wel goed. Haha, inderdaad elk nadeel heb z'n voordeel. Scheelt dat je productie ruim voldoende is voor wat je dochtertje drinkt. Dat heb ik nu ook nog. Ik denk dat mijn dochter gewoon geen grote drinker is... Ze drinkt ook iets van 600 cc per dag, max, vaker 500cc. Nu is ze natuurlijk nog erg jong, maar ik denk niet dat ze straks flessen van 200 cc gaat drinken. Mijn productie gaat nog steeds omhoog... Zit nu al boven een liter. Gister zelf 1260cc, in 6 kolfbeurten... Ik weet gewoon niet meer wat ik met de melk aanmoet. Ik laat vandaag maar wat meer tijd tussen de kolfbeurten, want ik kan straks een hele hoop melk door de gootsteen gieten. Beetje een luxeprobleem hier dus qua productie.
@ sparkie, je melk op tijd invriezen, dan hoeft het iniedergeval niet weg! Zou zonde zijn. Ze zeiden mij omdat ik Nikki nooit aan de borst kon dat ik haar gewicht moest nemen in kilo's en dan 150 ml. per kilo gewicht is de flesvoeding norm en bij borstvoeding mag je tot 200 ml. per kilo gewicht geven. (in principe zelfs onbeperkt zeggen ze maar dit was een richtlijn van een lactatiekundige). zo wisten we een klein beetje wat "normaal" is! Nikki was 4 kilo bij haar geboorte en dronk al snel flesjes van 100 cc leeg en dat wel een keer of 7 per dag dus zo rond de 700 cc dronk ze al snel.
Dinkie: ja, die formule ken ik, van 150cc maal kilo gewicht. Daar komen we alleen niet aan op het moment. Mara zou nu 700 cc mogen drinken (denk dat ze nu 4500 gram weegt), maar daar komt ze lang niet aan per dag. Ze drinkt max 120 cc per keer, maar dat is wel het meest. Ze krijgt 5 a 6 voedingen per dag. Als ik meer voedingen geef, drinkt ze ook meteen minder per fles. Ze komt nu aan de 500-600 cc. Ik probeer het los te laten dat ze weinig drinkt. Morgen ga ik weer even wegen op het cb. Als ze gewoon blijft groeien is het goed. Moet ook zeggen dat mijn zoontje echt onwijs hard groeide als baby. Dat was gewoon niet te geloven. Hij woog 3340 gram bij de geboorte, en met 8 weken was hij al 6850 gram. Dus mijn referentiekader is even wat anders, haha. Dat Mara niet zo hard groeit als mijn zoontje is even wennen voor me.
@dinkie: wat een geweldig positieve instelling hebben jullie! Super! En de kans is inderdaad reeel dat onze dochter straks een melkvoeding minder nodig heeft. Ligt er een beetje aan hoe de hapjes straks gaan. Ben wel benieuws! Heb er super veel zin in, nog even en dan kunnen we het gaan proberen! @soef: nou we kunnen elkaar echt de hand schudden als ik het zo lees, haha! Drinken en slapen is hier ook een drama. Ben net 1,5 uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Arme ding, ze was helemaal bekaf, maar kon d'r slaap gewoon niet te pakken krijgen. En inderdaad, dat hangerige is heerlijk. Dan ligt ze lekker tegen ons aan te hangen met haar duimpje in de mond, zo vertederend! Oh, en ik ben benieuwd naar de biobim! Zou anders zonde zijn van je megabestelling. @sparkie: Inderdaad altijd zo jammer als er melk door het putje verdwijnd. Maar ja, gelukkig is er genoeg op voorraad! En wow wat een turbo-groeier was je zoontje zeg! En wat je zegt is ook zo: als ze maar groeit dan komt het helemaal goed!
@ sparkie, er is natuurlijk ook niet echt een vaste maat voor borstvoeding, je weet uit de borst nooit precies wat ze binnenkrijgen maar wat een binkie was jou mannetje zeg. Dan groeide hij echt goed op je borstvoeding. En dan zal je dochter nu ook vast goed groeien. Hopelijk laat ze dit zien op het cb en kun je met een gerust hart verder kolven en flesjes geven. Ik heb bij Nikki altijd gekeken wanneer ze tevreden was en of ze goed groeit en we voeden op verzoek dus soms meer dan anders. Zolang dan alles goed gaat is het ook goed. @ ago, succes alvast met de hapjes en ik kom af en toe nog wel eens buurten hier.
Ago: idd een turbogroeier (haha mooi woord) was mijn zoon. Hij is nog steeds flink hoor, weegt 18 kilo. Zijn lijntje heeft zich mooi doorgezet. Dinkie: voed hier ook op verzoek. Komt vanzelf een ritme hoop ik. Moet wel zeggen dat ik soms ook op mijn eigen verzoek voed hoor Soms komt het mij even goed uit namelijk. Op het cb geweest, Mara was goed gegroeid, nu 4630 gram, 400 gram in twee weken. Kan dus gerust zijn dat ze niet veel drinkt. Hoort gewoon bij haar blijkbaar.
Hey Dames, Wat STINKT die Biobim.... Niet normaal zeg... Alsof er rijstewafels met melk gegeten wordt. Is ook zo soort van, maar die kunstmatige vanille heeft ook wat hoor ... En die pap 4 maanden bindt ook echt niet hoor... Zal eens proberen met koken van moedermelk... Gelukkig kunnen we alle andere papjes uit onze nieuw aangelegde voorraad ook nog gaan proberen. Later meer! GRTZ!
Hé Soef, Dat is dan wel balen zeg! Heb je net zoveel ingeslagen... Vind ze het wel lekker of hoeft ze het ook echt niet? En nog hopen dat het met verhitte melk wel goed wil binden! We blijven je verslagen volgen, haha!